Nogen der vil af med en hvalp ?

  • Daw :D


    Efter vi lige har mistet vores 19 år gamle kat, Morle, skal vi nu have en hund.
    Er der nogen der vil af med en hvalp ? Det skal være en hvalp, da den skal vokse op med vores anden kat.
    Vi har ikke valgt en bestemt race og gadekryds er meget velkommende - men det må bare ikke være en chiwawa eller lignende hund, da der skal være lidt at tage fat i (ang. størrelse) ;) Den må heller ikke være total langhåret...


    Vidste ikke lige hvor jeg skulle placere tråden (tror ikke rigtig der ville ske noget i køb & salgs afdelingen).

  • Det lyder fint at I er friske på at få anskaffet en hund, og er åbne for de fleste racer, men et godt råd er, lige at sætte sig ind i hvad de forskellige racer har af personligheder, for det er ret afgørende for hvordan man vil trives med dem, fremover. Lån eksempelvis nogen bøger på bibliotek el. lign. - læs og find ud af hvad det nogenlunde er for en type hund i ønsker. :)


    En anden ting er, at I skal være helt afklarede med, hvad i går ind til, ved at anskaffe en hund. En hund er ikke bare et produkt man lige køber - det er for det første et levende og forholdsvist intelligent dyr, og for det andet er det et flokdyr, der er meget afhængig af sin 'herre'. Det betyder at der dagligt skal bruges både tid og energi på at passe og pleje den. Den skal luftes og gerne underholdes, eller have kontakt på anden vis, især den første tid som hvalp.


    Husk at ting som ferier, besøg/besøgende, og ikke mindst dagligdagen bliver påvirket med sådan et dyr. ;)


    Jeg nævner kun alt det her som et godt råd - for det er en større beslutning, end man måske lige umiddelbart tror ;)


    Men ellers - God vind mht. at finde en god og loyal hund. :9xo


  • Helt enig ;)


    Btw. long time no see, mikkel :D

  • Ja da vi valgte at købe hund, faldt vores valg på en Dansk-Svensk gårdhund....


    Den er ikk for stor, den er frisk og livlig med meget energi, og så har den forholdsvis kort pels :)


    Det sku en rigtig familie hund, og den elsker at ligge på min mave og sove:P

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by Shak


    Helt enig ;)


    Btw. long time no see, mikkel :D


    Hehe, ja det er jo ikke computer, tiden går mest med, når man aftjener værnepligt og dagligdagen foregår på en kasserne ;)


    Men det er jo altid noget at jeg lige har bestået min brandmands-eksamen ;)


  • Taj for gode råd osv :D


    Vi søger en type der er middelfrisk - dvs ikke alt for legesyg og er total rastløs ;) Jeg har fundet lidt af hvert om hunde på nettet. En labrador lyder indtil videre som en dejlig hund :D




    Deuce313 - den må jeg lige tjekke ud :P


  • Du skal da en pitbull terrier:D Og træne den til hundeslåskampe!!! :ph34r:
    Ej spøg til side.... Synes en labrador er en sød hund ærgeligt vi ikk må have hund her hvor vi bor! :'(

  • Quote

    Originally posted by FlowingLil


    Du skal da en pitbull terrier:D Og træne den til hundeslåskampe!!! :ph34r:
    Ej spøg til side.... Synes en labrador er en sød hund ærgeligt vi ikk må have hund her hvor vi bor! :'(


    Ja da, den kan jo øve sig på katten :))


  • Uha... Går bare og drømmer om at få hund igen...


    Kan godt være de kræver mere arbejde end kat men man får bare også MEGET mere igen fra sådan en vuffer :))


    Og sådan en god labrador lyder som det perfekte kæledyr...


    Er ved at få en hjerneblødning af at se på invandrer med pitbulls og sådan noget med klippede ører som de behandler som lort... Man får helt lyst til at kappe ørene af dem og sparke og hive i dem...


    En ting er at være grussom mod andre mennesker da vi IMO ofte har en grund til at blive behandlet som lort... Men sådan en lækker hund er jo NØJAGTIG hvad vi skaber den til... De fortjener så meget mere end dårlig behandling...


    Noget af det bedste er nok sådan en lille unge og så en rigtig rigtig glad vovse :))


    Håber i finder en god hund ;)


  • Hej... nu er det sådan at jeg har haft hund hele mit liv :) og hvis det her er jeres første, så er valget på en Labradore Meget go, det er en rigtig familie hund og de er livlige, men også dovne, de har kort pæls, som er godt da de ikke fælder så vildt meget og de bliver ikke vildt soret, i skulle måske kigge nærmer på en Formel 1 Labradoer hund, de bliver ikke helt sorte :)


    Men held og Lykke ;)

  • Quote

    Originally posted by købkøb
    Uha... Går bare og drømmer om at få hund igen...


    Kan godt være de kræver mere arbejde end kat men man får bare også MEGET mere igen fra sådan en vuffer :))


    Jeg håber ikke du mener seksuelt :)) *G*



    Quote

    Originally posted by købkøb
    Er ved at få en hjerneblødning af at se på invandrer med pitbulls og sådan noget med klippede ører som de behandler som lort... Man får helt lyst til at kappe ørene af dem og sparke og hive i dem...


    Ja de er total feje de svin - de burde imo få en kugle for panden, hvis der ikke ringer en klokke inde i deres hjerner og siger det er for psykopatisk...





    Quote

    Originally posted by Angelus
    Hej... nu er det sådan at jeg har haft hund hele mit liv :) og hvis det her er jeres første, så er valget på en Labradore Meget go, det er en rigtig familie hund og de er livlige, men også dovne, de har kort pæls, som er godt da de ikke fælder så vildt meget og de bliver ikke vildt soret, i skulle måske kigge nærmer på en Formel 1 Labradoer hund, de bliver ikke helt sorte :)


    Men held og Lykke ;)


    Ok :D Fandt ud af at en Formel 1 Labrador er en Golden eller Labrador retriever. Og ja den må gerne være lidt farve fyldt :)

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    en formel 1 labradore er ikke nødvendigvis ikke en golden, mener ikke man kan få dem i golden... vi havde en og den var sort, ikke golden ;)


    Ok læste bare noget i den stil da jeg surfede på google 8)



    Quote

    Originally posted by HuleFanden
    Er det din kat i din avatar?


    Nope - jeg tror nok jeg fik det af en eller anden, da jeg var til lan i Kolding for nogle år siden ;) (men kan ikke huske det...)