Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

41

søndag, 18. december 2005, 23:49

Kommer an på hvem hun stiller op for :))

42

søndag, 18. december 2005, 23:50

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Mig selv da .. :P

DK's første kvindelige statsminister .. :crazyeyes:

43

mandag, 19. december 2005, 00:04

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Originally posted by Butcher_hik
Lyder til du har dig 2 trofaste vælgere, Burger :))

Så mangler jeg kun 19998 underskrifter for at kunne stille op med "Burger partiet" .. :))

Du får dælme også min. :9xo Du siger bare til, så skriver jeg under.
PS. Jeg mener det ! Sjældent en så velformuleret og næsten altid rolig debatør dukkker op.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (19.12.2005, 00:06)

44

mandag, 19. december 2005, 00:06

Citeret

Originally posted by Bentzin
PS. Jeg mener det !

Du tror måske ikk vi mener det med vores ramme alvor?! :T
Tror jeg går i seng nu :)) Gnat folkens!

45

mandag, 19. december 2005, 00:12

Citeret

Originally posted by Bentzin

Citeret

Citeret

Originally posted by Butcher_hik
Lyder til du har dig 2 trofaste vælgere, Burger :))

Så mangler jeg kun 19998 underskrifter for at kunne stille op med "Burger partiet" .. :))

Du får dælme også min. :9xo Du siger bare til, så skriver jeg under.
PS. Jeg mener det ! Sjældent en så velformuleret og næsten altid rolig debatør dukkker op.

Jeg skriver også meget gerne under

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "HuleFanden" (19.12.2005, 00:13)

46

mandag, 19. december 2005, 00:24

Citeret

Hehe jamen du kan da også få min. Synes nu for det meste det er forholdsvis fornuftigt det der kommer fra dig ;)

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

47

mandag, 19. december 2005, 07:38

Citeret

Originally posted by KarGa
Til det med dødsstraf:
An eye for an eye..? :roller: Nu må i edermame lige ta jer sammen...
Hvis - fra dit eksempel Learner - ens mor blev stukket ned, ville du så have det meget bedre, hvis bare der kom blod på bordet? Lige meget hvilken mands blod vi snakker om - også den usyldiges?

Ville du få fred af at tænke på, at du intet bevis havde for at det virkelig var denne mand der havde stukket din mor ned? Altså handler det bare om at få hævn...?

Det handler da nærmere om at vide, at det ikke sker igen, hverken for sig selv eller for andre... At få beviset for, at personen der var skyldig i første omgang, ikke får lov at blive skyldig igen...

Til det med at Bentzin ska holde sig ude af tråden:
Ja, du har sat regler op for vores udtalelser, men ytringsfriheden ka squ da ikke tages fordi du siger det!
Jeg ka da ikk gå ud på gaden og sige "Du tier stille, mens jeg lige svinder dig til" (Ikke at jeg siger nogen svinder nogen til, men nærmere påpeger jeg at det er forkert at tage andres ytringsfrihed... Det ville jo nærme sig anarkisme, hvis man bare kunne det)

Edit 2: Husk nu at intet af det jeg skriver er personligt rettet mod nogen ;)

Nej, jeg vil da ikke være ligeglad med om det er ham det er en uskyldig der bliver straffet for det, du læser jo ikke hvad jeg skriver.

En højere straf for drab, vil nedsætte antallet af drab! sort på hvidt..

Så ryger der måske en uskyldig i brommen, og bliver måske enda henrettet, men hvad med alle dem, som ville have været stukket ned, hvis den strammere straffelov ikke var blevet indført? De er måske ikke uskyldige i din filosofi?

Kort og godt, jeg tror man sparer flest uskyldiges liv, ved at hæve straffelove, og indføre dødstraf.

48

mandag, 19. december 2005, 23:52

Citeret

Originally posted by learner

Citeret

Originally posted by KarGa

En højere straf for drab, vil nedsætte antallet af drab! sort på hvidt..

Så ryger der måske en uskyldig i brommen, og bliver måske enda henrettet, men hvad med alle dem, som ville have været stukket ned, hvis den strammere straffelov ikke var blevet indført? De er måske ikke uskyldige i din filosofi?

Kort og godt, jeg tror man sparer flest uskyldiges liv, ved at hæve straffelove, og indføre dødstraf.

Beklager, Learner, det du der siger, er simpelthen for naivt!

Jeg kender i hvert fald ikke til statistikker, der viser, at de stater f.eks. i USA, der har dødsstraf,
har lavere mordrate, end de stater, der ikke har det. En forbryder regner jo aldrig med at blive opdaget.

Desuden er jeg overbevist om, at en så brutal offentlig handlemåde,
vil være medvirkende til en generel forråelse af hele samfundet.

I princippet vil vi jo så ikke være bedre en morderne, hvis vi selv "myrder"

Og det du siger med at en uskyldig i ny og næ kan ryge med, kan jeg slet ikke forholde mig til.
Det alene er nok til at jeg afstår fra dødsstraf...

