Hvor meget må man tone ruderne i en bil

  • Du kan se reglerne her : http://www.fstyr.dk


    Men det er nemt nok : Alt bagved din B-Stolpe må du tone så meget du vil - resten må du ikke tone medmindre det er sådan fra fabrikken... :D

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • En af de geniale danske love, man må ikke tone ruderne, men man må gerne anvende solbriller som bilist, så det argument de hævder med øjnkontakt er :crazyeyes:


    EDIT: Ruderne hvor man kan se bilistens øjne, altså forrude, og front sideruderne... :|

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    En af de geniale danske love, man må ikke tone ruderne, men man må gerne anvende solbriller som bilist, så det argument de hævder med øjnkontakt er :crazyeyes:


    EDIT: Ruderne hvor man kan se bilistens øjne, altså forrude, og front sideruderne... :|


    vidste du godt at det er kun 2% af verdens befolkning der har BRUG for solbriller? :P

  • Quote

    Originally posted by M.Beier


    Jeg er en af dem ;)
    Og jeg bruger da mine hyppigt =)


    hvis du var en af dem, ville du ikke kunne gå udenfor uden solbriller, solen ville simpelthen brænde dine øjne ;)


    og nå ja.. det der med at du må bruge solbriller i bilen med øjnkontakt osv.. du kan sagtens blive snuppet i en fotofælde selvom du har solbriller på, det blev jeg :boxed:

  • Quote

    Originally posted by origin


    hvis du var en af dem, ville du ikke kunne gå udenfor uden solbriller, solen ville simpelthen brænde dine øjne ;)


    og nå ja.. det der med at du må bruge solbriller i bilen med øjnkontakt osv.. du kan sagtens blive snuppet i en fotofælde selvom du har solbriller på, det blev jeg :boxed:


    Hmm, jeg er rødhåret, og uden solbriller kigger jeg cm 20-40 cm foran hvor jeg får pr. automatik hvis jeg ikke bruger solbriller - når solen er på himlen som f.eks tidligere idag... - Vil jeg da mene er extreme ;)

  • Det er self kun hvis du bruger tonerfilm. Hvis du skal have foran B-stolpen, er det OK hvis du får sat nye, fabrikstonede ruder i, og disse må endda være meget tonede

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by dkp
    Ja som overskriften siger: hvor meget må man tone ruderne i en bil? Er der ikke et eller andet sted på nettet det står?


    Bag ruderne samt Bagside ruder må du tone helt sorte så man ikke kan se ud og se ind.



    men for side ruderne må du ikke tone samt forruden

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by origin


    vidste du godt at det er kun 2% af verdens befolkning der har BRUG for solbriller? :P


    Hvis man synes det er ubehageligt at køre med solen i øjnene, har man vel også "brug" for solbriller ? :boxed:


    jeg har også "brug" for mine smøger, men det er jo ikke livsnødvendigt ;)

  • Quote

    Originally posted by Daller
    det står her der skal være 70% lys gennemgang http://www.fstyr.dk/sw23090.asp


    Ikke hvis du har en gulpladebil.. Der må du tone ruderne lige så tosset du vil.. Bag B-stolpen altså.. Jeg har fået en bøde for toningsfilm i de forreste sideruder, og min er på gule plader..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Daller
    det står her der skal være 70% lys gennemgang http://www.fstyr.dk/sw23090.asp


    Hvis det er solfilm man har på de 3 foreste ruder, så får man en bøde, og den kommer ikk igennem syn, og de fleste politi-fyre river ofte lidt af det af, så det ser grimt ud..


    Hvis det er tonet fra fabrikantens side, så er det lovligt, så længe der er en lysgennemgang på mindst 70%.


    Mht. de bageste ruder, så må de tones ligeså voldsomt som man ønsker, så længe man bare har et højre sidespejl, og det har alle vel egentlig efterhånden.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb