Får vi billigere internet??

  • Som det kom frem den den 2. November, har IT- og Telestyrelsen afgjort, at TDC nu ikke længere kan kræve telefonabonnement af konkurrenterne. De har indtil nu krævet at man oveni skulle betale ekstrapris, svarende til til et telefonabonnement, selvom kunden ikke var interesseret.


    Det vil i teorien betyde at vi kan sparer kr. 119,00 pr. måned!!! Samt at man kan opsige sin fastnet telefon og spare penge ved at anvende IP-telefoni.


    Men vil dette blive realiseret i praksis!!??


    Hvad tror du?

  • Quote

    Originally posted by GiZzZa
    Har tdc ikke allerede anket?


    Dette er taget fra Politikken.dk fra den 2/11, om de har nået at anke afgørelsen tvivler jeg på, men man ved jo (desværre) aldrig.



    »Afgørelsen kommer ikke som nogen stor overraskelse for os, men vi vil granske den ganske nøje, inden vi beslutter os for, om vi anker«, oplyser vicedirektør i TDC, Jens Hauge.


    Afgørelsen træder i kraft 1. februar 2006 medmindre TDC anker til Teleklagenævnet. Hvis TDC beslutter at anke, skal det ske inden fire uger gældende fra 2. november."

  • mrflashbag: Det kan du have ret i. Jeg vil ja også gerne indrømme at min Poll ikke er komplet, da der er mange faktorer den ikke tager højde for, som f.eks fibernettet, som heldigvis bliver mere og mere udbredt.


    Jeg vil da også hurtigt sige, at jeg som sådan ikke har noget i mod TDC. Jeg er blot irreteret over at det skal tages op af en klageinstans, før at man ser på om en del af ens forretningsstrategi er forældet. En virksomhed som TDC burde da løbende tilpasse deres produkter og strategier til udviklingen i markedet (gælder alle udbydere på markedet).

  • Quote

    Originally posted by sjakalen76
    En virksomhed som TDC burde da løbende tilpasse deres produkter og strategier til udviklingen i markedet (gælder alle udbydere på markedet).


    Tjaah...


    [Blocked Image: http://planetjml.com/wp-images/images/monopoly_man.jpg]

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • tjaa hvis den dom bliver anket vil det ikke være pga nedlæggelse af krav om PSTN/ISDN ved siden af, men mere der er som "side" dom - at TDC SKAL give andre udbydere adgang til sine centraler og at de andre udbydere frit må stille udstyr op der, selv om de ikke skal dele trafik med TDC. Dette kan jeg sgu godt forstå at de bliver sure over, da TDC har ca 1300 centraler landet over som nu skal stille gratis til rådighed for andre udbydere.
    De kan godt "leve" med at fastnet kravet ikke vil være der mere, men mere det over der pisser juridisk afdeling lidt af.


    Denne information er taget fra internt net og er ikke min egen mening - men er fuldt ud enig i det dog.


    Dog skal man ikke altid tro at andre udbydere gør for "jeres (kunderne)" blå øjne ;) de vil selvfølgelig score en del af det overskud de vil få selv, måske det meste.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • de skulle da osse tage og opdatere deres stuff, hvorfor skal vi leve med max 4mbit internet, men svenskerne kan køre med 50 mbit?


    det er bare for nederen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    de skulle da osse tage og opdatere deres stuff, hvorfor skal vi leve med max 4mbit internet, men svenskerne kan køre med 50 mbit?


    det er bare for nederen


    Den diskussion har været oppe før. Det er ikke så mange svenskere, som kan få 50-100 mbit forbindelser.
    De fleste har ikke størrer forbindelser end vi har i DK.
    Men jeg håber da også priserne vil falde.
    Her i byen kommer Dansk Kabel og sætter noget net igang 1/4-06 samt ip telefoni. Det regner jeg da med jeg skal have.
    2048/256 for 399,- samt iptelefoni for 119,-. Så kan jeg da slippe for Tele 2....

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Har det ligesom mrflashbag - gider ikke komme med formodninger og er meget tilfreds med mit beboernet (8mb/1mb) til 70 kr. om mdr. :9xo


    omg.. nice :D hvilket beboernet har i ? :) lyder fandme sweet.

  • Quote

    Originally posted by Firedog


    omg.. nice :D hvilket beboernet har i ? :) lyder fandme sweet.


    Det hedder Brøndby Bredbånd og kører igennem et firma der hedder Fascom
    Vi har lige fået opgraderet fra 4mb/512 -> de 8mb/1mb og det stiger så til 80 kr. pr. mdr. ved årskiftet.
    Det kører super godt uden problemer og måske nok fordi, at der er sat begrænsninger på, for dem som konstant "suger" legale og illegale ting over P2P o.lign.
    Det er helt fint IMO, da det jo ellers ville belaste resten af systemet.


    Men ja det er helt sweet - nyder det også.
    80 kr. i stedet for 429 kr, som jeg gav for en 3mb/380 hos Cybercity. ( + billigere fastnet tlf. og TV) I alt lige under 300 kr for det hele. 8)



  • ja jeg sidder med 2mbit/512.. fra arrownet/aplus.
    jeg sidder kun og venter på at de tilbyder os noget mere i upload.. jeg kunne godt tænke mig at kunne have lidt flere mennesker på VT eller TS :D heeh

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det kører super godt uden problemer og måske nok fordi, at der er sat begrænsninger på, for dem som konstant "suger" legale og illegale ting over P2P o.lign.
    Det er helt fint IMO, da det jo ellers ville belaste resten af systemet.


    Så man kan altså få en 8 Mbit forbindelse hos din ISP, men hvis man udnytter den, så bliver den begrænset ? ... 8o


    Tror nok lige jeg ville blive pissed hvis min ISP gik ind og sagde "nå, men du bruger din forbindelse meget, så nu skruer vi ned for hastigheden" ... :boxed:


    Hvis ISP´en ikke kan klare meget trafik, så må de jo lade være med at sælge kraftige forbindelser.


  • jeg tror de mener hvis du bruger P2P programmer tilat udnytte forbindelse, så bliver de nok nød til at sige hov hov, de der ulovlige ting gider vi ikke her..

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    jeg tror de mener hvis du bruger P2P programmer tilat udnytte forbindelse, så bliver de nok nød til at sige hov hov, de der ulovlige ting gider vi ikke her..


    Det var nu ikke det han skrev ...


    "for dem som konstant "suger" legale og illegale ting over P2P o.lign"


    ... Fedt at få sin forbindelse lukket fordi man bruger sin forbindelse meget. Er jo derfor den er der. Man har vel købt en kraftig forbindelse fordi man skal bruge den ...


    ... og der står jo "legale" ting ... samt "P2P" ... Så det rammer ikke kun pirater kan jeg se ... Så det giver jo ingen mening.


  • nej hvis det er det.. så vil jeg heller ikke mene det giver menning..

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    jeg tror de mener hvis du bruger P2P programmer tilat udnytte forbindelse, så bliver de nok nød til at sige hov hov, de der ulovlige ting gider vi ikke her..


    Nu er P2P jo ikke lig med ulovlige ting og pirater. Hvordan er det lige at Blizzard sender WOW updates ud, nååår ja via en BitTorrent P2P klient :)


    Jeg ville personligt blive sur hvis min udbyder skulle finde på at blokerer dette.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • De må jo heller ikke sidde og overvåge hvad du downloader uden en dommerkendelse.


    Quote

    Originally posted by Tigerplayer
    de skulle da osse tage og opdatere deres stuff, hvorfor skal vi leve med max 4mbit internet, men svenskerne kan køre med 50 mbit?


    det er bare for nederen


    Fordi den svenske regering var smart og nedgravede ordentlige kabler tilbage i 90erne eller noget i den stil.