Lol? gmail med dirty words?

  • Quote

    Originally posted by r3ptile
    Tweak.dk - Gul stue om igen.


    r3ptile, se det er humor :T!

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • #1 LOL der, tror sq ikke at gmail account tingen fatter ret meget af de billeder den laver.


    Grumme gris, jeg tror lissom ikk at din engelsk lærer fatter hvad noob betyder (hvis det da er din opgave) Meget sjov alligevel :hb:


    typisk voksne, de fatter ikke en skid af det nye super sprog der kommer till danmark.


    Har selv været nødt til at lære mine forældre nogle af de udtryk der kommer, engang kom min far og spurgte mig om hvad LOL betød.


    Men et spørgsmål.... hvis computer-ord (LOL, noob o.s.v.) bliver brugt så meget, hvorfor kommer de så ikke i den nydanske retskrivningsordbog?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Hvad pokker skulle de ord dog der ? ... Det er ikke engang danske ord som er forkortet 8o Og desuden hører de da ikke med til det gængse brug af et sprog ...


    Forstil dig en sælger som siger LOL i stedet for at grine ? :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Forstil dig en sælger som siger LOL i stedet for at grine ? :boxed:


    Det har jeg faktisk allerede oplevet flere tilfælde af, det er lidt skræmmende.. 8o

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel


    Det har jeg faktisk allerede oplevet flere tilfælde af, det er lidt skræmmende.. 8o


    Folk der siger lol IRL... Tja de kommer til at mangle store dele af et almindeligt liv hvis ikke de stopper...


    Venner, kærester, samtaler?


    Men den her tråd er lidt for 2 år...


    "Se der står tissemand, HAHAHA"

  • Quote

    Originally posted by engel


    Det har jeg faktisk allerede oplevet flere tilfælde af, det er lidt skræmmende.. 8o


    Hmm skummelt .. :boxed:


    Chatsproget er godt nok også haft en betydning på mails må man sige .. Smileys er jo nærmest gængs brug i mails ved handler og den slags ... Bruger dem godt nok selv af og til ...

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hmm skummelt .. :boxed:


    Chatsproget er godt nok også haft en betydning på mails må man sige .. Smileys er jo nærmest gængs brug i mails ved handler og den slags ... Bruger dem godt nok selv af og til ...


    Helt sikkert, det er faktisk enormt skræmmende.


    Jeg sidder selv i en support på Sauer-Danfoss, og der er faktisk utroligt mange brugere, såvel arbejdere her på firmaet som eksterne folk der bruger smileys i deres emails når man snakker på kryds og tværs. Selv afholder jeg mig for så vidt muligt fra at bruge smileys i emails m.m. når det er på sådan et plan, men er det på et forum som her på f.eks. Tweak, så ryger tegnsætning og smileys sig ofte en tur. Her er korrektur og korrekt tegnsætning og formulering vel ikke nær så vigtig, så længe det bare er letlæseligt og forståeligt :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Quote

    Originally posted by engel


    Helt sikkert, det er faktisk enormt skræmmende.


    Jeg sidder selv i en support på Sauer-Danfoss, og der er faktisk utroligt mange brugere, såvel arbejdere her på firmaet som eksterne folk der bruger smileys i deres emails når man snakker på kryds og tværs. Selv afholder jeg mig for så vidt muligt fra at bruge smileys i emails m.m. når det er på sådan et plan, men er det på et forum som her på f.eks. Tweak, så ryger tegnsætning og smileys sig ofte en tur. Her er korrektur og korrekt tegnsætning og formulering vel ikke nær så vigtig, så længe det bare er letlæseligt og forståeligt :)


    Hehe, præcis .. Man tilpasser vel sit sprog og sin skrift efter målgruppen :)


    Hvis bare man kunne skrive som man lystede, så kunne man godt nok spare mange times undervisning på skolen. Men sådan hængere tingene næppe sammen. Studere selv sprog, hvor vi har haft meget om formulering efter målgruppen osv. Og efter hvad man gerne vil signalere ...


    Smileys, chatsprog og lignende signalere mindre seriøsitet og sproget bliver bare (så at sige) på et lavere plan ..


    Det gode ved en smiley er dog ofte, at den forståes på kryds af samfund og kultur ! I hvertfald de helt alm. med en smilende og en sur smiley .. Men så snart man er på et plan ved virksomheder, så bør man jo nok undgå den slags, alt efter hvordan kravende nu er i et firma ...


    Men det kan man jo snakke så længe om .. Er lidt ligeglad med hvordan folk formulere sig herinde, bare man forstår hvad de vil sige .. Og self. sådan de ikke genere eller chikanere andre med deres sprog, så at sige !

  • grunden til at min far ville høre hvad LOL betød var fordi en af hans kollegaer skrev LOL hele tideni sine mails.


    men n00b bliver jo aldrig skrevet som en forkortelse, så kan den da godt komme med i ordbogen

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200