Ugens blob @hardinfo LÆNGE LEVE!

  • YEAH JEG KAN IK VÆRE MERE ENIG!


    Ugens blob af Kenneth Knudsen, HARDiNFO


    Effekten af DR's seneste kampagne som skal overtale folk til at bekende deres synder og betale tv- og radiolicensen er tvivlsom, ligesom metoden er yderst kritisabel. Alle, der ikke betaler licens, er tilsyneladende skyldige og ikke mindst en omgang nasserøve. Denne vinkel på DR's fremgangsmåde kan man være enten enig eller uenig i, men det er ikke desto mindre netop det indtryk, Danmarks Radio efterlader hos sine seere.


    I kølvandet på dette kommer det seneste tiltag, som har splittet regeringen. Det går i al sin enkelthed ud på, at DR vil have licens af alle landets computerejere. Tv- og radiolicensen skal nemlig, hvis det står til DR, erstattes af en medielicens! Særligt unge mennesker har for længst fået øje på muligheden for at opstøve bl.a. nyheder gratis via Internettet, ligesom gevinsten ved at installere et tv-tuner kort i computeren er nem at få øje på - man sparer på denne måde tv- og radiolicensen og undgår dermed at betale standardbeløbet på 2040,00 kroner årligt for retten til at se farve-tv, hvilket er en pæn sjat penge.


    Hvem ser DR? Morten Korch længe leve!
    Ovenstående er bare ét af bevægpunkterne for, at computerejere skal slagte sparegrisen. DR's generaldirektør Kenneth Plummer siger nemlig, at mediet hvor DR's programmer dukker op ikke skal være afgørende - om det så er computer, tv eller radio. De vil nemlig i stigende grad være tilgængelige gennem eksempelvis Internettet. Dette lyder for undertegnede som den rene galimatias. Ganske vist har DR bedrevet bl.a. 'Ørnen', som mange følger med i, men helt ærligt - har vi ikke snart fået nok af DR's oldnordiske udsendelser? Jeg har under alle omstændigheder fået nok af Morten Korch og co. som weekend efter weekend fejer hen over lærredet for hvem ved hvilken gang. Hvor er retfærdigheden i, at vi skal betale til Reimar Bo og co. for denne omgang pensionist-tv? Jeg har ærligt talt svært ved at få øje den.


    Paradoksalt nok er det om noget unge, som opsøger eksempelvis nyheder og udsendelser gennem Internettet, og hvem ville tro, at de overhovedet har den mindste interesse i størstedelen af de programmer, DR kan byde på? Jeg ser personligt sjældent fjernsyn, da Internettet er mit foretrukne medie, ligesom jeg selv ønsker at komponere mine nyheder. Her taler vi om såkaldt selektiv nyhedssøgning, som bliver mere og mere almindeligt blandt folk. Det er dog sjældent DR's hjemmeside, jeg surfer forbi, når jeg udforsker Internettets enorme mængde af information...


    Der er noget ravruskende galt...
    Hvilken aldersgruppe bruger mest Internettet til at opsøge udsendelser og nyheder? Unge mennesker, naturligvis. Og hvorfor skal de unge betale for Morten Korch? - gamle danske film, genudsendelser og amerikanske serier, som ingen gider se. Har DR nogensinde lavet udsendelser for unge mennesker? Der er noget ravruskende galt med DR's metoder. Har en vis Kenneth Plummer forestillet sig, at de unge tænder op for Morten Korch på computerskærmen eller mobiltelefonen for den sags skyld en lørdag aften? Her er tale om en række forplumrede antagelser, som ikke harmonerer med virkeligheden.


    Man skal da have noget for sine penge, ellers er det jo en dårlig handel. DR og TV2 laver simpelthen ikke udsendelser, som unge gider se, og derfor ligner den tvangsudskrevne medielicens et tiltag, som ikke vil få nogen varm velkomst. En vis Kenneth Plummers udsyn er åbenlyst noget grumset for tiden...

  • Ja ærlig talt. Der godtnok ikke meget kød i DRs udsendelser længere. Jeg ser meget sjældent fjernsyn. Nu er jeg ikke selv 18 endnu, men bliver det til februar. Men jeg kan godtnok ikke se pointen i at betale for noget jeg ikke bruger. Jeg kan godt gå med til radio, da de har nogle ret fede programmer såsom monkey bussiness osv. Nye serier som fx Lost og Rome ville være fedt, ved godt Tv3 kører Lost, eller hvad de nu kører, men jeg gider ærlig talt ikke spilde min tid på Tv3 og deres evindelige cirkel af skod-programmer.
    Glæder mig til FiberTilHjemmet, video-on-demand og HDTV. Så begynder jeg at se fjernsyn igen!

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Ja ærlig talt. Der godtnok ikke meget kød i DRs udsendelser længere. Jeg ser meget sjældent fjernsyn. Nu er jeg ikke selv 18 endnu, men bliver det til februar. Men jeg kan godtnok ikke se pointen i at betale for noget jeg ikke bruger. Jeg kan godt gå med til radio, da de har nogle ret fede programmer såsom monkey bussiness osv. Nye serier som fx Lost og Rome ville være fedt, ved godt Tv3 kører Lost, eller hvad de nu kører, men jeg gider ærlig talt ikke spilde min tid på Tv3 og deres evindelige cirkel af skod-programmer.
    Glæder mig til FiberTilHjemmet, video-on-demand og HDTV. Så begynder jeg at se fjernsyn igen!


    Du får ikke TV 3 med i licenspakken. Næh nej, det skal du betale ekstra for også selv om TV 3 sender reklamer på 8 min varighed hver 20. min.
    Skod kanal. Hvis ikke det var fordi, at konen elsker at se Robinson, røg Viasat ad h. til. :roller:
    De sælger parabol receivere, som kun kan klare 2 hoveder, uden at fortælle deres kunder det og nægter at ombytte, når de bliver busted. Svindel er det rigtige ord for det. X(


    DR1 og TV2 er simpelthen ikke pengene værd IMO, uanset om man er ung eller gammel. :boxed: