ELENDIG service hos Merlin.. [Nyt igen!]

  • Hey Tweak


    Ja jeg syntes lige i skulle høre en skod erfaring jeg har med Merlin..


    Det startede med at jeg købte denne bærbar Fujitsu Siemens Amilo L1300 til 4500 kr med garanti og total forsikring.. Fair nok pris syntes jeg, og den skulle kun bruges mens jeg går på HTX såå.. :)


    Men efter jeg har brugt den nogle måneder begynder tastaturet at virker ret underligt.. Af og til trykker den selv på knapperne så vinduer minimeres og maximeres og andre gange virker det slet ikke.. Formatterede men det hjalp ikke.. Selv i bios gjorde den det, så det måtte jo skyldes en fejl i hardwaren regnede jeg med..


    Tog så ud til Merlin for at få dem til at kigge på det.. Jeg fortalte at jeg havde formatteret den osv, samt at fejlen var i bios. De tog imod den uden problemer og sagde det nok ville tage nogle dage og de ville ringe osv. hvis der blev noget, så er det jo fint nok. Ca 7 dage efter fik jeg et brev ind ad døren om at den var færdig.. Så mig ud og hente den hvor jeg får at vide de har formatteret den og de kræver 500 kr for det ! Selvom jeg havde sagt jeg havde gjort det, og der stod i papirene at der ville blive ringet hvis nogle beløb blev opkrævet, var der ikke noget at gøre. Fejlen var de helt sikre på skyldtes en software fejl.. Jamen okay så, men jeg sagde så til dem at det var jeg helt sikker på det ikke var, så hvis fejlen kom igen ville jeg have pengene tilbage og det lovede de så..


    Fejlen viste sig allerede igen 2 dage efter så mig ud med den og nu var jeg godt gal.. De tog imod den igen, men ingen 500 kr tilbage til mig før de havde kigget på den igen.. Efter 2 uger får jeg så at vide at den er færdig igen også måtte jeg jo ud og hente den, hvilket var igår.. Denne gang vidste de ikke hvad der var gjort ved den ! :)) Fik dem så til at undersøge det også idag ringede de og sadge at Harddisken var defekt og var blevet skiftet.. Jamen det er da klart at harddisken er skyld i at tastaturet ik virker ?!


    Men fint den virkede jo, indtil 3 timer efter jeg havde smidt røret på.. Nu gør den det p** igen, hvilket nok betyder at jeg skal ud med den igen og må vente yderligere 2 uger X(.. Det er satme træls når jeg skal bruge den i skolen !!


    Hvad skal jeg lige gøre ? De gider åbenbart ik høre på mig fordi jeg kun er 17 år eller sådan noget.. :rolleyes:


    Nu når det er tredje gang er der så ikke et eller andet der siger man kan få et tilsvarene produkt eller sådan noget ?


    Det er en Total Forsikring der er på den..


    ~D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet 2 gange, sidst af FonZi ().

  • Det lyder meget latterligt, at de ikke gider høre på dig! Men skal de ikke give dig et nyt produkt eller pengene tilbage efter 3 gange?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Smide den i fjæset af en eller anden i den butik. Forstår dig sku ikke at du kan finde på at købe så noget i merlin :rolleyes: Jeg ville få pengene tilbage..


    Nej gør jeg heller ikke selv mere.. :S Men satsede ikke på at der var noget med hardwaren på den bærbar og software fejl ville jo bare være format c:


    Men køber aldrig noget i merlin mer !


    Quote

    Efter 2 eller flere reparationer har du så vidt jeg husker ret til at få dine penge retur, eller byttet varen til en ny tilsvarende. Ret mig hvis jeg tager fejl.


    Kunne være fedt at få bekræftet eller set på skrift ! For så vil jeg da have mine penge tilbage også købe et andet sted !

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Det lyder meget latterligt, at de ikke gider høre på dig! Men skal de ikke give dig et nyt produkt eller pengene tilbage efter 3 gange?


    Gør de jo nok, men det virker sq ikke sådan! Havde min far med derude anden gang og ham snakkede de helt anderledes til ! :roller:

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Du har åben bart også dit døje med bærbare computere.


    Her i huset har vi en Acer bærbar, eller rettere, TDC/Acer har. I de sidste 3 måneder har TDC/Acer haft den mere end vi har. Startede som en ganske lille fejl at dne ikke ville tænde. Bliver da lavet og hip hurra for det. Glæden varer dog ganske kort (ca 5min) da der mangler knapper på tastaturet - tilbage igen. Udleveret igen - ikke samlet rigtigt hvilket resultere i en smadret skærm. Ind igen - og endnu en gang viser den sig ikke at være samlet ordenligt, og man ikke har sat stikke i til CPU-køleren. Ind igen - og denne gang fik den lov at køre en hel uge! Store sager, inden vi har måttet levere den tilbage da skærmen ter sig mærkeligt. Sjove farver og hvad ved jeg. Ligeledes ikke samlet ordenligt denne gang.


    Så nu får vi se. Kender udemærket godt problematikken.

  • Jeg har det sådan, at jeg ved hvilke ømme punkter de har, og kan derfor nemt sno dem om min finger hvis det skulle være - har gjort det før, og kan gøre det igen.


    For at gøre det kort, så skal du tage fat i de fakta du har, altså hvor tit den gør det, også det faktum at den ikke virker efter at de endnu en gang har repareret den. Derfra skal du så sige at du skal have dine 500kr. tilbage, da du har betalt for noget du ikke har fået - den virker jo stadig ikke.


    Er du nået så langt, så skal du sige at du gerne vil tale med chefen om deres måde at håndtere sådan en sag på, og især om hvorvidt de tester de ting de (og så viser du med gåseøjne) reparerer før de sender dem tilbage til forbrugeren.


    Til sidst hvis de ikke er til at hugge eller stikke i, så kan du begynde at føre samtalen over på at du i vil snakke med hovedkontoret og spørge om servicen er lige så dårlig i andre af deres butikker.


    Så skal de igen spørge hvad han har tænkt sig at gøre ved det, og slå fast at du virkelig mangler din bærbar til din uddannelse.


    Virker intet af ovenstående, så kan du forklare ham om købeloven der siger at produktet skal ombyttes eller repareres indenfor rimelig tid, ellers ombyttet til et nyt produkt magen til.
    Du kan også nævne at forbrugerklagenævnet helt sikkert vil give dig ret hvis du klager over dem, for den tid som de har været om det, og at du har betalt 500kr. for ingenting samt at det stadig ikke virker er slet ikke noget der er acceptabelt.


    Håber det kan hjælpe dig lidt ;)

  • Quote

    Originally posted by AlexKrycek
    Du har åben bart også dit døje med bærbare computere.


    Her i huset har vi en Acer bærbar, eller rettere, TDC/Acer har. I de sidste 3 måneder har TDC/Acer haft den mere end vi har. Startede som en ganske lille fejl at dne ikke ville tænde. Bliver da lavet og hip hurra for det. Glæden varer dog ganske kort (ca 5min) da der mangler knapper på tastaturet - tilbage igen. Udleveret igen - ikke samlet rigtigt hvilket resultere i en smadret skærm. Ind igen - og endnu en gang viser den sig ikke at være samlet ordenligt, og man ikke har sat stikke i til CPU-køleren. Ind igen - og denne gang fik den lov at køre en hel uge! Store sager, inden vi har måttet levere den tilbage da skærmen ter sig mærkeligt. Sjove farver og hvad ved jeg. Ligeledes ikke samlet ordenligt denne gang.


    Så nu får vi se. Kender udemærket godt problematikken.


    Det er møghamrene irriterene at man skal undvære den, når man, som jeg, har brug for den i hverdagen! Heller ikke mindst at man skal køre frem og tilbage efter skidtet.. De vil jo hellere ikke udlevere en man kan låne mens den er til rep.

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet


  • Den med forbrugerklagenævnet har vendt i mit hovede.. :) Kunne være de kunne forstå at jeg mener det her..


