1

søndag, 30. oktober 2005, 16:44

Nu hvor kørekort forhåbentligt kommer på plads på onsdag ville det jo være super lækkert hvis man kunne slippe for høre radio men stadig høre musik. Vi har en Peugout 307 som jeg kommer til at bruge en del tid i, og derfor vil jeg tillade mig den luksus. Jeg har en Ipod Mini og jeg ved der findes de HW-dimmere som laver en kunstig radiokanal i bilradioen og så kører musikken derover, men samtidig ved jeg også, at kvaliteten er elendig, og at en af mine venner har købt sådan en dims til sin mp3 som spiller bedre end ipod'en, men der er lyden simpelthen så dårlig fordi 12v stikket er ved siden af håndbremsen - altså for langt væk. For den virker fint i deres anden bil, hvor cigarettænderen er lige ved siden af radioen. Hvad vil I anbefale?

Kan man evt. få en mp3-cdafspiller?

ABit IP35 Pro -- Q6600 -- AMD 7850 HD -- 6GB RAM -- Corsair HX620 -- 120GB SSD -- Auzentech 7.1

2

søndag, 30. oktober 2005, 17:00

Citeret

Originally posted by Alaza
Nu hvor kørekort forhåbentligt kommer på plads på onsdag ville det jo være super lækkert hvis man kunne slippe for høre radio men stadig høre musik. Vi har en Peugout 307 som jeg kommer til at bruge en del tid i, og derfor vil jeg tillade mig den luksus. Jeg har en Ipod Mini og jeg ved der findes de HW-dimmere som laver en kunstig radiokanal i bilradioen og så kører musikken derover, men samtidig ved jeg også, at kvaliteten er elendig, og at en af mine venner har købt sådan en dims til sin mp3 som spiller bedre end ipod'en, men der er lyden simpelthen så dårlig fordi 12v stikket er ved siden af håndbremsen - altså for langt væk. For den virker fint i deres anden bil, hvor cigarettænderen er lige ved siden af radioen. Hvad vil I anbefale?

Kan man evt. få en mp3-cdafspiller?

Ja man kan sagtens få en cd-afspiller til bilen med indbygget mp3 afspiller, søg der hvor du vil købe en ny radio...

3

søndag, 30. oktober 2005, 17:01

Tror de fleste nyere bilradioer kan æde mp3 cd'ere.

Her er hvertfald en masse :)

4

søndag, 30. oktober 2005, 17:32

Jeg så engang i Vmax tror jeg det var, at man kunne få en slags mp3afspiller til sin bil med indbygget harddisk med størrelser på 200GB og opefter, fandme meget plads. Men har desværre ikke noget link, men kan være nogle af de gutter herinde der har bil og går op i det kan provide dig med det :)

6

søndag, 30. oktober 2005, 18:40

I thansen ka man vist få en afspiller der udover cd, også har en usb indgang...så man li ka stikke sin usb dongle i ;)

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

7

søndag, 30. oktober 2005, 22:11

Ja... eller også kan du sætte din ipod til line-in stikket bag på radioen... (det er der i hvert fald i mange modeller)

Overvejer at gøre det samme med en Creative Zen Slick...

8

søndag, 30. oktober 2005, 22:16

Citeret

Originally posted by sHOIKAW
http://www.icelink.dk/produktinfo.asp?xvnr=de1003c der, :dance:

OMG hvor fedt. Lige før jeg tror jeg vil købe en bil, bare for at have den! :D

"She may not look like much, but she's got it where it counts, kid. I've made a lot of special modifications myself."

9

søndag, 30. oktober 2005, 22:32

Citeret

Originally posted by Berleburg

Citeret

OMG hvor fedt. Lige før jeg tror jeg vil købe en bil, bare for at have den! :D

Det er det vi kalder kram :D

10

søndag, 30. oktober 2005, 23:24

Man kunne også bare købe en iTrip, der sender et fm-signal som man så stiller ind på med sin bilradio, og vupti - så er der iPod på bilradioen..

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 840 Evo 250GB
PSU Corsair RM550
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

11

søndag, 30. oktober 2005, 23:25

Citeret

Det der, det er jo røv sejt :D

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
PSU Corsair RM550

12

søndag, 30. oktober 2005, 23:26

Citeret

Originally posted by Grus
Man kunne også bare købe en iTrip, der sender et fm-signal som man så stiller ind på med sin bilradio, og vupti - så er der iPod på bilradioen..

Prøv at læse hans første post... ;)
Alaza - Fandt den her på samme side http://www.icelink.dk/produktinfo.asp?xvnr=i001plus

13

søndag, 30. oktober 2005, 23:34

Citeret

Originally posted by Marquis

Citeret

Alaza - Fandt den her på samme side http://www.icelink.dk/produktinfo.asp?xvnr=i001plus

For mig lød det som om det var en eller anden dims, der gav noget signal igennem cigarettænderen.
I og med iTrip sender et _trådløst_ fm-signal, der opfanges af bilantennen, kan jeg ikke se hva cigarettænderen skulle have med det at gøre..

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
PSU Corsair RM550

14

søndag, 30. oktober 2005, 23:36

Citeret

Citeret

Citeret

For mig lød det som om det var en eller anden dims, der gav noget signal igennem cigarettænderen.
I og med iTrip sender et _trådløst_ fm-signal, der opfanges af bilantennen, kan jeg ikke se hva cigarettænderen skulle have med det at gøre..

At føde strøm til radiosenderen vel?! Kan FM være ikke trådlæst ?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "JakobPP" (30.10.2005, 23:37)

15

søndag, 30. oktober 2005, 23:45

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

At føde strøm til radiosenderen vel?! Kan FM være ikke trådlæst ?

Det med strømmen holder ikke helt. Strømstyrken i cigarettænderen har jo intet overhovedet at gøre med hvor langt fra autoradioen, denne sidder.
Jeg ved at man kan få nogen dimmere, der via cigarettænderen, om det så går igennem bilens acc-strømnet eller hvad ved jeg ikke, laver et kunstigt fm-signal som så kan fanges i autoradioen.

Jeg ved bare at iTrip fungerer upåklageligt. Et par af mine kammerater har sådan nogen, og de fungerer fint både i bilen og på stereoanlægget hjemme. Jeg har sågar kørt efter en af dem, med radioen tunet ind på frekvensen, og hørt musikken lige så tydeligt som var det P3 jeg lyttede til..

CPU i7-4790k
MB ASRock Z97 Pro4
GFX Asus GTX770
PSU Corsair RM550

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.