Vedrørende det oprindelige indlæg, har jeg desværre ingen opskrift,
da det jo er en fuldstændig anderledes mentalitet, der her gør sig gældende.

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz. - Køler: GlacialTech Igloo 5062Silent S775 Core2D - ASUS P5K SE - Bios 1008
A-Data Vitesta 2 x 2 GB - 800 MHz ( PC2-6400 ) Albatron GeForce 8800GT PCI-E 512MB RAM
1 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500GB - 2 x Seagate 160GB SATA
Performance Premium 500W - Creatives Audigy 2 ZS - Creative I-Trigue 2.1 3300 + 2 baghøjttalere
Logitech LX 500 - Acer AL1715 LCD - XP Pro SP2 - Kamera: Canon EOS 550D

49

tirsdag, 20. december 2005, 00:00

Citeret

Citeret

Originally posted by HuleFanden

Mig selv da .. :P

DK's første kvindelige statsminister .. :crazyeyes:

Hehe. Den er jeg med på, Burger. Er alligevel skuffet over Venstre, selv om jeg var med til at stemme dem ind.

Du har ubetinget min stemme ;o)

Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 GHz. - Køler: GlacialTech Igloo 5062Silent S775 Core2D - ASUS P5K SE - Bios 1008
A-Data Vitesta 2 x 2 GB - 800 MHz ( PC2-6400 ) Albatron GeForce 8800GT PCI-E 512MB RAM
1 x Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500GB - 2 x Seagate 160GB SATA
Performance Premium 500W - Creatives Audigy 2 ZS - Creative I-Trigue 2.1 3300 + 2 baghøjttalere
Logitech LX 500 - Acer AL1715 LCD - XP Pro SP2 - Kamera: Canon EOS 550D

50

tirsdag, 20. december 2005, 06:48

Citeret

Originally posted by Carsten_DK

Jeg kender i hvert fald ikke til statistikker, der viser, at de stater f.eks. i USA, der har dødsstraf,
har lavere mordrate, end de stater, der ikke har det. En forbryder regner jo aldrig med at blive opdaget.

Det er jo heller ikke måde at sammenligne på. Du skulle tage en stat og se op tallet før og efter indførsel af strengere straffe. Der gælder jo forskellige ting for forskellige stater. F.eks. var der mange sorte i new orleans, altså højere kriminalitet...

51

tirsdag, 20. december 2005, 07:08

Citeret

Originally posted by Butcher

Citeret

Det er jo heller ikke måde at sammenligne på. Du skulle tage en stat og se op tallet før og efter indførsel af strengere straffe. Der gælder jo forskellige ting for forskellige stater. F.eks. var der mange sorte i new orleans, altså højere kriminalitet...

I New Orleans lever 99% af den sorte del af befolkningen for under det beløb FN har sat som fattigdomsgrænsen... Igen har vi det med den sociale klasse!

Ja det er individet der har gjort noget på egen hånd, og individet skal derfor også straffes! Men individet er også en del af et samfund der har ladet det komme så vidt!.......

52

tirsdag, 20. december 2005, 12:27

Citeret

... En forbryder regner jo aldrig med at blive opdaget.

heh ... Ikke i Danmark ihvertfald. Ifølge den sidste officielle samlede opklarings-procent (1994) jeg har læst opklarer politiet i Danmarks 20,7% af alle forbrydelser (SOM BLIVER ANMELDT ALTSÅ... heh).... "antal skyldige : 18,0%" ... (how ?!!) ...

Sædelighedsforbrydelser : 52,9%
Voldsforbrydelser : 76,8%
Ejendomsforbrydelser : 18,1 %

Det er vel ikke overraskende for nogen, men cykel-tyveri står nederst på listen med 3,1% ... Hvis man altså ikke tæller "OPLØB/FORST.AF OFF.ORDEN" med som ligger på 0,00% ... :))

Toppen ...

1. Homo-sædelighedsforbrydelser (i øvrigt) : 100,0%
2. Manddrab : 94,9%
3. Særlig alvorlig vold : 94,7%
4. Hæleri : 92,2 %
5. Salg af narkotika : 92,9%
6. Homo-sædelighedsforbrydelser (børn under 12) : 90,9%

... Ved dog ikke liiiige hvordan de regner de procenter ud for ser man på nummer 1 på listen sååå .... :

Homo-sædelighedsforbrydelser (i øvrigt) :
Antel : 29
Antal skyldige : 82,8%
Andel skyldige + ikke skyldige : 100%
Officiel opklarings-procent : 100%

... WTF ? 8o

Hmm... "Utugt ... Antal 24 " ... WTF ... Må man ikke være utro ? ... Troede ikke det var kriminelt ... :)) ... Eller er det politiets utryk for bigami ? ... Kan være de ikke kan stave til bigami ... :))

www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=59545

Et indkøbscenter hvor kvinder kunne vælge en ægtemand - blandt mange mænd var lige åbnet.

