Bil ! Vurdering [haster]

  • Hej! Ved godt dette ik handler om computere men prøver lige :)


    http://www.hybbe.dk/tilbud.php


    Ja jeg skal tage beslutning om jeg vil købe denne imorgen! Hvad siger i ? :)


    Den skal synes om et år.
    mht. rust skriver sælger:



    Sælger says:
    rust...der er en plet foran på fronthjelm som er blevet lavet med lakstift, og så det samme bagpå ved nummerplade...
    Sælger says:
    bunden lavede min mekaniker sidste år da jeg købte den og fik den nysynet.


    Håber i kan komme med nogle svar :)

  • Uden at skulle kunne sige om det er rigtigt eller ej så tænder sådan et ret en lille advarsels lampe ved mig. Kunne godt ligne en ung mand som nogen gange har kørt lidt ræs eller ikke helt pænt.


    Derfor vil min første tanke være om motor er godt udpint.


    selvfølgelig lidt svært når i bor så langt fra hinanden men ville jo være fordel at få en prøve tur og kører forbi en mekaniker og få ham til at kigge den efter.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Ikke noget jeg ville bruge penge på. Bare se udstødningen, de tonede ruder og det T-Handen rat der sidder i.
    Find en der er pæn og fuldstændig standard. Der finder du de gode biler, hvor der er brugt penge på at holde service på værksted, istedet for plastik luftindtag hos T-Hansen.


    Så kan du altid gejle den bagefter hvis det er den slags du tænder på. Det vigtigste er at bilen er sund.


    -og sørg altid for at bilen er nysynet. Chancen for at han selv har vurderet bilen til at være en dårlig forretning næste gang den skal synes, er jo ret høj.

  • Et eller andet siger mig der er noget rådent ved den bil. Lidt for pænt, umidlbart kunne det tyde på et "sminket lig". Men der kan selvfølgeligt være undtagelser hvor den bare er pæn og er i forsvarlig stand og ikke skal gøres alverden ved til syn. Få da lige din lokale mekaniker til at gå under den - det kan jo være at teramitterne har rendt med hele undervognen selvom den er pæn - taler af erfaring.
    Sådanne små biler der har været kørt af unge fyre, de har mange gange fået så mange tæsk så du tror det er løgn.


    Hvad med en "ordenlig" bil. En Mitsubishi Galant koster ikke mere end den Nissan.

  • Tak for jeres svar!


    Sælger virker meget reél! Og tror heller ik han har kørt race i den!


    Jeg overvejer kraftigt at byde på den! Har fået avide jeg skal skrue olielåget lidt op, og sætte den i tomgang, så kan man høre om motoren er smadret!

  • Quote

    Originally posted by HyBeR
    Btw. så skal min kammerat med ud, som er mekaniker, som kigger på den! > Så det burde være en sikkerhed!


    Desuden synes jeg sælgeren er utrolig reel!


    Fornuftig ide at slæbe en mekaniker med ud. Tag evt en tur i den, kør lidt friskt til. så vil i hurtigt kunnet mærke/se om der er noget galt. Skal det være helt perfekt så kør den lige hen over en grav så man kan komme under den, det er guld værd.

  • Quote

    Originally posted by HyBeR
    Tak for jeres svar!


    Sælger virker meget reél! Og tror heller ik han har kørt race i den!


    Jeg overvejer kraftigt at byde på den! Har fået avide jeg skal skrue olielåget lidt op, og sætte den i tomgang, så kan man høre om motoren er smadret!


    Du vil ikke høre usædvanligt ved at skrue oliedækslet af. Hvis lejerne er gået, vil det kunne høres alligevel.
    At din kammerat er mekaniker er selvfølgelig et plus, men stadig ingen sikkerhed.

  • Ud fra billederne osv ser det da pænt ud... men kør en tur men den.. og mekaniker er en god idé... du får jo en masse med som tilbehør.



    EDIT:



    Efter nærmere kontakt skriver sælger den fejler følgende:


    ¤ varme i bagrude virker ikke.


    ¤ Blevet ramt af en sten der foran på frontklap, så der er gået hul på lak så der har været en rustplet. Men er slebet ned og malet med lakstift.


    ¤ Pære i insrumentbrættet virker ikke.


    ¤ Bremser bagi trænger til at blive skiftet snart

  • Quote

    Originally posted by Torque


    Du vil ikke høre usædvanligt ved at skrue oliedækslet af. Hvis lejerne er gået, vil det kunne høres alligevel.
    At din kammerat er mekaniker er selvfølgelig et plus, men stadig ingen sikkerhed.


    En fra min skole sagde jeg skulle skrue olielåget løst, og hvis der kom vakum ( altså den sugede) Så var det tegn på motoren var ved at være smadret

  • Quote

    Originally posted by HyBeR


    En fra min skole sagde jeg skulle skrue olielåget løst, og hvis der kom vakum ( altså den sugede) Så var det tegn på motoren var ved at være smadret


    Hvis den "puster" olielåget af, så er det motoren der er slidt - så køb den ikke!
    Hva siger sælger den har kørt?

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by HyBeR


    En fra min skole sagde jeg skulle skrue olielåget løst, og hvis der kom vakum ( altså den sugede) Så var det tegn på motoren var ved at være smadret


    Hvis o-ringene eller foringen er slidt, vil den danne tryk i undermotoren. Det kan du -måske- mærke ved at den blæser luft op gennem oliedækslet, som Grus skriver. Men der vil altid være lidt tryk, så det er svært at sige hvornår den er gal.
    MEn den nemmeste måde er at se om ånderøret er svinet meget til og om der af samme grund er blæst olie op i indsugningen på indsprøjtningen/karburatoren.


    Vakuum har jeg aldrig hørt om.

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Hvis den "puster" olielåget af, så er det motoren der er slidt - så køb den ikke!
    Hva siger sælger den har kørt?


    250000 km!


    Er det ikke både hvis den puster olielåget af, og laver vaccum?

  • Ikke en bil jeg ville købe


    1: Den har gået for langt
    2: Der er rust
    3: Den er synet for 1år siden
    4: Der skal skiftes reservedele


    Det kan hurtigt blive dyrt


    Når du siger motoren er smadret ville jeg SLET IKKE købe den;)


  • Enig


    Ville ikke turde købe sådan noget. Men igen - det er jo ikke sindsyg mange penge, så hvis du i værste tilfælde er ok med at tage tabet, er det vel ok.


    Ville selv være betænkelig da jeg roligt kunne forestille mig at der pludselig dukker en masse reparationer op, som kommer til at koste meget mere end selve bilen

  • Din ven der er mekaniker, har han ikke mulighed for at få den på en lift eller et rullefelt?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo