Hva gør man når ens lærer er helt væk..?

  • Jeg har mere eller mindre boykottet faget kemi, da læreren er helt væk efter min mening..


    Timerne foregår sådan her:
    Vi laver et forsøg - spændende nok, men det er bare det.. Læreren hun render rundt i lokalet og kigger en smule på os..
    De næste 6 lektioner bruger hun på at gennemgå HELE rapportet fra top til tå.. Hun gennemgår ikke blot emnet, hvilket jeg nok foretrak.. Næh hun gennemgår rapporten vi ska lave om forsøget lige fra hva indledningen er til hva vores konklusioner ska være :boxed: Og det er ordret jeg snakker om.. Hun beder os altså om at skrive ned hva hun siger og håber muligvis med sig selv at vi bare husker det.. Istedet for at lade os arbejde med et emne (måske få nogle hjemmeopgaver for, som vi ku snakke om i næste lektion), lave et forsøg over emnet, snakke hurtigt om der er spørgsmål til rapporten og så aflevere en rapport, som vi har brugt energi på at lave hjemme..
    Den metode brugte hun i 1.g og den virkede totalt godt, men nu her i 2.g hvor det er Kemi-B, der er valgfrit for både 2. og 3.g, er holdet blevet temmeligt stort (Ca. dobbelt så stort - Nok 20-25 elever)


    Jeg er af den opfattelse at jeg lærer mest af faget, ved ikk bare at lytte efter og skrive det hun siger, men derimod at bruge noget af sin egen tankekraft, på at regne nogle ting ud... Jeg går i skole for at lære noget, ikke for at få nogle flotte 2 cifrede karakterer...



    Dog er de rapporter vi har haft gang i for det sidste jo nyt stof og jeg ka ikk, uden undervisning, finde ud af dem.. På den måde lærer jeg jo heller ikk noget så.. Så hva faen ska jeg gøre? Ska jeg anmelde læreren til rektor eller hvad?


    Jeg snakker rimeligt godt med rektor, da jeg har gjort en del ting for hende og min klasse i 1.g - så som at arrangere LAN-party på skolen og sørge for rengøringen, således at hun kun skulle sige ok for projektet... Men er det klogt at anmelde det til rektor? Og hva ka jeg og min kemi-klasse få ud af det? Ka rektor overhovedet gøre noget ved det....


    Jeg er i vildrede her, så jeres mindste bud er guld værd

  • Har ikke de store forslag, men i løbet af min korte tid på gymnasiet fik vi afsat en historielærer, simpelthen fordi han var inkompetent til opgaven.


    Hvis I er flere i klassen der er enige om at læreren ikke er god, kan man sagtens gå til rektor med det - men måske starte med en debat i klassen om det først hvor man fortæller læreren at hun ikke gør det godt nok ? ;)

  • Snak med rektor hvis du ikke tør sige det i timen til din lærer.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Hvad med at samle holdet, og få alle andres mening om problemet .. Er i flere der har samme problem, kan i samlet tage en snak med jeres underviser - forhåbentlig er hun med på at løse problemet .. Hvis det ikke hjælper ville jeg nok snakke med rektor ..


    Det går naturligvis ikke ud på, at svine underviseren til, men at formidle budskabet på en god og konstruktiv måde,så resultatet kan blive så godt som muligt ..

  • Havde også en utroligt inkompeten lærer sidste år på htx, og da det er MEGET svært at sige det direkte til vedkommende, sagde vi det til rektor, som sagde at det ku vi ikke gøre noget ved. Pasta end of discussion.


    Så hvis ikke rektor vil gøre noget ved det, så er det vel bare at fortælle læreren at nu skal han / hun lige høre efter hvordan tingene burde være...

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Jeg har sagt det direkte til hende op til flere gange.. også mens resten af klassen hørte på det... Det lader ikke til at ha nogen effekt.. Hun sukker bare og begynder at forklare at holdet er for stort til at man ka lave den form for undervisning...
    Den undskyldning eller det at holdet larmer for meget til hun gider andet...


    Jeg gider ikk få klassen med på ideen, da halvdelen overhovedet ikk er seriøse og godt ka li den undervisningsform, da det gør at de ikke behøver kopiere rapporten fra Studienet, men istedet bare fra læreren...


