IT Uddannelser (Informationsteknologi)

  • Jeg har igennem den seneste persiode undersøgt og studderet hvilke forskellige uddannelser der findes, samt hvorvidt jeg synes de passer til mig og mine kriterier.


    Jeg er stødt på "Informationsteknologi, akademiuddannelse (tidligere datanom)" uddannelsen som er forholdsvis ny.


    Jeg har oprettet denne tråd fordi der er masser af ting jeg ikke er sikker på, og ikke kan finde information om på nettet.


    Findes der folk derude som har taget, eller er igang med at tage, denne uddannelse og kan fortælle mig lidt uddybende information.


    Jeg er lidt i tvivl om økonomien. Problemet er, at uddannelsen ikke er SU berettiget, men derimod SVU berettiget - det er jo egentlig en voksen uddannelse... Det er et problem fordi jeg skal være 25 for at modtage pengene - jeg er 23 til sommer. Er der andre muligheder? Hvis jeg ikke kan få SU og uddannelsen er mig, ja så må jeg jo bare betale X(


    Til sommer er jeg som sagt 23, og har dette på bagen:


    2 år på HHx, 3 år på HTx m. IT som speciale, PC-Kørekort, PC-Erhverv & forhåbentligt MS MCP 2272 til sommer. Er dette nok til at opfylde uddannelsens kriterier som er:



      En relevant erhvervsuddannelse med studiekompetence svarende til engelsk C og matematik B
      En relevant gvu med studiekompetence svarende til engelsk C og matematik B
      En gymnasial eksamen med matematik B
      En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som de 3 førnævnte


    Den jeg har markeret med fed er jeg itvivl om!


    Håber I vil hjælpe - evt. andre IT uddannelses debatter og muligheder er velkomne i denne tråd.


    NB: Sidst man ikke mindst: Kan man bruge denne uddannelse til noget, og hvilke jobmuligheder kan den give? Jeg kan ikke finde noget om jobmuligheder eller løn.


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|


  • Er det det samme som Informationsvidenskab? For det går min bror på, på tredje år mener jeg.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote


    En relevant erhvervsuddannelse med studiekompetence svarende til engelsk C og matematik B
    En relevant gvu med studiekompetence svarende til engelsk C og matematik B
    En gymnasial eksamen med matematik B
    En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som de 3 førnævnte


    Du skal jo bare have en af delene .. HTX er en gymnasiel uddannelse, og har du matematik B, så kan du blive optaget ..

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Nope er ikke det samme. Jeg går også på informationsvidenskab :)


    Nå, okay :D


    I Århus ?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Ok, men så kan jeg jo godt komme ind, hvis det viser sig at være noget :D


    Jeg håber I kan besvare flere af spørgsmålene - det går jo allerede fint :)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Jeg er selv igang på den uddannelse du henviser til.


    Jeg mener dog ikke at man kan få denne uddannelse på su (er ikke sikker) - da jeg har fuldtidsjob har jeg valgt at betale uddannelsen selv og køre den om aftenen.


    PS: Du kommer til at skulle holde ørene stive hvis du tager denne. De første par gange er det selvfølgelig stile og roligt men pludselig går det stærkt ;)

  • Nej, men kan nemlig ikke få SU med mindre man er over 25. Så hedder det VSU. Derfor må jeg selv betale hvis jeg vælger uddannelsen.


    Men jeg er meget intra. I høre om hvad der er lagt vægt på. Er der f.eks. lagt meget vægt på programmering IKKE min stærke side!


    Har du regnet en pris ud for hele uddannelsen?


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Undskyld, men hvorfor har du taget 2 år på HHX og 3 på HTX? :)


    Fordi jeg festede lidt for meget på Handelsskolen... ;)


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|