Beef Jerky

  • Jeg er kommet lidt ud i et problem, en af mine venner vil sælge mig en kasse Beef Jerky rimelig billigt, men hvordan smager det? Er det noget ved eller er det bare kedeligt?


    Gerne uddybe smagen eventuelt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Har aldrig nogensinde set det. Men har en fornemmelse at det er noget tørret kød af en art :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Ja det er helt korrekt ;)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • nej desværre ikke ;)

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Det er sådan noget tørret kød, som ikke smager ret godt IMO :P.. Men det plejer at være pænt dyrt, hehe :D


    EDIT: Hvad er prisen :P

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Se at få det købt.
    Kød som snack kan da kun være godt.


    :))


    Fik samme tanke første gang jeg skulle prøve det :P


    Det er sq også ok IMO.. Har aldrig hørt om det i Europa... Men i USA er det meget populært...

  • Spiste det en del da jeg boede i USA, købte det hjem fra Ohio (boede tæt på grænsen) og det var altså klasse, hjemmelavet :razz:

    Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

  • smager lidt ala den søndejyske spegepølse fra pålækker, efter min mening. Du skal være forberedt på at det godt kan være noget så krydret, så hav et glas vand ved siden af når du tager den første bid.


    egentlig meget at der er mange der ikke ved hvad beef jerky er, her kommer en forklaring:


    Beef jerky er tørret oksekød, som senere er blevet krydret, typisk med salt og peber, eller andre, mere eksotiske krydderier. Der findes flere forskellige slags beef jerky, alt efter hvordan det er blevet tørret; der er: frysetørret, lufttørret og røget (og tørret på den måde)


    Frysetørret jerky skal man ikke spise "bare sådan", men det skal koges og krydres først


    lufttørret jerky er noget der hænger på en pind udenfor, og bliver derefter bragt ind for at blive krydret, klart den bedste


    røget jerky er røget og tørret på den måde, derefter sparsomt krydret.


    det mest populære beef jerky her er lufttørret jerky, så det er nok den slags det er. Det smager som sagt lidt ala spegepølse eller bifi (mmm, bifi)


    der plejer at komme en eftersmag, efter lidt tid, begynder det at smage godt af alle krydderierne.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200