HTX Multimedia & kommunikation - TWEAK.DK hjælp

  • Hej..


    Det er en kendt sag at gruppeeksamen er afskaffet, i denne anledning har min skole - ESH, HTX-Hillerød valgt at fjerne muligheden for man kan lave gruppearbejde til eksamensprojektet, da det er for kedeligt for lærer og censor at høre 3 gange det samme...


    Dette er bare lidt noget skidt da faget nemlig går ud på man sidder og arbejder i en redaktion og diskutere hvorn man rammer sin målgruppe bedst muligt etc. Endvidere kan produkt være sværre at lave som en person da man ikke kan lave et ordenligt sceneri til en plakat f.eks... :\


    - Dette var ikke hensigten med afskaffelsen af gruppe-eksamen, men er der ikke rigtig noget at gøre ved...


    Sagen er den, jeg kunne godt tænke mig at fyrre nogle af de idéer af som jeg kommer på under forløbet (er først til foråret...) - for at se hva folk synes om dem.. - Det er såmændt ikke fordi jeg vil have flok til at lave det for mig :boxed:


    Vil bare gerne fortsætte stilen med at stræbe i det fag, jeg har hidtil holdt en årskarakter på 10 i faget, og vil gerne have det tiden ud og til eksamen, da faget tæller for 2,5 - imod mat A's 1,5...


    Mvh. Marc

  • 2,5 aarh... der står jeg sq at du strammer den.


    1,5 for alle A fag. :)
    1,0 for alle B fag.
    0,5 for alle C fag.


    Tro mig, jeg er også selv dybt skufttet over afskaffelsen af gruppe eksamener. Det har virkelig lavet en radikal ændring i undervisningen i vores teknikfag, design og produktion. Og så er det i øvrigt "rart" at de ændrer det MIDT i skoleåret. Fucking fags.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    2,5 aarh... der står jeg sq at du strammer den.


    1,5 for alle A fag. :)
    1,0 for alle B fag.
    0,5 for alle C fag.


    Tro mig, jeg er også selv dybt skufttet over afskaffelsen af gruppe eksamener. Det har virkelig lavet en radikal ændring i undervisningen i vores teknikfag, design og produktion. Og så er det i øvrigt "rart" at de ændrer det MIDT i skoleåret. Fucking fags.


    Det er 1,5 + 1,0 den tæller for = 2.5, kan ikke helt huske hvorfor - men er pænt vildt, og gør den i den grad er værd at stræbe efter.. : - )


    EDIT: Har vi fået afvide et par gange i hvertilfælde :hb:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Det er 1,5 + 1,0 den tæller for = 2.5, kan ikke helt huske hvorfor - men er pænt vildt, og gør den i den grad er værd at stræbe efter.. : - )


    Tvivler jeg meget, meget stærkt på.

  • Jeg tog også multimedia og kummunikation på htx for nogle år siden.
    Jeg lavede da selv mit eksamens projekt ligesom største delen af klassen gjorde. Gruppearbejde er da en vigtig øvelse men det er da også vigtig at kunne klare sig selv.


    Faget går altså ikke ud på at sidde i en gruppe og debatere og med så flotte karakterer klarer du nok også at lave din eksamens opgave selv.
    Det gode ved at lave det selv er at du har komplet kontrol over hvad der bliver lavet og hvilken kvalitet det har.


    Selvom du arbejder selv er det da iorden at bruge de andre i din klasse som sparringspartnere og lignende. Jeg brugte f.eks. de personer jeg normalt arbejdede sammen med meget. Vi hjalp hinanden med ideer og meninger og jeg var ligefrem med inde til den enes eksamen (den lå dagen før min egen) for at få lidt ideer til min egen fremlægning.
    Du må garanteret gerne bruge de andre til din plakat selvom i ikke arbejder i samme gruppe og du kan da også afprøve dine ideer på dem.


    Held og lykke med det.


  • Takker :)


    Ja, tror jeg bliver sagen mht. sparringspartnere, problemet er jeg nok bliver fristet til at være hjemme meget af tiden, og det samme gælder de andre, så bliver noget bøvl mht. planlægningen :O

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Sorry for OT:
    Men det er satme så flot at regeringen er ved at ødelægge Danmark, heldigvis får de ikke held til at ødelægge vores 10. klasse :finger:


    Nu er det jo også venstre.. :roller:

  • Jeg synes sq et eller andet sted det er fint nok lovforslag, men synes det er noget lort skolerne fatter så lidt som de gør... - Man kan stadig lave gruppearbejde og komme op enkeltvis for at fremlægge og de er ajour med alle er inde i stoffet..

  • Lavede også selv mit projekt alene den gang jeg tog den eksammen.


    Det er rigtigt nok den tæller for 2,5 du for også to karekterer for den. En for selve faget og opgaven og en for tværfaglighed.


    Så den er god nok :))


    Projektet kan nemt laves alene selvom du laver det alene kan du jo godt hive andre ind til at stå model til et billede på en plakat. De må bare ikke hjælpe med at lave den ellers.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Så må andre teknikfag jo også gøre det? For ellers er det da lidt unfair :P