Lektie Hjælp - Skal det indføres?

  • Jeg ser flere og flere tråde, ang. lektie hjælp


    Mit spørgsmål er:


    Skal det indføres eller ej


    Jeg har ikke noget imod det bliver indført, men man skal så kun give hjælpe midler og ikke give dem svaret.


    Hvad er jeres mening?


    EDIT: En venlig mod?


  • Jeg vil give dig 100% ret... feks en der skal se hvor mange timer man bruger på computer om dagen og sådan nogle ting og hvis nu man skal have rettet stavefejl i feks en engelsk opgave... :finger:

  • Indført... Mener du her på Tweak ?
    Det synes jeg bestemt ikke Tweak skal bruges til.
    Det ville strømme til med en horde af unger så. :boxed:

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Indført... Mener du her på Tweak ?
    Det synes jeg bestemt ikke Tweak skal bruges til.
    Det ville strømme til med en horde af unger så. :boxed:


    Enig....men andre steder der er velegnet, ja.....så længe det ikk blir til lektie afskrivning...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • I begrænset omfang. Dvs ikke særlig tit IMO, for ellers vil tweak blive kendt for at lave andre folks lektier, og get så hvad for nogle typer der opretter bruger så...

  • Jeg har valgt ikke at stemme, da man ikke kan se på det helt sort og hvidt ..


    Som jeg allerede har skrevet i en anden tråd, så er der klar forskel på at lave en tråd, og så forvente man får sin bograpport eller stil serveret på et sølvfad, og så det at oprette en tråd, og spørge efter hjælp til en opgave man slet ikke kan finde ud af, og som man ikke har mulighed for at spørge læreren om ..


    Så det er derfor ikke et spørgsmål om, at der skal indføres lektiehjælp, men at folk tænker sig om, hvad man kan tillade sig .. Det er jo ikke sådan, at Tweak.dk skal reklamere med lektiehjælp, men at man kan få hjælp her, som man kan med mange andre ting, hvis man skulle ønske det ..


    Ellers skal vi vel også til at sige, at folk ikke må spørge om hjælp til hvordan man gør så meget andet, fordi det ikke lige er indført ..

  • Quote

    Originally posted by The Hans
    Indført... Mener du her på Tweak ?
    Det synes jeg bestemt ikke Tweak skal bruges til.
    Det ville strømme til med en horde af unger så. :boxed:


    Heller ikke her ! Der er rigeligt af dem allerede. :))

  • Det er vel folks egen sag.
    Jeg må nok indrømme at jeg ikke sidder og får ondt i røven over at nogen får deres opgaver regnet ud af folk fra tweak.dk.
    Hvis der er nogen der gider er det da fint.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Det er vel folks egen sag.
    Jeg må nok indrømme at jeg ikke sidder og får ondt i røven over at nogen får deres opgaver regnet ud af folk fra tweak.dk.
    Hvis der er nogen der gider er det da fint.


    Jamen det er jo langt fra nogen hjælp.. Det bider dem selv i røven en dag hvis de blir ved på den måde...


    Jeg syns nu studieportalen.dk er udemærket.. De har endda et forum, hvis opslagsværkerne på siden ikk er tilstrækkeligt

  • Altså folk skal da helt klart have lov til at spørge om hjælp herinde. Men til lektie hjælp vil jeg nok anbefale at brug #lektier @ quakenet. Men det er jo bare min mening :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Jamen det er jo langt fra nogen hjælp.. Det bider dem selv i røven en dag hvis de blir ved på den måde...


    Jeg syns nu studieportalen.dk er udemærket.. De har endda et forum, hvis opslagsværkerne på siden ikk er tilstrækkeligt


    Det kan da godt være de bider sig selv i røven men det må de da selv om.
    Jeg har ingen interresse i at lege den moralsk perfekt fuckwad der altid skal komme med de samme kommentarer mine forældre ville have kommet med da jeg var 16.

  • Ehh...blot fordi en masse unge ikke kan finde ud af at lave deres ting selv, synes jeg på ingen måde det er grund til at lave en sektion med henblik på lektiehjælp. Det har intet med tweak at gøre.


    Jeg ser da også en masse indlæg om biler osv. Skal vi så også have en sektion til biler og den slags? Sådan kan vi blive ved og ved.


    Hvis folk har et konkret spørgsmål, så kan de frit stille det i off topic og få de svar, der nu måtte være.


    Hvad Tweak har mindst brug for nu, er flere tomme og ubenyttede sektioner.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Nu har jeg nok misforstået noget. Jeg syntes nu heller ikke der skal tilføjes en masse extra sektioner til forumet og da slet ikke lektie hjælp.
    Jeg har ikke noget imod at der engang imellem bliver spurgt i off-topic men ligefrem at oprette et nyt forum til det er lige i overkanten.
    Nu syntes jeg heller ikke tweak.dk skal lave lektie hjælp til et officielt emne ligesom man har gjort med de emner vi har nu.

  • Ikke her på tweak...


    tweak.dk er nok mere en computer relateret side... Ingen børnehjælp her tak..


    Og iøvrigt så synes jeg bare at "lektiehjælp" på nettet af andre mennesker stort set for det meste er snyd eller forøsg på snyd...

  • tjaa... Er sådan set ligeglad om folk spørger efter hjælp på tweak...


    er sådan set også ligeglad med om man giver svaret... er det ikke elevens egen skyld, hvis de vil have resultatet... Det er sgu da bare deres fejl...


    Bliv da ved med at lave trådene... er sådan set ligeglad, og har heller ikke stemt.