regler ang. mistede pakke

  • hey, bestilte for et par uger siden nogen dele til min scooter... da jeg så modtager pakken mangler der 1 del og pakken har tydeligvis været åbnet... har efterlyst delen og de har ikke fundet noget på posthuset... nu har jeg så det problem at sælgeren har sendt den som et brev og ikke en pakke så der er ingen forsikring fra posthusets side.. hvad gør man så ? er det mit eller sælgers problem? det er fra en webshop jeg har bestilt, og de siger de ikke vil dække det...

  • Quote

    Originally posted by c-k
    hey, bestilte for et par uger siden nogen dele til min scooter... da jeg så modtager pakken mangler der 1 del og pakken har tydeligvis været åbnet... har efterlyst delen og de har ikke fundet noget på posthuset... nu har jeg så det problem at sælgeren har sendt den som et brev og ikke en pakke så der er ingen forsikring fra posthusets side.. hvad gør man så ? er det mit eller sælgers problem? det er fra en webshop jeg har bestilt, og de siger de ikke vil dække det...


    Hvis brevpakken har været åben er det PostDk du skal anmelde det til, for dette er ikke en forsikringssag, men tyveri.

  • ikke for noget .. men hvor har du bestildt det henne ?


    Jeg har hørt Scooter-shoppen.dk har det med at snyde kunderne lidt :S



    men har da selv ikke haft nogle problemer med scootershoppen.

    .: Toshiba Satelite A100-564 :.
    Pentium Celeron M 380 1.6 Ghz
    1536 Mb DDR2 Ram
    60 Gb HDD 5400 Rmp + 250 gb extern
    15,4" skærm
    DVD brænder
    Ati Readion 200M 128 Mb
    Logitech Mx518 + Icemat Black edion 2

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag


    Hvis brevpakken har været åben er det PostDk du skal anmelde det til, for dette er ikke en forsikringssag, men tyveri.



    jo umuligt at bevise og det er også under min. beløb for at de vil gå ind i det... det er mest bare prinsippet i det.. ville gerne bare vide hvem der skal tage ansvar...


  • De er helt fine. De pakker også lortet forsvarligt ind.

  • Quote

    Originally posted by Zlinky


    De er helt fine. De pakker også lortet forsvarligt ind.



    ja men derfor høre man stadig meget om tyverri på posthuset... det er jo let at slippe afsted med

  • Quote

    Originally posted by c-k
    per konto-overførsel... og jeg bestilte den bare man kunne ikke vælge brev/pakke på siden...


    Det skulle gerne være forretningens ansvar at sende tingene forsvarligt .. At sende folks ting som brev er måske lige lovlig risikabelt når folk ikke selv er gået med til det, så det må være forretningen der skal tage kampen op mod Post Danmark, og evt. erstatte hvad der mangler - du har jo ikke fået det du har betalt for, og eftersom leveringen først er sket når du har varene i hånden, ligger ansvaret ved forretningen ..

  • Quote

    Originally posted by c-k



    ja men derfor høre man stadig meget om tyverri på posthuset... det er jo let at slippe afsted med


    Ja, men nu stod der jo noget med at snyde kunderne :P

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det skulle gerne være forretningens ansvar at sende tingene forsvarligt .. At sende folks ting som brev er måske lige lovlig risikabelt når folk ikke selv er gået med til det, så det må være forretningen der skal tage kampen op mod Post Danmark, og evt. erstatte hvad der mangler - du har jo ikke fået det du har betalt for, og eftersom leveringen først er sket når du har varene i hånden, ligger ansvaret ved forretningen ..