    Dem fra min stamklasse har jeg diskuteret det med og der er nogle få der er helt enige, men der er kun 6 fra min stamklasse i det hold...


    Jeg tror jeg prøver at maile til rektor.. Må jeg se hva hun gider gøre...


  • Desværre er det altid sådan , at nogle bare helst vil have tingene på den letteste måde .. også er det lidt svært at få sådan et ønske trumfet igennem, i hvertfald på klassen ...


    Og da du allerede har prøvet at konfrontere hende med problemet op til flere gange, jaah så er det som du har tænkt dig, en lille snak med rektor nok bedst. Altså omend for at høre hvad der kan gøres for en bedre undervisning ... Du har jo næppe tænkt dig hun skal fyres, du vil bare gerne lære noget :)


    Og ja, hvem vil ikke det ....


    Og forstår egentlig også godt du ikke gider bringe det op på klassen, da jeg sagtens kunne forestille mig den vilde modstand fra de folk, som nemlig bare kan sidde og får alt på et sølvfad (hvilket sker selv på vores udd. X( )

  • altså jeg plejer at give mit til at sove .. eller gå ud og ryge :P nok også derfor jeg ikke kan eng og tysk ? :P

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by Kisker^
    altså jeg plejer at give mit til at sove .. eller gå ud og ryge :P nok også derfor jeg ikke kan eng og tysk ? :P


    Ønsket jobstilling = professionel bistandsklient :boxing:

  • Når en's lærer er helt væk, plejer de da at sende en vikar :))


    Nå - spøg til side - Jeg vil nu også mene at det vil være smartest lige at få taget en rundspørger på hele holdet (evt. i en pause), og finde ud af hvordan de andre opfatter situationen. En ting er sikker: du forbedrer hverken dine karaktere eller indlæring ved at boykotte timerne og give op ;)


    Gennem studietiden vil man altid møde lærere som man er mere eller mindre uenig med, eller direkte ikke kan lide - og hvis det er muligt kan man selvfølgelig forsøge at ændre dem - men oftest må man blot sande at det mest effektive vil være at trække på skuldrene, og få det bedste ud af tingene.

  • det forskelligt fra lærer til lærer hvordan de underviser.
    Din kemi lærer har sin egen måde at undervise på (sådan var vores tysk lærer og dansk lærer også)
    Men det så vidt forskelligt.


    Man må tage det som en udfordring :-)

    Intel Core I7-4770 3.40GHz
    16GB Ram
    256 SSD HDD
    Nvidia GeForce GTX 660, 2GB

  • prøv at snakke med rektor om at indføre en slags lærerevaluering, i form af et skema som alle elever udfylder til hvert fag og lærer, her kan eleverne skrivwe ned hvad de synes er godt og hvad de synes er dårligt i undervisningen, efter læreren eller en af eleverne har sorteret skemaerne, bliver det taget op i klassen hvor eleverne kan tilføje og debattere om hvad der skal gøres bedre. En af eleverne skriver så et referat af denne debat, og dette sendes så til rektor, eller en anden administrerende på skolen.


    på denHTX jeg går på (århus midtby) virker det fint, selv efter et halvt år går det ret meget bedre med lærerne at tilpasse deres undervisning og -form


    kan kun anbefale det.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg kender til problematikken.


    Da vores dansklærer i 2.g gik på barsel, fik vi en vikar. Han begyndte fra første dag, at lave om på klassens virkemåde og undervisningsform. Det ku vi IKKE li.. Det endte med et halvt års tovtrækkeri, hvor vi fik den ene time efter den anden til at gå med at diskutere med ham om hvordan undervisningen skulle foregå.. Undervisning som stort set ikk var til stede, grundet vores uenigheder.


    Det endte med at han gudhjælpemig pussede en psykolog på os for at lave personlighedstests på os.


    Det blev han aldrig tilgivet, og det endte med at han til sidst gav op, og lavede selvstyret gruppearbejde, så vi mere eller mindre selv kunne styre vores undervisning.


    Platteste spild af skoletid jeg nogen sinde har haft, men det vigtigste var: Vi vandt!

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra