Ventetid på levering af vare

  • Kors ... :boxed:


    Ventetid ved leverings af en 2.5" Hitachi TravelStar 5K100 (60 GB) :


    10.11.2005 : HDD bestilt hos expressdelivery.dk
    10.11.2005 : expressdelivery.dk - " Ikke på lager ... 1-2 dages leveringstid "
    15.11.2005 : expressdelivery.dk - " Forventes på lager ca. d. 18-11-2005 "
    19.11.2005 : expressdelivery.dk - " Ikke på lager ... 1-2 dages leveringstid "
    19.11.2005 : email til "expressdelivery" hvor der stod de kunne proppe min ordre op hvor solen ikke skinnede!
    19.11.2005 : Bestilt hos Compumail.dk fordi de skriver at de har den på lager.
    20.11 2005 : HDD afsendt fra Compumail.dk
    22.11.2005 (01:04) : Ankommet til 704 Københavns Pakkecenter
    22.11.2005 (08:06) : Fejlsorteret2770 Kastrup
    23.11.2005 (08:24) : Ankommet til aftenomdeling til 2600 Glostrup
    23.11.2005 (12:42) : Under forespørgsel på 2600 Glostrup
    25.11.2005 (12:55) : Posten kommer med pakken


    ... Lækkert ikke ? ... Især når det er noget man virkelig bare står og skal bruge PRONTO ! ... X(


    Nå, men nu er den ENDELIG kommet så jeg kan komme igang. Det må da være dagens lyspunkt ... :))

  • Det værste synes jeg, er når de siger de har den på lager, men at det slet ikke er sandt. Der er mange der også lokker folk til at købe hos dem, da de udgiver sig for at have varen hjemme. Pisse irriterende. Ulempen ved EDBpriser.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Møg irriterende sådan noget, jeg har selv lige haft ringet til computerne.com, for at høre hvorfor min pakke som jeg bestilte i onsdags ikke var blevet sendt afsted endnu. Det viste sig så at pakken bare lå hos dem, klar til at blive faktureret :roller:


    den er så blevet sendt afsted nu, men burde da ikke være nødvendigt at ringe og be dem om at sende den afsted :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Det værste synes jeg, er når de siger de har den på lager, men at det slet ikke er sandt. Der er mange der også lokker folk til at købe hos dem, da de udgiver sig for at have varen hjemme. Pisse irriterende. Ulempen ved EDBpriser.


    Der er der desværre rigtig mange som gør det nummer der. X(
    Er det egentlig ikke ulovligt at lyve folk lige op i ansigtet på den måde ?

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Der er der desværre rigtig mange som gør det nummer der. X(
    Er det egentlig ikke ulovligt at lyve folk lige op i ansigtet på den måde ?


    De kan jo altid sige det er en fejl. Ved ikke om det er lovligt eller ej, tror ikke der er regler for det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Er det egentlig ikke ulovligt at lyve folk lige op i ansigtet på den måde ?


    Kun ifølge de 10 bud .. Men selvfølgelig er sådanne forretningmetoder ikke den bedste måde at behandle sine kunder på ..



    GrillRotten .. Selvfølgelig er det ufedt med så lang levering, men hvis det virkelig hastede SÅ meget, så findes der vel også fysiske butikker i nærheden af hvor du bor ..

  • Quote

    Originally posted by Burger
    GrillRotten .. Selvfølgelig er det ufedt med så lang levering, men hvis det virkelig hastede SÅ meget, så findes der vel også fysiske butikker i nærheden af hvor du bor ..


    Ja, det gør der, men ingen af dem havde den harddisk ... Typisk.... og var lidt kræsen ... :))

  • Quote

    Originally posted by Burger


    GrillRotten .. Selvfølgelig er det ufedt med så lang levering, men hvis det virkelig hastede SÅ meget, så findes der vel også fysiske butikker i nærheden af hvor du bor ..


    Butikkerne er da under alle omstændigheder under al kritik? Når man handler er det jo kun i orden, at være kræsen og stille krav. Hvis butikken "lover" noget, og man forhold sig ud fra det, så er problemet da hos butikken, hvis de ikke kan leve op til det. Særligt nethandel, i og med at deres største konkurrent er "biksen nede på hjørnet". De skal jo netop yde en ekstra service, hvis de skal have folk til at vælge nettet frem for cyklen/bilen.


