Knivstikkeri

  • http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=326140
    http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3449510/
    http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=326176
    Det er jo lige før at sådan noget hele tiden sker, eller i hvertfald ofte.
    Grunden til jeg starter en tråd her er for at få samlet en masse forslag som kan standse disse knivstikkeri.
    Denne tråd er ment som en tænketank og skal bruges derefter.


    Ingen OT.
    Ingen mudderkastning.
    Ingen racistiske kommentarer.
    Snak/ diskussion på sagligt niveau.


    Kom med nogle forslag og lad os få diskuteret dem.

  • Quote

    Originally posted by Pejsen
    Forslag der kan stoppe knivstikkeri?


    Hvad fanden vil du bruge dem til?


    Det kunne bare være interessant at få snakket om forskellige forslag, intet andet.

  • Jeg tror personligt at en stammere lovgivning kunne medvirke til at mindske sådanne tilfælde, det kombineret med kortere snor overfor folk af anden etnisk herkomst!


    Det er en fact at over 50% af al grov kriminalitet begåes af en befolkningsgruppe som ikke udgør 10% af DKs samlede befolkning, det er tankevækkende!

  • Quote

    Originally posted by Icemann
    Ja det kunne være godt og få stoppet det.
    Har desværre ikke nogle forslag, men uanset hvor mange forslag vi kommer med kan vi jo intet gøre ved det..


    Hvorfor da ikke..? Samlet ka folk gøre mange ting, som personer har troet umuligt...


    Quote

    Originally posted by Mazie
    Jeg tror personligt at en stammere lovgivning kunne medvirke til at mindske sådanne tilfælde, det kombineret med kortere snor overfor folk af anden etnisk herkomst!


    Det er en fact at over 50% af al grov kriminalitet begåes af en befolkningsgruppe som ikke udgør 10% af DKs samlede befolkning, det er tankevækkende!


    Det ville anses som racistisk og det ka regeringen vist ikke lide... Muligvis fordi de mister pænt mange stemmer pga. det - både fra indvandrene og fra ligestillingsfolkene :rolleyes:

  • Det ville nok også hjælpe lidt hvis man gav politiet de ressourcer de har brug for, i stedet for at skære hele tiden.

  • Var det ikke i sverige de havde stor success med fængsels straf hvis du blev taget med kniv?
    Ikke noget med straffen så gjorde politiet altså også noget for at fange folk der havde dem. De havde bl.a. de her små hånd-metal detektore med sig rundt.


    Nå er det længe siden det var i station2 så jeg kan ikke huske alle detaljerne men det virkede skide godt for dem.

  • skære ned på de mørkfarvede- nårh ja, det var da et forslag!


    da jeg gik på HH stak en mørk pige en anden mørk pige pga noget kæreste halløj. Der er ca 10 mørke på hele HH tilsammen og så stikker de hindanden, men det er vel egentlig også den rigtige vej :crazyeyes:


    Jeg dømmer ikke, jeg forslaglerer!

  • Quote

    Originally posted by Simonthk
    skære ned på de mørkfarvede- nårh ja, det var da et forslag!


    da jeg gik på HH stak en mørk pige en anden mørk pige pga noget kæreste halløj. Der er ca 10 mørke på hele HH tilsammen og så stikker de hindanden, men det er vel egentlig også den rigtige vej :crazyeyes:


    Jeg dømmer ikke, jeg forslaglerer!


    jamen det var sgu som at se da jeg var oppe på den lokale kebab tidligere idag (red. efter at have i byen fredag), fandme så om ikke ejeren og en anden af etnisk herkomst går amok på hinanden og leger med knive...


    mage til salgstrick skal man lede længe efter.

  • Quote

    Originally posted by Mazie
    Jeg tror personligt at en stammere lovgivning kunne medvirke til at mindske sådanne tilfælde, det kombineret med kortere snor overfor folk af anden etnisk herkomst!


    Det er en fact at over 50% af al grov kriminalitet begåes af en befolkningsgruppe som ikke udgør 10% af DKs samlede befolkning, det er tankevækkende!


    Har du overvejet at den måde vi behandler dem på, placere dem i en social klasse hvor kriminalitet netop begås? Alting har en årsag, hudfarve og religion er det ikke, jeg mener samfundet generelt har handlet fuldstændigt forkert på denne område! DF har bragt emnet på banen ja! Men DF har satme også spoleret det hele igen!


    http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=425390

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvad er den "rigtige" retning ? ... At give samfundet skylden for individets handlinger ?


    Nej Grill.
    Rigtig retning at folk begynder at diskutere.

  • Quote

    Originally posted by learner
    Langt højere fængselsstraffe, måske enda dødstraf ved et knivstikkeri fx.. Ved godt det lyder abnormt, men så må folk fandme til at lære, at såen noget lort virkelig har alvorlige konsekvenser!


    Ja, og offentlig henrettelse for digital pirateri! Eller... ?


    Som fhqwhgad siger, så tror det ville være smart at se på vores nabolands politik.

  • Quote

    Originally posted by learner
    Langt højere fængselsstraffe, måske enda dødstraf ved et knivstikkeri fx.. Ved godt det lyder abnormt, men så må folk fandme til at lære, at såen noget lort virkelig har alvorlige konsekvenser!


    Og i tilfælde af at du bliver falsk anklaget? Ja, hårde fængselsstraffe ku muligvis hjælpe, men dødsstraf ska der dog aldrig komme til danmark :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Hvad er den "rigtige" retning ? ... At give samfundet skylden for individets handlinger ?


    Det er da helt klart, at samfundet er skyld i en vis befolkningsgruppe, nægter at integrere sig/tilpasse sig.
    Og samfundet skal selvfølgelig rette sig efter både deres kultur, religion og middelalderagtige retsopfattelse.
    Never [Blocked Image: http://www.chatitaliachat.it/serpe/msn/93.gif]