Hvilken uddannelse??

  • Hejsa.


    Måske I kan hjælpe mig? Jeg vil meget gerne igang med en spilrelateret uddannelse. Jeg vil gerne arbejde hos et firma der laver spil hvor jeg selv laver f.eks. figurer, baggrunde og programmere. Jeg ved bare ikke hvilken uddannelse jeg skal vælge. Har taget en studentereksamen. Jeg tænkte på at læse multimediedesigner selvom det ikke har så meget med spil at gøre og bagefter måske søge ind på det studie på universitetet der hedder mediologi. Jeg kan ikke tage direkte ind på universitetet ligenu. Har c-niveau i matematik, kunne selvfølgelig tage et aftenskursus, men har ikke lige lyst. Det gør mig ikke noget alligevel at tage en uddannelse inden jeg starter på universitetet. Men kan I hjælpe?? Der er også noget i København, der hedder noget med Katrinebjerg hvor de har en spiluddannelse, men der skal man også have gået på universitetet inden. Nogen der har andre forslag?? Er der uddannelser som spilanimator? Kan ikke finde nogen uddannelser der hedder det nemlig. Hjælp mig ;)


    :rules:

    It is hard enough to remember my opinions, without also remembering my reasons for them!
    Friedrich Nietzsche

  • Når du siger spil animator, går jeg ud fra at du mener at du gerne vil lave 3d grafik i spil. Jeg er i gang med Datalogi uddannelsen. Det lyder for mig som om du ikke er så god til matematik eller så gider du det bare ikke. Siden du kun har C niveau. Her er et lille hint: At lave god/flot 3d grafik i spil kræver blandt andet er at man er meget god til matematik( Det vil sige en masse matematik der ligger langt ud over A niveau matematik i gymnasiet). D.v.s at hvis du bare skal have den mindste chance for at forstå de ting man skal lære når man begynder på en udannelse hvor man lære at lave 3d grafik til spil, bør du som minimum have A nivuea i matematik inden du starter på sådan en udannelse. Som du selv har observeret kræver uddannelserne hvor du lære disse ting mat A-niv. Du trode vil ikke det var for sjov eller for at chikanere dig at de kræver A-niv.



    Så for at gøre en lang historie kort, hvis det virkelige er det her du vil, så skynd dig at blive glad for matematik hurtigt og få dig det A niveau hurtigst muligt, det er den eneste måde du kan blive klar til en uddannelse der lærer dig nok til at du kan blive en dygtig spil animator. Der er ingen vej udenom tro mig, jeg er i miljøet hver dag og omgiver mig med folk hvor nogen af dem er nogle af de bedste i danmark på det område.