Problemos med Toyota'en

  • Har mig en Toyota Carina E, 2.0 fra 96..
    Når jeg kører ganske stille og roligt med 1500omdr., og gir den lidt gas, begynder den pludselig at hakke lidt i det, indtil den kommer op på lidt over 2000omdr.
    En ven har en magen til, bare fra 94, og hans gør det samme.


    Nogen der lige har erfaringer med at løse det problem?


    Har prøvet at skifte tændrør, strømfordelerdæksel, de der strømkabler, og den har fået noget rense-fidus, men intet hjælper.


    Håber på det gyldne svar her inde fra.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Havde nogenlunde samme problem med bmw'en fornyligt og der fik jeg skiftet luftmængemåleren. Nu rykker den godt igen ;)


    Har ikke så meget forstand på biler, så ved overhoved ikke om sådan noget kan være relevant på din bil :(

  • Tjaa.. Umiddelbart kunne det jo godt være noget med luft-indsugningen at gøre. Det er jo som om den drukner et kort mikro-sekund. Har nu aldrig hørt om sådan en fætter som du snakker om, men sådan en sidder der jo sikkert nok ;)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • det er sikkert for lidt moment i de lave omdregninger. det er jo ikke en diesel motor.mange benzin biler skal over 2-2500 før de trækker rent

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • Quote

    Originally posted by Johnni
    det er sikkert for lidt moment i de lave omdregninger. det er jo ikke en diesel motor.mange benzin biler skal over 2-2500 før de trækker rent


    Det burde en 2,0 ikke have problemer med.
    Prøvede lige at køre 40 km/t i min Galant i 5. gear og trykkede så på gaspedalen. Uden at brokke sig, trak den fint op fra 1100 omd/m. 8)

  • Quote

    Originally posted by The Hans


    Det burde en 2,0 ikke have problemer med.
    Prøvede lige at køre 40 km/t i min Galant i 5. gear og trykkede så på gaspedalen. Uden at brokke sig, trak den fint op fra 1100 omd/m. 8)


    Ja, min Primera GT har heller ikke problemer med at trække i lave omdrejninger 8)


    Johnni > Det er ikke normalt at en bil hakker i lave omdrejninger, uanset om det er benzin eller en olie brænder ;)
    Som jeg skrev i mit tidligere indlæg er jeg 100 på at det enten er benzinpumpen eller tændningen den er gal med.

  • chokeren hænger?


    luftfilteret tilstoppet?


    brændstof filteret stoppet?


    lambada-sonden defekt?


    vaccum slanger på indsugnings-manifolden utætte eller def. ??


    det kan osse være din tænding der driller....

    CHIFTEC HIG TOWER ## SOYO DRAGON KT333/ULTRA BLACK
    Onboard:LAN, SOUND6.1, 8XUSB, IDE&RAID CONTROLLER
    256 MB DDR2100 RAM ## AMD ATHLON XP-M 2000+ ## WATER COOLED
    NVIDIA GEFORCE2 GTS/GEFORCE2 PRO 64MB ## WD HD 20GB
    Maxtor DiamondMax 10- 200 GB - 7200 rpm## CPU TEMP: UNDER PROGRESS