Bygningen havde 5 etager, og mændenes positive egenskaber forøgedes, efterhånden som man gik op i huset. Den eneste regel var, at når en kvinde først åbnede døren på en etage, så SKULLE hun vælge en mand fra denne etage, og hvis hun var gået en etage op, så kunne hun ikke gå ned igen, undtagen for at forlade bygningen.

En flok veninder tager til centret for at finde deres ægtemænd.
På 1. sal står der et skilt på døren hvor der står: "Disse mænd har et job og elsker børn."
Kvinderne læser skiltet og siger: "Ja, det er jo ikke så dårligt, men hvad mon der findes højere oppe?" Så de går op.

Skiltet på 2. etage siger: "Disse mænd har et højt betalt job, elsker børn og ser ekstremt godt ud."
"Ikke dårligt," siger kvinderne, "men hvad mon vi finder højere oppe?"

Skiltet på 3. etage siger: "Disse mænd har et højt betalt job, elsker børn, ser ekstremt godt ud og hjælper til i huset."

"Wow," siger kvinderne, "Meget fristende, men der er mere højere oppe?" Og de går igen en etage op.

Skiltet på 4. etage siger: "Disse mænd har et højt betalt job, elsker børn, ser ekstremt godt ud, hjælper til i huset og har en stærk romantisk og sexet udstråling." Det er næsten ikke til at klare, tænker kvinderne, "Men tænk. Hvad kunne der ikke vente os på øverste etage!"

Så de går op på øverste etage, og skiltet siger: "Denne etage er her bare for at bevise at kvinder er umulige at gøre tilfredse. Tak for jeres besøg, ha' en god dag".

:$

Skal vi have dødsstraf i Danmark ... igen ... så skal det ihvertfald være billigere for samfundet end i USA ... :boxed:

53

tirsdag, 20. december 2005, 12:36

Fin den med kvinderne :9xo - og så er det jo ik' en gang "løvn". :))

Til topic: Knive og andre våben burde være total forbudt. Kan ikke se hvad folk skal rende rundt med sådanne ting for - det er djævlens værk - de har kun et formål og det er ihf. ikke positivt !
Drop alt det med at forsvare sig. For hvis ingen har våben hvad skal vi så med dem !

54

tirsdag, 20. december 2005, 15:16

For første gang i lange tider er jeg FULDKOMMEN enig med Bent.
Afskaf ALLE våben fra gader og stræder.

Men hvad med Polizens våben og militarizens ?Skal de rende rundt med våben eller ej?

55

tirsdag, 20. december 2005, 15:25

Citeret

Originally posted by shahid_2dk
For første gang i lange tider er jeg FULDKOMMEN enig med Bent.
Afskaf ALLE våben fra gader og stræder.

Men hvad med Polizens våben og militarizens ?Skal de rende rundt med våben eller ej?

Det bliver de da nødt til. Der er jo mange, som går rundt med våben, trods forbud.
Militæret har kun skarpladte våben, når de er i tjeneste og kun ved lejligheder, som kræver våben, som f.eks. på øvelser,
på skydebanen og når de er på vagt. Tja, det har politiet vel egentlig også.

56

tirsdag, 20. december 2005, 15:42

Citeret

Originally posted by shahid_2dk

Selvføgelig skal de da det :boxed: Hvad havde du ellers forestillet dig?

57

tirsdag, 20. december 2005, 15:58

Citeret

Originally posted by Butcher

Citeret

Jeg har skrevet om dødsstraf på HTX, her på 3. år, så jeg har lidt info.
Den stat der står for flest henrettelser(Texas) har en mordrate der er over gennemsnittet. Det sydlige USA har den højste mordrate, men også flest henrettelser. Faktisk har Texas alene henrettet 355(ud af 1005) mennesker.
På samme tid, er mordrate laveste i de [12] stater der ikke har dødsstraf.
122 mennesker er blevet frikendt efter, at de blev dømt til døden. 1004 er, fra dagens dato til indførelsen af dødsstraf, blevet henrettet.
Det giver en "fejlprocent" på ca. 10%. Altså er hver 10. person bliver uskyldigt dømt.

Desuden, er det heller ikke billigere at dømme folk til døden, da gennemsnits tiden fra dom til henrettelse er ca.12år

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jonathan" (20.12.2005, 16:05)

Seneste tests og artikler

0

Razer Deathadder Chroma

For et stykke tid siden teased
Læs Mere

0

Thermaltake Versa H23

Når man hører navnet Thermalta
Læs Mere

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Flere informationer lækket om kommende AMD Carrizo og Carrizo-L

Ser du frem til AMDs kommende
Læs Mere

0

Bioware er på vej med det første patch til Dragon Age: Inquisition

Bioware arbejder allerede på d
Læs Mere

1

Playstation 4 salget runder 14 millioner

Sony fortæller at deres Playst
Læs Mere

0

Apple iOS 8.1.1 viser flere forbedringer

Med lanceringen af iOS 8 kom A
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.