    Det er jo ikke en "forudsætning" at fejl skal ske. Når man forholder sig til den slags, synes jeg godt man må være lidt firkantet og ikke medregne postfejl og lagerstatus(hvis den er grøn). For det handler om at være tilfreds som kunne. Man kan kun forvente ud fra hvad man får at vide.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Noget af det værste jeg har været ude for er nok da jeg bestilte nogle HDD'er hos OfficeIT i Herlev (København).. Der går et par dage og undrer mig lidt over hvor de mon bliver af.. Kigger på T&T på Post.dk, og ser at de ligger på Taulov (Tarvelig?) Pakkepostcenter i Jylland.. Hvordan faen kan man sende en pakke SÅ meget forkert?


    Det må være Stevie Wonders fætter der har sorteret de pakker.. :boxed:


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • expressdelivery.dk er ikke mine favorit, faktisk langt fra hvis jeg skal være ærlig. Det virker som om de ikk har styr på noget derinde

    This post has been edited 1000 time(s), it was last edited by Malone on 02-19-2006 15:27.

    Rettet en gang, sidst af Malone ().

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Butikkerne er da under alle omstændigheder under al kritik? Når man handler er det jo kun i orden, at være kræsen og stille krav. Hvis butikken "lover" noget, og man forhold sig ud fra det, så er problemet da hos butikken, hvis de ikke kan leve op til det. Særligt nethandel, i og med at deres største konkurrent er "biksen nede på hjørnet". De skal jo netop yde en ekstra service, hvis de skal have folk til at vælge nettet frem for cyklen/bilen.


    Det er jo ikke en "forudsætning" at fejl skal ske. Når man forholder sig til den slags, synes jeg godt man må være lidt firkantet og ikke medregne postfejl og lagerstatus(hvis den er grøn). For det handler om at være tilfreds som kunne. Man kan kun forvente ud fra hvad man får at vide.


    Det har jeg da heller ikke på noget tidspunkt sagt .. Men nu gav han jo ligesom udtryk for det hastede med at få den harddisk - derfor jeg stillede mit spørgsmål ..

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Der er der desværre rigtig mange som gør det nummer der. X(
    Er det egentlig ikke ulovligt at lyve folk lige op i ansigtet på den måde ?


    Der er virkelig noget du har misforstået i den branche her så. der står INGEN STEDER AT DET ER LEVERINGSTID 1 til 2 dage.


    Det hele står som forventet, og ikke at det bliver.


    Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Det er simpelhen for dårligt..


    Jeg tror ikke det er lovligt at de skriver de har den på lager hvis de ikke har det.


    stadig forventet.


    tror ikke der er mange butikker der kan love noget, da Postdk også har en finger med i spillet. som tidligere sagt. Sælger skal være utrolig dum, hvis han lover noget.


    og som der også tidligere er skrevet, kan der også være fejl i lagerstatus.


  • Well...hvis der står 1-2 eller 4-6 og så har de slet ikke varen på lager og får det først om 14 dage. Det er skam for dårligt.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Well...hvis der står 1-2 eller 4-6 og så har de slet ikke varen på lager og får det først om 14 dage. Det er skam for dårligt.


    Giver dig fuldstændig ret i at det er dårligt, men nu skal du vide at hvis varen ikke er på lager, så er det leverandøren der halter, og ikke selve firmaet.


    Også selv de største leverandøre i danmark som fx. Actebis, Techdata har disse problemer.

  • Men det er sælgers opgave, at holde sitet opdateret. Inklusive de små grønne, gule og røde firkanter der angiver 1-3 dage, 4-6 dage og 7+. Samme gælder med inde på EDBpriser. Jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer over EDBpriser mht lagerstatus-angivning. Men så vidt jeg ved, er det ikke EDBpriser, der styrer det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Men det er sælgers opgave, at holde sitet opdateret. Inklusive de små grønne, gule og røde firkanter der angiver 1-3 dage, 4-6 dage og 7+. Samme gælder med inde på EDBpriser. Jeg ved ikke helt, hvordan det fungerer over EDBpriser mht lagerstatus-angivning. Men så vidt jeg ved, er det ikke EDBpriser, der styrer det.


    Right, men som tidligere skrevet bliver disse informationer opdateret hver dag, og de informationer der står gives af leverandøren, og ikke af firmaet selv.

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    Der er virkelig noget du har misforstået i den branche her så. der står INGEN STEDER AT DET ER LEVERINGSTID 1 til 2 dage.


    Det hele står som forventet, og ikke at det bliver.


    Vrøvl ...


    " Ikke på lager ... 1-2 dages leveringstid "


    .... Der står ikke " Forventet 1-2 dages leveringstid "


    At det er leveringstid til butikken og ikke til kunden er så noget helt andet. Men det er vel logisk nok når der står " Ikke på lager ... 1-2 dages leveringstid " ...


    Så kan butikken jo altid give skylden videre ... sådan er livet jo.


  • nævn ET STED sted hvor der står LOVET LEVERINGSDATO. ...