Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 5. november 2005, 22:24

Tjah kig på billidet

IME 1337 24/7 TBH!

2

lørdag, 5. november 2005, 22:38

:clap: Hvor griner!

4

lørdag, 5. november 2005, 22:48

Tweak.dk - Gul stue om igen.

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

5

lørdag, 5. november 2005, 22:55

Citeret

Originally posted by r3ptile

r3ptile, se det er humor :T!

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

7

søndag, 6. november 2005, 10:29

Citeret

Originally posted by LecTer
hvis der nu STOD f*sse. Så kunne det måske have været lidt sjovt.

Agree...

8

søndag, 6. november 2005, 10:31

Citeret

Ja faktisk. Der er vist nogen der godt kunne trænge til at komme til Italien.

9

søndag, 6. november 2005, 11:05

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Ja faktisk. Der er vist nogen der godt kunne trænge til at komme til Italien.

:boxed:

10

søndag, 6. november 2005, 11:28

Haha det er da ret sjovt :razz:

I5 4670K, ASUS Z87-K, GTX770, 8 GB Hyper-X, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
Canon EOS 400D, Playstation 3, Xbox 360 Elite

11

søndag, 6. november 2005, 17:06

Citeret

LOL

12

mandag, 7. november 2005, 01:08

Hvis vi skal blive lidt i samme boldgade, så har jeg også et lille billeder som jeg synes er lidt sjov, en søndag aften

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12697&sid=[/IMG]

13

mandag, 7. november 2005, 09:39

#1 LOL der, tror sq ikke at gmail account tingen fatter ret meget af de billeder den laver.

Grumme gris, jeg tror lissom ikk at din engelsk lærer fatter hvad noob betyder (hvis det da er din opgave) Meget sjov alligevel :hb:

typisk voksne, de fatter ikke en skid af det nye super sprog der kommer till danmark.

Har selv været nødt til at lære mine forældre nogle af de udtryk der kommer, engang kom min far og spurgte mig om hvad LOL betød.

Men et spørgsmål.... hvis computer-ord (LOL, noob o.s.v.) bliver brugt så meget, hvorfor kommer de så ikke i den nydanske retskrivningsordbog?

14

mandag, 7. november 2005, 10:26

Citeret

Originally posted by Tigerplayer
#1 LOL der, tror sq ikke at gmail account tingen fatter ret meget af de billeder den laver.

Grumme gris, jeg tror lissom ikk at din engelsk lærer fatter hvad noob betyder (hvis det da er din opgave) Meget sjov alligevel :hb:

typisk voksne, de fatter ikke en skid af det nye super sprog der kommer till danmark.

Har selv været nødt til at lære mine forældre nogle af de udtryk der kommer, engang kom min far og spurgte mig om hvad LOL betød.

Men et spørgsmål.... hvis computer-ord (LOL, noob o.s.v.) bliver brugt så meget, hvorfor kommer de så ikke i den nydanske retskrivningsordbog?

Hvad pokker skulle de ord dog der ? ... Det er ikke engang danske ord som er forkortet 8o Og desuden hører de da ikke med til det gængse brug af et sprog ...

Forstil dig en sælger som siger LOL i stedet for at grine ? :boxed:

15

mandag, 7. november 2005, 10:30

Citeret

Originally posted by Macimuz

Det har jeg faktisk allerede oplevet flere tilfælde af, det er lidt skræmmende.. 8o

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

16

mandag, 7. november 2005, 10:34

Citeret

Originally posted by engel

Citeret

Det har jeg faktisk allerede oplevet flere tilfælde af, det er lidt skræmmende.. 8o

Folk der siger lol IRL... Tja de kommer til at mangle store dele af et almindeligt liv hvis ikke de stopper...

Venner, kærester, samtaler?

Men den her tråd er lidt for 2 år...

"Se der står tissemand, HAHAHA"

17

mandag, 7. november 2005, 10:51

Citeret

Citeret

Hmm skummelt .. :boxed:

Chatsproget er godt nok også haft en betydning på mails må man sige .. Smileys er jo nærmest gængs brug i mails ved handler og den slags ... Bruger dem godt nok selv af og til ...

18

mandag, 7. november 2005, 10:56

Citeret

Citeret

Citeret

Chatsproget er godt nok også haft en betydning på mails må man sige .. Smileys er jo nærmest gængs brug i mails ved handler og den slags ... Bruger dem godt nok selv af og til ...

Helt sikkert, det er faktisk enormt skræmmende.

Jeg sidder selv i en support på Sauer-Danfoss, og der er faktisk utroligt mange brugere, såvel arbejdere her på firmaet som eksterne folk der bruger smileys i deres emails når man snakker på kryds og tværs. Selv afholder jeg mig for så vidt muligt fra at bruge smileys i emails m.m. når det er på sådan et plan, men er det på et forum som her på f.eks. Tweak, så ryger tegnsætning og smileys sig ofte en tur. Her er korrektur og korrekt tegnsætning og formulering vel ikke nær så vigtig, så længe det bare er letlæseligt og forståeligt :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

19

mandag, 7. november 2005, 11:04

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

Helt sikkert, det er faktisk enormt skræmmende.

Jeg sidder selv i en support på Sauer-Danfoss, og der er faktisk utroligt mange brugere, såvel arbejdere her på firmaet som eksterne folk der bruger smileys i deres emails når man snakker på kryds og tværs. Selv afholder jeg mig for så vidt muligt fra at bruge smileys i emails m.m. når det er på sådan et plan, men er det på et forum som her på f.eks. Tweak, så ryger tegnsætning og smileys sig ofte en tur. Her er korrektur og korrekt tegnsætning og formulering vel ikke nær så vigtig, så længe det bare er letlæseligt og forståeligt :)

Hehe, præcis .. Man tilpasser vel sit sprog og sin skrift efter målgruppen :)

Hvis bare man kunne skrive som man lystede, så kunne man godt nok spare mange times undervisning på skolen. Men sådan hængere tingene næppe sammen. Studere selv sprog, hvor vi har haft meget om formulering efter målgruppen osv. Og efter hvad man gerne vil signalere ...

Smileys, chatsprog og lignende signalere mindre seriøsitet og sproget bliver bare (så at sige) på et lavere plan ..

Det gode ved en smiley er dog ofte, at den forståes på kryds af samfund og kultur ! I hvertfald de helt alm. med en smilende og en sur smiley .. Men så snart man er på et plan ved virksomheder, så bør man jo nok undgå den slags, alt efter hvordan kravende nu er i et firma ...

Men det kan man jo snakke så længe om .. Er lidt ligeglad med hvordan folk formulere sig herinde, bare man forstår hvad de vil sige .. Og self. sådan de ikke genere eller chikanere andre med deres sprog, så at sige !

20

mandag, 7. november 2005, 11:37

grunden til at min far ville høre hvad LOL betød var fordi en af hans kollegaer skrev LOL hele tideni sine mails.

men n00b bliver jo aldrig skrevet som en forkortelse, så kan den da godt komme med i ordbogen

Seneste tests og artikler

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.