    :clap: Burger er gud på det punkt :clap:


    men os kun der :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag


    Hvis brevpakken har været åben er det PostDk du skal anmelde det til, for dette er ikke en forsikringssag, men tyveri.


    nu synes jeg lige du skulle styre dine udtalelser om ting du intet aner om....


    at der mangler 1 ting er ikke tegn på tyveri, snarere at der er gået hul på klodsen på et tidspunkt i sorteringsfasen...og det kan sagtens ske på en sådan måde at det enten ikke opdages eller ikke er muligt at finde ud af hvor det stammer fra.....tro mig...sorteringscentralerne er store....


    at man sender det uforsvarligt pakket ind (hvad det nok er siden der er gået hul) samt som brev er sq lidt dumt.....og der er ingen forsikring der dækker.


    du skulle have checket det da du fik det, og derefter have nægtet at modtage brevet...så var det ikke din hovedpine....som det er nu er det bare bad luck...og jeg vil sige at det er afsender der står med det, men svært at bevise det ikke er dig selv der har nakket den del....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.


  • Arhh... Et eller andet sted, hvad har det med dårlig emballage at gøre?


    Quote

    Originally posted by Fragman
    [quote]Originally posted by mrflashbag
    [quote]Originally posted by c-k
    hey, bestilte for et par uger siden nogen dele til min scooter... da jeg så modtager pakken mangler der 1 del og pakken har tydeligvis været åbnet...


    Her skriver han den tydeligvis har været åbnet. Det vil jeg da regne som at Postdk har mistet varen ?


    skal vi ikke blive enige om det.


    Det kan da også være den ikke var forsvarligt pakket ind ja, men det kan så sandelig også være det andet. Fragman du er ikke så klog som du altid tror. Det er ikke kun din konklusion, som er korrekt. Vel ?

  • Som Fragman siger, så kan der sagtens gå hul på en pakke når der bliver kaster rundt med den på postcentrene.


    Jeg håber at du modtager din del, selvom den er sendt som brev. Har selv været ude for et firma, som sendte som brev, men som aldrig dukkede op. Og så kan man jo tænke lidt over, om det er posten der har nakket det, eller om firmaet overhovedet har afsendt det..

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Quote

    Originally posted by Argaen
    Som Fragman siger, så kan der sagtens gå hul på en pakke når der bliver kaster rundt med den på postcentrene.


    Jeg håber at du modtager din del, selvom den er sendt som brev. Har selv været ude for et firma, som sendte som brev, men som aldrig dukkede op. Og så kan man jo tænke lidt over, om det er posten der har nakket det, eller om firmaet overhovedet har afsendt det..


    Vi kan godt blive enige om det KAN ske :) jeg ved også godt hvordan PostDk er, men dette betyder ikke det er det eneste der kan ske. Vi har fx. mistet utrolig mange GPS'er som simpelthen var forsvundet? Der bliver taget billede af alt hvad vi pakker, men når varen er kommet ud til kunden manglede varen simpelthen i kassen.


    Derfor jeg bringer dette på banen.

  • Jeg har selv været hos posten en overgang og som postarbejder lærer man meget hurtigt hvad de forskellige firmaer sender og hvordan pakkerne ser ud, så det er ikke noget problem at "tabe" en pakke, som man så liiige skal lappe lidt på, eller hvis det er et brev, så står man jo tit alene og sorterer, hvor der ikke lige bliver holdt øje med dig hele tiden.


    Hader selv når jeg ikke modtager min pakke, så jeg bestiller aldrig noget uden der er Track&Trace på den, så står PostDk også med ansvaret, hvis der sker noget undervejs.

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag


    Vi kan godt blive enige om det KAN ske :) jeg ved også godt hvordan PostDk er, men dette betyder ikke det er det eneste der kan ske. Vi har fx. mistet utrolig mange GPS'er som simpelthen var forsvundet? Der bliver taget billede af alt hvad vi pakker, men når varen er kommet ud til kunden manglede varen simpelthen i kassen.


    Derfor jeg bringer dette på banen.


    det var TYDELIGVIS IKKE pga. at den var blevet kastet rundt... den var tappet i begge ender af røret med flere meter gafatape og et metal låg.. og det var revet af i den ene ende... tvivler på det går så vildt til når tingene bliver transpoteret... var uheldigvis ikke mig der hentede pakken men min søster da jeg var på ferie så kunne ikke rigtig sige noget :(