    Vil da prøve at bruge dine råd.. De lyder til at du har prøvet det før.. Takker ! :D

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Nogen som kender en side hvor jeg kan finde noget mere om det med at hvis en ting har haft samme fejl 3 gange at man så kan få pengene tilbage ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

  • Quote

    Originally posted by FonZi
    Nogen som kender en side hvor jeg kan finde noget mere om det med at hvis en ting har haft samme fejl 3 gange at man så kan få pengene tilbage ?


    Det vel i købeloven? Men ved det ikke.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Efter 2 eller flere reparationer har du så vidt jeg husker ret til at få dine penge retur, eller byttet varen til en ny tilsvarende. Ret mig hvis jeg tager fejl.


    Ja, det må man efter 3. rep - hvis der vel og mærke er tale om samme fejl.

  • normalt siger jeg ikke dette, men så smadre den sgu da med vilje. Totalforsikringdækker efter hvad jeg kan huske også skader du selv forvolder den.. Hvis fx. skærmen knækker skal du have en ny skærm.. hvis du fx. ødelægger bundkortet skal du have en helt ny bærbar... kan derud over lige tilføje til det med reperationer at efter 3 RMA'er som GÆLDER SAMME FEJL har du krav på at få varen byttet eller pengene tlbage.

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    normalt siger jeg ikke dette, men så smadre den sgu da med vilje. Totalforsikringdækker efter hvad jeg kan huske også skader du selv forvolder den.. Hvis fx. skærmen knækker skal du have en ny skærm.. hvis du fx. ødelægger bundkortet skal du have en helt ny bærbar... kan derud over lige tilføje til det med reperationer at efter 3 RMA'er som GÆLDER SAMME FEJL har du krav på at få varen byttet eller pengene tlbage.


    Nu det med de 3 RMA'er.. Den har kun været til 2 RMA'er, men den fejler det samme en tredje gang nu .. Kan jeg så få pengene tilbage, eller skal den til RMA 3 gange også skal fejlen vise sig igen (altså en 4 gang) ?

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet

    Rettet en gang, sidst af FonZi ().

  • Quote

    Originally posted by FonZi


    Nu det med de 3 RMA'er.. Den har kun været til 2 RMA'er, men den fejler det samme en tredje gang nu .. Kan jeg så få pengene tilbage, eller skal den til RMA 3 gange også skal fejlen vise sig igen (altså en 4 gang) ?


    Jeg mener, at den SKAL til de 3 RMA'er. Men tag i Merlin og snak pænt med dem om det og spørg om den skal til RMA 3. gang.


    Husk at være glad, det gør det også meget lettere for dem, da de ikke selv laver dem. Så de kan kun stole på at dem på fabrikken laver dem.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe


    Jeg mener, at den SKAL til de 3 RMA'er. Men tag i Merlin og snak pænt med dem om det og spørg om den skal til RMA 3. gang.


    Husk at være glad, det gør det også meget lettere for dem, da de ikke selv laver dem. Så de kan kun stole på at dem på fabrikken laver dem.


    Nej den skal ikke .. Det bliver vurderet ud fra den samlede gene ..

  • Quote

    Originally posted by Torque
    Efter 2 eller flere reparationer har du så vidt jeg husker ret til at få dine penge retur, eller byttet varen til en ny tilsvarende. Ret mig hvis jeg tager fejl.


    Det er ganske korrekt .. Fik selv samme svar da jeg for ca. ½ år siden snakkede med forbrugerstyrelsen ..


    Skulle nemlig ophæve en handel på en bærbar ... det tog mig godt nok 3 måneder, men det lykkedes da ...


    Kan ikke sige andet, klø på .. ellers hiv din far eller et ældre medlem med ... Man skal bare ikke som kunde lade sig fylde med pis ..


  • Nej og jeg føler Merlin har en tendens til at ville gøre det.. :P

    Core i7 920 @ 4.2 GHz
    Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
    2x GeForce GTX295
    EVGA X58 Classified 3x SLI
    2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
    Corsair HX1000 PSU
    Corsair 800D Kabinet