Sagen om Muhammed-tegningerne

  • Hvorn forholder i jer til det hele? - Sidste nye er et parkistansk parti udlover dusør for mord på tegnerne...


    Hvor er vi på vej hen, og hvorn synes i siturationen skal gribes an?


    EDIT: Jeg ser det som et problem at folk bliver hadske overfor fremmede fordi sådan noget sker.... Men jeg tror noget der gør det sker at folk bliver det er at vi ikke har en fornuftig invandre debat, der skal intet til man bliver stemplet som en racist IMO..


    Siger man at man synes folk der laver tricktyveri mod ældre mennesker efter de har boet i landet x antal år, men ikke født her - skal smides ud, så bliver man stemplet... :\

  • Det viser bare hvilke primater det er vi har med at gøre. Der er sku da ingen mennesker der tænker sådan, der vil være istand til at fungere i et internationalt samarbejde på noget som helst plan. Imponerende at man på baggrund af sin religion kan udlove en dusør på et andet menneskes hovede.


    At de som muslimer ikke må tegne profeten Muhammed er deres sag. Vi (størstedelen af danskerne) lever ikke under koranen, og behøver derfor ikke tage stilling til den slags, efter min mening.

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det viser bare hvilke primater det er vi har med at gøre. Der er sku da ingen mennesker der tænker sådan, der vil være istand til at fungere i et internationalt samarbejde på noget som helst plan. Imponerende at man på baggrund af sin religion kan udlove en dusør på et andet menneskes hovede.


    At de som muslimer ikke må tegne profeten Muhammed er deres sag. Vi (størstedelen af danskerne) lever ikke under koranen, og behøver derfor ikke tage stilling til den slags, efter min mening.


    Det er meget godt sagt Torgue.


    Men det er jo sygt ligefrem, at udlove en dusør for mord på tegnerne. Jeg er ikke racistisk, men jeg kan ikke lide muslimer pga. nogle deres holdniger osv., dog har jeg ikke noget imod dem som kan godt kan håndtere deres religion lidt mere afslappet. For de fleste muslimer er jo næsten fanatiske med deres religion. Og ja, jeg kender selv et par muslimer, men der er deres forældre ikke så religiøse, som de fleste muslimer er.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det viser bare hvilke primater det er vi har med at gøre. Der er sku da ingen mennesker der tænker sådan, der vil være istand til at fungere i et internationalt samarbejde på noget som helst plan. Imponerende at man på baggrund af sin religion kan udlove en dusør på et andet menneskes hovede.


    At de som muslimer ikke må tegne profeten Muhammed er deres sag. Vi (størstedelen af danskerne) lever ikke under koranen, og behøver derfor ikke tage stilling til den slags, efter min mening.


    Vil det sige at den dusør du har sat på mit hovede pga. den tegning med dig og dolph er trukket tilbage?

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Det viser bare hvilke primater det er vi har med at gøre. Der er sku da ingen mennesker der tænker sådan, der vil være istand til at fungere i et internationalt samarbejde på noget som helst plan. Imponerende at man på baggrund af sin religion kan udlove en dusør på et andet menneskes hovede.


    At de som muslimer ikke må tegne profeten Muhammed er deres sag. Vi (størstedelen af danskerne) lever ikke under koranen, og behøver derfor ikke tage stilling til den slags, efter min mening.


    Tommel op!!


    De skulle sendes ned hvor de kommer fra. Ufatteligt vores "valgte" regering ikke gør noget ved det svineri!


    Tror de glemmer de er her fordi vi tillader de er her. Disse problemer er én af årsagerne til mange ender med at blive racist!

  • Quote

    Originally posted by freehelp
    Tommel op!!


    De skulle sendes ned hvor de kommer fra. Ufatteligt vores "valgte" regering ikke gør noget ved det svineri!


    Tror de glemmer de er her fordi vi tillader de er her. Disse problemer er én af årsagerne til mange ender med at blive racist!


    Ja, det har du sgu helt ret i.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina


  • Hvad er det lige vores regering skal gøre ved det? Og hvor vil du sende dem hen? De sidder altså nede i pakistan dem der har udlovet den her dusør, ikke i danmark. De er hvor de kommer fra.


    Men ja det er fuldstændig ekstremt at de kan tage det så alvorligt. Folk der bliver dømt for blasfemi i pakistan kommer også tit ud for selvtægts straffe så det er vel bare den slags mennesker man har med at gøre.

  • Lad os da hellere udlove en dusør herhjemme på hovederne af de idioter dernede. Galninge...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Det er netop så super åndsvagt af det latterlige parti i Pakistan. Når der sidder flere tusinde dernede der har brug for nødhjælp, nytter det jo ikke at bide i den hånd der kommer med hjælp.


    Men i første omgang tager jeg afstand fra tegningerne. Ja, vi har ytringsfrihed i Danmark, men man kan da være klogere end at lave karikatur-tegninger af en mand som en stor del af verden bygger hele deres tilværelse op omkring. Jeg ville da nok også være rimelig gal i skralden hvis det var mig. Det nytter jo ikke at provokere dem mere end højest nødvændigt.


    Men enig i at fra at føle sig provokeret, til at udlove en dusør på deres hoveder er langt ude på et overdrev.

  • Quote

    Originally posted by zweb.dk
    Damn.. 8o


    Hvis ingen har de sidste mange mange år har ture tegne sådan noget, så er de skulle da heller ikke for kloge..


    De er selv uden om det :finger:


    Styr dig lige. :roller:
    Man slår da ikke folk ihjel for en skide tegning, heller ikke selv om den er provokerende. :roller:


    Hvad er det dog for en verden vi lever i ? :crazyeyes:

  • Det sjove er at de som en slags modspil har lavet en tegning af Anders Fogh i seng med en eller anden tyrkisk leder.
    Er der overhovedet nogen i danmark der ville kunne blive sure over sådan noget? Alle uden undtagelse ville trække på smilebåndet og i værste fald glemme det efter 5 minutter. Ikke noget med hellig krig, dusører og hoveder der skal rulle.


    Efter min mening er man en fanatisk spasser hvis man kan hidse sig op over sådan noget.


    En anden ting er, så vidt jeg har læst mig frem til, at muslimer ikke må afbillede gud.. men Muhammed er da ikke gud, mere end pandang til Jesus.. blot på en mere Marilyn Manson agtig måde.. (gad vide hvor mange jeg fik pissed af der)

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Styr dig lige. :roller:
    Man slår da ikke folk ihjel for en skide tegning, heller ikke selv om den er provokerende. :roller:


    Hvad er det dog for en verden vi lever i ? :crazyeyes:


    Kan ikke være mere enig

  • Quote

    Originally posted by Falsk
    Det sjove er at de som en slags modspil har lavet en tegning af Anders Fogh i seng med en eller anden tyrkisk leder.
    Er der overhovedet nogen i danmark der ville kunne blive sure over sådan noget? Alle uden undtagelse ville trække på smilebåndet og i værste fald glemme det efter 5 minutter. Ikke noget med hellig krig, dusører og hoveder der skal rulle.


    Efter min mening er man en fanatisk spasser hvis man kan hidse sig op over sådan noget.


    En anden ting er, så vidt jeg har læst mig frem til, at muslimer ikke må afbillede gud.. men Muhammed er da ikke gud, mere end pandang til Jesus.. blot på en mere Marilyn Manson agtig måde.. (gad vide hvor mange jeg fik pissed af der)


    Ja hele problemet ligger jo i at vi som 'vesterlændinge' ikke kan relatere til det. Men har Anders Fogh heller ikke været dit åndelige forbillede, og i øvrigt grundlag for hele din eksistens siden du blev født, så den holder ikke helt. Ja, det er måske fanatisk, med lad dog dem leve som de vil, i stedet for at fordømme dem og gøre grin med hvordan de lever hele tiden.


    Det er ikke noget angreb på dig falsk, mere bare et surt opstød over at ingen forstår at selvom de lever på en anden måde, har de da lige så meget ret til at leve sådan som vi har :S

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Hvad er det lige vores regering skal gøre ved det? Og hvor vil du sende dem hen? De sidder altså nede i pakistan dem der har udlovet den her dusør, ikke i danmark. De er hvor de kommer fra.


    Men ja det er fuldstændig ekstremt at de kan tage det så alvorligt. Folk der bliver dømt for blasfemi i pakistan kommer også tit ud for selvtægts straffe så det er vel bare den slags mennesker man har med at gøre.


    Jeg er sådan set ligeglad med hvor de sender dem hen. Opføre en "fremmede" sig sådan i et "lånt" land, så er det ud af vagten uden at blinke.


    Hvordan tror du vi ville blive behandlet i deres land hvis vi opførste sig som de gør i dk!


    Indfør 0 tolerance så kan de lære det

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Det er ikke noget angreb på dig falsk, mere bare et surt opstød over at ingen forstår at selvom de lever på en anden måde, har de da lige så meget ret til at leve sådan som vi har :S


    Selvom jeg har fin forståelse for hvordan de lever, kan og vil jeg ikke acceptere at nogen skal have sådan en trussel på baggrund af en tegning.


    Så jeg tror at man som dansker kan forstå det til en hvis grænse - da man aldrig vil kunne se det med deres øjne 100 %

  • zweb, din holdning skræmmer mig en anelse..


    Atomic, jeg er dybt enig, men tvivler på det påvirker siturationen påvirker nødhjælpen, og heldigvis for det..


    Tilgengæld, så vil jeg tage dyb dyb afstand for hvis man så meget som skulle overveje at tage dem med i EU... Såvel som min holdning er til Tyrkiet. Min teori om Tyrkiet ikke var velegnet blev bekræftet af deres statsbesøg i Danmark hvor de netop smuttede grundet den frie presse i Danmark..

  • Quote

    Originally posted by Aerial


    Selvom jeg har fin forståelse for hvordan de lever, kan og vil jeg ikke acceptere at nogen skal have sådan en trussel på baggrund af en tegning.


    Så jeg tror at man som dansker kan forstå det til en hvis grænse - da man aldrig vil kunne se det med deres øjne 100 %


    Ja det er klart, tager også langt afstand fra truslerne. De hjælper godt nok ingen steder.


    Nej, det påvirker nok ikke nødhjælpen, men det er alligevel noget af det dummeste de kan foretage sig lige pt, når vi støtter dem økonomisk.

  • Quote

    Originally posted by AtoM!C
    Men har Anders Fogh heller ikke været dit åndelige forbillede, og i øvrigt grundlag for hele din eksistens siden du blev født, så den holder ikke helt.


    Hvad ved du om det? ;)
    Jeg forstår udemærket hvad du mener.
    Lad os for sjov skyld skifte Anders Fogh ud med Jesus. så tror jeg heller ikke at selv de mest hardcore kristne ville kunne andet end brokke sig over det i kort tid, og så komme videre i deres liv.
    Om det er tro, opdragelse, en blanding eller noget helt andet vil jeg selvfølgelig ikke kunne sige noget om. Men blot konstatere at det er en kedelig udvikling en artikel om ytringsfrid tager.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    zweb, din holdning skræmmer mig en anelse..


    Atomic, jeg er dybt enig, men tvivler på det påvirker siturationen påvirker nødhjælpen, og heldigvis for det..


    Tilgengæld, så vil jeg tage dyb dyb afstand for hvis man så meget som skulle overveje at tage dem med i EU... Såvel som min holdning er til Tyrkiet. Min teori om Tyrkiet ikke var velegnet blev bekræftet af deres statsbesøg i Danmark hvor de netop smuttede grundet den frie presse i Danmark..


    Pakistan med i EU - det kommer vist aldrig til at ske .. Første grund er geografien .. ;)


    Selvom de naturligvis også er mennesker, og skal have lov til at leve et liv, som vi også tillader os at gøre, så er der langt fra at leve som "normale" mennesker, og så til at sætte en dusør på folks hoveder pga. nogen tegninger .. Der er absoulut ingen grund til, at vi som danskere skal være omfattet af koranens regler, og det er på tide de forstår det!


    Falsk .. Ikke hvis man ser på kristne her i landet, men amerikanske kristne kan være ret ekstreme ..