Hjælp til tysk bestilling....

  • Hey har li bestilt en hjelm fra denne tyske side http://www.motorradwelt.de



    Så fik jeg tilsidst denne sammenfatning eller hva man kalder det:


    Ihre Bestellung bei motorradwelt24.de
    --------------------------------------------------------------------------------


    B E S T E L L D A T E N :
    Bestellnummer: .......... BE-7248


    --------------------------------------------------------------------------------


    R E C H N U N G S A N S C H R I F T :
    Anrede: ................. Herr
    Nachname: ............... Knudsen
    Vorname: ................ David
    Firma: ..................
    Strasse: ................ **************** Ikk til jer ;)
    Ort: .................... 9900 Frederikshavn
    Land: ................... Dänemark
    E-Mail: ................. david89@tele2adsl.dk
    Telefon: ................


    --------------------------------------------------------------------------------


    L I E F E R A N S C H R I F T :
    Anrede: ................. Herr
    Nachname: ............... Knudsen
    Vorname: ................ David
    Firma: ..................
    Strasse: ................ **************
    Ort: .................... 9900 Frederikshavn
    Land: ................... Dänemark
    E-Mail: .................
    Telefon: ................


    --------------------------------------------------------------------------------


    V E R S A N D U N D L I E F E R U N G :
    Versandart: ............. Vorauskasse Paket
    Lieferung: ..............


    --------------------------------------------------------------------------------


    B A N K V E R B I N D U N G :
    Kontoinhaber: ...........
    Kreditinstitut: .........
    BLZ: ....................
    Kontonummer: ............


    --------------------------------------------------------------------------------


    B E M E R K U N G :




    --------------------------------------------------------------------------------


    A R T I K E L :


    Artikeltitel: ........... Caberg 299 LEGEND
    Artikeluntertitel: ...... Farbe: mattschwarz-creme, Größe: L
    Bestellmenge: ........... 1
    Einzelpreis: ............ 99.99 EUR
    Gesamtpreis: ............ 99.99 EUR
    Zwischensumme: .......... 99.99 EUR
    Versandkosten: .......... 9.50 EUR
    Nachnahmegebühr: ........ 0.00 EUR
    Enthaltene Mwst 16 %: ... 15.10 EUR
    Gesamtkosten: ........... 109.49 EUR


    ------------------ WICHTIGER HINWEIS -------------------------------------------


    Wir können nur dann eine optimale Bestellabwicklung zu
    sichern, wenn Sie folgenden Verwendungszweck angeben:
    BE-7248 Knudsen


    Sollten Sie Vorauskasse als Zahlungsart gewählt haben, überweisen Sie den
    Rechnungsbetrag bitte auf folgendes Bankkonto:


    Ihr Rechnungsbetrag beträgt: 109.49 EUR


    Kontoinhaber: BUZ GmbH
    Kreditinstitut: Hypovereinsbank
    Kontonummer: 377605608
    Bankleitzahl: 79020076


    Nur für Überweisungen aus dem Ausland:
    IBAN: DE29790200760377605608
    SWIFT: HYVEDEMM455


    ------------------ WICHTIGER HINWEIS -------------------------------------------


    Vielen Dank für Ihre Bestellung.
    motorradwelt24.de - Team





    Hva ska jeg så?

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Betale? *GG*


    Nu skal jeg lige se om jeg kan oversætte .. Det bliver ikke ligefrem ord for ord, men meningen skulle da gerne komme med .. Folk med bedre tyskkundskaber end jeg, må gerne rette mig - har ikke lige fået installeret min tysk - dansk ordbog, så klarer mig uden ..



    Men i korte træk:


    Ved fremtidige henvendelser skal du angive følgende kundenummer: BE-7248 Knudsen ..


    Hvis du har valgt forudbetaling som betalingsmåde skal du indsætte pengene på den konto der er angivet ..

  • Hmm så jeg ska altså overføre penge til dem....troede jeg ku få det på efterkrav :(

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Korrekt oversat Burger.


    Versandart: ............. Vorauskasse Paket


    Forsendelsesmåde: Forudbetalt pakke.


    Er derfor jeg ikke gider handle ved de fimaer i tyskland, som kræver forudbetaling, da bankerne tager godt ved, for at overføre penge og det tager som regel ekstra tid. :boxed:


    Deuce313..... Hvis du vælger at forudbetale via din bank, skal du huske at angive BE-7248 Knudsen, som Burger rigtigt nævner.

  • ok.....fordømte tyskere :P


    Men vil ha den hjelm...da jeg var nede i en butik her i byen ku han først få den hjem til marts :S har jeg ikk rigtig tid til...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Utroligt .. Jeg kan endnu .. *G* Har ikke snakket tysk i tre år siden jeg bestod tysk A på HH ..


    Så vidt jeg husker ta'r nogle banker noget der ligner 100 kr. for at overføre til en tysk konto?

  • Ja jeg gider heller ikke handle med de krauts , er sgu utroligt at et land som skal forestille sig at være på kant med udviklingen ikke kan finde ud af at man kan handle med Visa/Dk kort eller lign , fjolser.



    Sorry: Jeg fandt sgu en butik der sender pr fetrkrav eller andet også til DK , sorry krauts , he he
    Mennnnn lad os se om de nu sender det jeg bestilte.





    The_Unforgiven

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Utroligt .. Jeg kan endnu .. *G* Har ikke snakket tysk i tre år siden jeg bestod tysk A på HH ..


    Så vidt jeg husker ta'r nogle banker noget der ligner 100 kr. for at overføre til en tysk konto?


    Tysk på A-niveau 8o puha, jeg slæbte mig kun med nød og næppe igennem b-niveau, men det var kun fordi vi ikke skulle til eksamen i det :boxed:


    Det med gebyret. Jeg skal "kun" give ca. 50 kr for at få overført til en tysk butik, det er noget rabat de gir unge mennesker (i min bank ihvertfald) ;)

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Utroligt .. Jeg kan endnu .. *G* Har ikke snakket tysk i tre år siden jeg bestod tysk A på HH ..


    Så vidt jeg husker ta'r nogle banker noget der ligner 100 kr. for at overføre til en tysk konto?


    Jep, det var omkring 100 kr., jeg måtte slippe for en overførsel til D, sidst jeg prøvede det. :boxed:


    A niveau i tysk :ohmy:... Arrhhh Burger. Jeg kan jo næsten ikke spise dig mere... Du er for rå. :))