Hvilket hardware har I brændt af og hvordan ?

  • Halløjsa :D


    Siden vi er nogle nørder, så kan vi da lige fortælle hvad vi har ristet af, af hardware. Smid begrundelse til afbrændningen :D Bare det mest overordnet... ikke en diode osv. :D


    Jeg har ristet 9800pro, fordi jeg montede køleren forkert. Så har jeg ristet 3 cpu'er, fordi jeg OC uden nogen god stabil køling :-/
    Har oss brandt et par skod psu'er af, dont no why... Så har forresten oss brændt et x600xt af, da jeg prøvede at modde. Der er oss røget nogle ram, men det ved jeg ikke hvorfor... Man har jo været n00b engang :)


    Fyr den fuldstændig af!



    Ps Tweak er mega langsomt for tiden...

  • 1. Asus A8V Deluxe der blev fucked. Ved ikke hvordan men en dag da jeg havde CPU ved 2.9ghz (3000+) rebootede den, og ligesiden da havde kortet probs med 250mhz stabilt.


    2. PentiumMMX 166mhz el. lign.
    Svinet var ikke glad for direct die cola køling :(


    3. Pentium II 350mhz.
    Ville bare dræbe en cpu, og kortsluttede sokkel med stål tråd, tog køler af osv, men INTET skete, ingen røg eller lign. Så kortsluttede jeg lidt af hvert, så CPU fik alt for megen volt, kan ikke huske hvordan, men så brændte den lige 2 mosfets.


    Var lige det jeg husker.

    Intel Core2Duo E6600
    Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
    Asus P5K-E
    BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
    Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
    250gb WD disk
    200gb Samsung disk
    Samsung 226BW 22" Widescreen
    Logitech G15 v2
    Razer Diamondback Plasma Limited Edition

  • Jeg har ikke rigtig brændt noget af. På trods af at jeg har haft en masse hardware.


    Det som jeg har ødelagt er følgende:


    USB-kort (man skal ikke vende stikket til portene foran forkert :crazyeyes)
    GF 3 ti 200 (der sjovt nok ikke ville køre uden køler, men det skulle også bare dø :D)


    og så er det ellers ikke blevet til meget andet. På trods af omkring 5 fem forskellige maskiner på tre år.


    Den sidste måskine døde dog totalt (A 64, G Skill, X800 XT PE), men det skyldtes nu mere, at køberen af den var uheldig. Lynet slog ned og ristede den en uger efter, at han havde købt den. :boxed:


    Desuden har der også været nogle gange, hvor det har været tæt på. Der var f.eks. dengang hvor min p4 blev 80 c efter en times gaming (passivt). Stikket var åbenbart røget ud :)), men det klarede den dejlige TR-køler nu allgevel meget godt, så den overlevede, og den blev heller aldrig mere end de 80 c passivt (under load)

  • Hmm har faktisk været utroligt heldig, taget mit almindelige held i betragtning :))


    Har ristet en ram stang - Den døde bare af alderdom, ikk noget stort der :)
    En cpu, fordi jeg eksperimenterede med lydløshed. Gæt selv resten :))
    Været tæt på med mit grafikkort, da jeg ikk har nogen køler på lige nu.. Strømtilførslen røg ud helt inde ved tilslutningen, så ka squ ikk få loddet skidtet sammen igen...
    Futtede et diskettedrev og cd-rom drev af fordi jeg sku smække en blå diode i istedet for den svage grønne :) Tror jeg brugte for meget loddetin :D Havde også kun noget der er til at lodde rør sammen med, så det forklarer lidt :P
    Nogle blæsere - og en overophedet blæserstyring - måtte lade livet for mit hovercraft :))


    Ellers ikk andet der :$


    Edit: Nå ja, nu rasmusvn nævner usb kort, så har jeg brændt et flashstik af og vist nok også den usb port jeg smækkede det i :) Jeg legede lidt med to usb porte jeg havde pillet ud af en 5.25" slot med diverse halløj i, som jeg havde splittet ad...

  • Listen er helt sikkert meget længere end dette her.


    ==========


    Iwill dual Pentium 2 bundkort med dual scsi controller


    ==========


    Iwill DH800 dual Pentium 4 Xeon bundkort


    ==========


    Iwill DH800 dual Pentium 4 Xeon bundkort (nej det er ikke en fejl at det står her to gange)


    ==========


    Iwill DH800 dual Pentium 4 Xeon bundkort (og sandelig om det ikke er 3. gang)


    ==========


    ASUS PC-DL Deluxe dual Pentium 4 Xeon bundkort


    ==========


    ASUS PC-DL Deluxe dual Pentium 4 Xeon bundkort (det er heller ikke en fejl at dette bundort er to gange i listen)


    ==========


    ASUS P4C800 Pentium 4 bundkort


    ==========


    Pentium 4 3.2GHz Extreme Edition processor


    ==========


    ATI Radeon 9800 XT grafikkort


    ==========


    Point Of View GeForce4 Ti 4600 grafikkort


    ==========

  • 1. Athlon 1800+ gik i stykker ved påsætning af køler
    2. Radeon 9700 pro gik i stykker ved udskiftning af køler
    3. Abit NF7-S V2.0 bundkort og to stænger PC4000 GEIL-ram fordi den ene stang ikke sad ordentligt i :oops: Det gav lige et blåt gnist og så var mobo + ram færdige...

    ASUS Rampage Extreme IV motherboard
    3930K @ 4646 Mhz
    GTX 1080
    4 x 4gb Mushkin 2133Mhz cl9
    Windows 10 Pro 64-bit
    Corsair TX850 V2

  • Jeg var tæt på at brænde min gamle computer af: AMD Athlon Palomino 1900+, dog satte mit ASUS bundkort en stopper for det, da den har en eller anden ting som gør at den automatisk slukker, hvis den er ved at brænde af :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Et AsRock bundkort til socket A der blev clocket LIGE en tand for meget.. Først mistede det MAC-adressen og så røg der et par kondensatorer (der bulede ud og var lidt sorte)..


    Ellers har jeg faktisk ikke brændt noget sådan rigtig af..


    ...Endnu! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Et Gigabyte Radeon 9700Pro, som døde uden grund efter at være kommet over i en ny computer.
    Et Sound Blaster Live! lydkort, som ikke gad mere efter et LAN.
    USB porte og temp måler på et Antec Performance One P160, efter at det har fået en kortslutning, pisseheldigt at den ikke rev noget hardware med sig.
    Og så her mit Audigy2 ZS Platinum fornyeligt, pludseligt virkede Mic IN ikke længere i Breakout-boxen, så det tog lige 2mdr før jeg havde et lydkort igen...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m


  • Hehe, det ser ud som en masse $ ud af vinduet :(


    Jeg har heller ikke brændt det store af
    et enkelt PIII board+et AMD board, et gammelt grafikkort , det var vist det

  • Min AGP port på mit gamle bundkort gik i smadder og ristede både bundkortet og grafikkortet :S


    Abit IC-7 og Radeon 9800pro.. begge blev erstattet af RMA :D

  • Der stod et GFX af engang, da en slange ikke var tæt og der derfor dryppede lidt vand ned på det.


    1 stk. 9 GB Seagate 10 k Cheetah SCSI HD gik i udu, engang jeg ville skifte kabi.
    Den sad fast i hd bay og jeg listede den forsigt fri. Åbenbart ikke forsigtigt nok, for der faldt en smd kondensator af printet og HD har ikke virket siden. Kunne ikke finde kondensatoren og dermed ikke lodde den på igen. Kan heller ikke sætte en anden på, da jeg ikke ved hvilken det skal være. :boxed:


    Ellers har jeg ikke ødelagt noget hardware og har da rodet med 100 vis af computere.

  • Haha det er altså lidt griner at læse om :P


    OMFG - jeg tror Martin har rekorden 8o... + lidt bonus... En der kan slå den ? :)

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Undskyld mig - men burde denne tråd ikke ligge i HW og Tilbehør. IMO så er det meget HW-relateret snak.
    Har sendt en report som det jo foreskrives, men intet er sket !


    Jeg var ikke sikker, da man ikke skal have hjælp og at det er en underholdningstråd ;) Så kunne den oss hører hjemme i OC afdelingen, da meget af det er sket ved det ;) But wftf...

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Undskyld mig - men burde denne tråd ikke ligge i HW og Tilbehør. IMO så er det meget HW-relateret snak.
    Har sendt en report som det jo foreskrives, men intet er sket !


    Ja, det er jo en princip sag.


    Men ja det er da fordårligt der ikke sidder folk online en søndag aften til at rykke tråde rundt.. :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Undskyld mig - men burde denne tråd ikke ligge i HW og Tilbehør. IMO så er det meget HW-relateret snak.
    Har sendt en report som det jo foreskrives, men intet er sket !


    OMG der kan bare ikke være en malplaceret tråd, hvilket denne her nu IMO ikke er, uden at du straks skal råbe vagt i gevær. Take a chill-pill og nyd livet..
    Hm lad mig nu se. Har brændt et gammelt AGP kort af , eller også er det APG sokkelen på mobo der er svitset. Hvordan ved jeg ikke, det virker hvertfald ikke :P Tror faktisk det er det eneste.