Hvor mange Watts pære. Evt lampe

  • Bonjour de damer :D


    Jeg skal snart ud og købe en lampe til mit værelse, da alt det andet efterhånden er sprunget op til flere gange :-/


    Mit værelse er på omkring en 45 m3. Hvor mange watts pære skal der til for at lyse det op ? Er usikker i min sag og den gamle er bortrejst. Evt en god lampe I har erfaringer med.


    Jeg har købt 2 sæt lamper for ca 1 år siden, inde ved Jem & "Viks", og har måtte skifte pærer 4-5 gange. Det er de der lamper der i nogle små metalstænger, der så går op i ledningen med strøm. 3 pærer pr. sæt.


    Tak for nogle dejlige svar :D

  • Smag og behag ...


    Kunne godt fortælle hvad jeg selv brugte omkring computeren og de andre forskellige steder, men der er jo nok ikke det store formål med det. Det findes ikke ét svar på det spørgsmål.

  • Det kommer meget an på hvordan lokalet er udformet, indretning, placering af vinduer og hvad man skal bruge rummet til.
    Jo ikke lige meget om det er et sted hvor man skal sidde og arbejde/lektier eller sidde foran en computer. Det kræver vidt forskellige lysforhold.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Smag og behag ...


    Kunne godt fortælle hvad jeg selv brugte omkring computeren og de andre forskellige steder, men der er jo nok ikke det store formål med det. Det findes ikke ét svar på det spørgsmål.


    Jeg skal bare have et eller andet der lyser værelset op ;) Jeg har lige set en loftlampe i Aldi på tilbud. Og så smide 60 watts pære i. Det må kunne gøre det :D

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg ka personligt godt li spotlamper.. Syns de gi'r et flot klart lys, der ikk er for kedeligt i det


    De ser godt nok pænt nice ud :D Hvor har du købt svinet ?

  • Hos den lokale lysmand :P Ved ærligt talt ikk hva butikken hedder, men det er ikk en kæde og den hedder noget med Lysbutikken :))


    150 inkl. de 4 pærere der sidder i


    (Læg dog mærke til der mangler én på min, men det er fordi jeg kom til at slå lidt for hårdt til den da jeg sku strække mig :)))

  • Jeg syntes du skulle kigge efter nogle spot lamper... sørg for og kigge efter en lampe hvor man kan kommme nogle af de spots i der er nemme og købe igen... Og så vil jeg lige spørge dig om du er HELT sikker på dit væresle er 45m3

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Fine spots du har Karga, og billige :) Kunne være jeg skulle erhverve mig sån noget, da jeg lige har lavet værelset om.


    Bare smid et lysstofrør op, så spiller det :P


    Jeg er kanon glad for dem, men er så også lysnarkoman :)) Hvis der overhovedet ska være lys på mit værelse, så ska det squ være ordentligt lys :P


    Erhvervede mig også denne her for nogle dage siden - Kanon at lave papirarbejde ved!
    [Blocked Image: http://www.karga.dk/IMG_0183.jpg]


    Derudover har jeg faktisk også 3 andre lamper på mit 9½ m^2 værelse :))

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Jeg skal bare have et eller andet der lyser værelset op ;) Jeg har lige set en loftlampe i Aldi på tilbud. Og så smide 60 watts pære i. Det må kunne gøre det :D


    Stadig smag og behag.


    Fortrækker en god bordlampe ved mit skrivebord. Bruger selv en 50/100w halogen. Så står der 2 stk Tulip bordlamper med 11w energisparepærer på min skænk et par meter her fra. Ud over det står der et par lamper jeg ikke ved hvad hedder, også med et par 11w energisparepærer, fordelt lidt rundt i rummet.


    I gangen er der 2*40w G9 fordelt på et par Herstal Symbol Væg G9.


    I køkkenet er der en Herstal Track Line Cut med 3*40w G9.


    Var ude i går og købe en Murano Vision Light loftlampe der skal hænge over skivebordene og så en tilhørende bordlampe til et af skrivebordene. De får nok begge en 11w energisparepære i røven.

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Smid 2 af de her 1000W halogenlamper op..
    En i hver ende af rummet..
    Så har du sgu lys og varme nok.. :T


    Jeg kan ikke li' barbecue :D




    Betaler husleje hos de gamle så det gør jeg vel nok lidt ;)



    Quote

    Originally posted by DoDo
    Og så vil jeg lige spørge dig om du er HELT sikker på dit væresle er 45m3


    Hvorfor ? En af mine venner som er tømmer, sagde at jeg nok skulle regne med 50 m3, men tror mere det er 45.



    Quote

    Originally posted by Happy^
    Jeg har en halogen-flexskinne. Hamrende god, og skifter meget sjældent pærer. Koster vidst 400 - 600kr.


    (grunden til at éen af dem er forskellig fra de andre, er at den mildest talt brændte af pga. en fejl i den)


    Oss noget i den stil jeg har, men der sprænger ustandsligt :-/ Og jeg synes oss af og til, at det kan virke blændende med sårn noget lys.


  • Hjemme ved os er har vi færre lamper, med mere watt. Det lyder til at I arbejder i mange lamper hjemme ved jer, men som du siger; hver sin smag. Vi har vist 3-4 lamper med 75W.





    Quote

    Originally posted by AnDeN_DK
    Jeg har en traditionel halogen wire lampe ting. Den lyser flot op, men tror da bestemt også den æder en del strøm :$


    [Blocked Image: http://x11.putfile.com/12/33810283676-thumb.jpg]


    Det er lige præcis det sæt jeg har ;)