Ebay - Nogle der kender en udvej?...

  • Jeg er i store "problemer", idet jeg har handlet på Ebay. Maridtet startede d. 25/7, hvor jeg indgik en handel med en hvis "Teddy", hvor jeg købte en Dothan 750er af ham for den nette sum af 222,5 USD incl fragt.


    Han sagde, at den ville ankomme i løbet af 3 uger, men da jeg havde ventet i 3 uger forgæves, skrev jeg til ham, hvor den blev af. Han kunne underligt nok ikek finde ud af hvor den var, og jeg kunne ikke få oplyst T&T nummer :(. Men jeg væbnede mig med tålmodighed, da han sagde, at pakken godt kunne ligge længe i tolden.
    Pakken kom stadig ikke, da der var gået 1 måned og 1 uge. Derfor kontaktede jeg ham igen, og han indvilligede i at betale pengene tilbage til mig. Jeg sendte herefter gentagne gange anmodninger om Paypaloverførsler til ham, men han sendte ingen penge tilbage. Jeg skrev til ham flere gange dagligt, men der gik længere og længere mellem svarerne. Til sidst sagde jeg, at hvis han ikke sendte pengene indenfor 72 timer, meldte jeg ham til ebay, også svarede han tilbage.
    Dog kom der ingen penge, og jeg har nu både kontaktet Ebay og Paypal, som jeg betalte igennem, men ingen af dem lader til at have nogen som helst interesse i min sag.


    Sagen er så nu, at jeg sidder med røveren i postkassen, ingen cpu, ingen penge og føler mig MEGET snydt!


    Hvad kan man gøre ved sådan noget svindel? Skal man bare finde sig i det!? Det kan da ikke passe!!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Du skal selfølgeligf ikke finde dig i det men jeg tror desværre det eneste man kan gøre er at efterlade negativ feedback. Hvis ikke han har ret mange feedback i forvejen tror jeg desværre heller ikke at han bekymre sig synderligt om det.


    Jeg har handlet en del på ebay og er heldigvis ikke blevet snydt endnu. Jeg vælger altid at handle med powersellers og undgår for så vidt muligt folk med få transaktioner.


    Men det er et problem. Som jeg har skrevet andet steds på dette forum så står man sig bedst ved at handle med firmaer/forretninger. Et tilbud på ebay skal være meget godt før jeg vil købe der.


    Til sidst vil jeg lige sige at jeg en enkelt gang har været ude for at forsendelsen tog næsten dobbelt så lang tid som den skulle. Desuden ahr jeg også været udefor at Postdanmark har smidt en pakke fra Brasiline væk. Den var kommet til Danmark men så forsvandt den i København hos Postdanmark. Den indeholdt forøvrigt alle min hustrus eksamenspapirer......


    Hvis din sælger har rent mel i posen vil han gøre meget for at finde ud af hvor pakken er. Han vil kunne sende dig en indskanning af forsendelses papirerne. Det fik jeg den gang den første pakke jeg omtalte var forsinket. Kan han ikke fremskaffe det kan du vel godt tillade at give ham endog meget negativ feedback.


    Og til sidst som du selv er indepå meld ham til ebays bedrageri afdeling. Han har jo åbenbart ingen dokumentation for at han har sendt dig noget som helst.

  • Quote

    Originally posted by Sukkerfar
    køb ALDRIG hos sælgere med lidt feedback. Der findes MANGE svindlere.


    Han havde 397 * 100 % positive.. :(..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hvis han har så mange feedbacks så burde han være mere interesseret i at hjælpe dig hvis han har rent mel i posen.


    Du kan jo vente lidt og se om den ikke dukker op. Min pakke tog som sagt næsten dobbelt så lang tid om at nå frem. Den havde åbenart ligget i tolden et stykke tid.


    Måske har han sendt den med billigste forsendelse for at tjene lidt ekstra ? så kan der jo godt gå lang tid. Hvis ikke du får den så må du jo give ham hans første negative feedback. Du kunne jo først true ham med negativ feedback hvis han ikke giver dig dine penge tilbage. Du kan jo forklare ham at han nok må påregne at miste en del potentielle købere såfremt hans feedback ikke længere er 100% og at en del på ebay slet ikke vil sælge til folk som har negativ feedback.


    Er han fortrindsvis køber eller sælger ? Du må forsøge at ramme ham på hans ømme punkt.

  • Kontakt PBS eller din bank - mener du har 2 mdr til at tilbageføre pengene.

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Ja, men de 2 måneder er jo desværre gået for længst.. :(.. Så vidt jeg kan forstå, er det muligt for Ebay at lukke hans account.. Men det får jeg jo ingen penge af.. :\

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil
    Ja, men de 2 måneder er jo desværre gået for længst.. :(.. Så vidt jeg kan forstå, er det muligt for Ebay at lukke hans account.. Men det får jeg jo ingen penge af.. :\


    Hvorfor ikke forklare din bank situationen og se hvad de siger?

  • Quote

    Originally posted by Alaza


    Hvorfor ikke forklare din bank situationen og se hvad de siger?


    Hvis han har overført pengene direkte til sælgers konto, er der intet at gøre.


    (Har en mor der sidder i sparekassen)

  • Quote

    Originally posted by Alaza
    Har da ellers før hørt om banker som tager overførte penge tilbage. Var selv lige ved at gøre det med cdon.com.


    Ja men butikker kører på et andet System, end hvis du bare overføre: Privat til Privat

  • Quote

    Originally posted by Shooqer


    Ja men butikker kører på et andet System, end hvis du bare overføre: Privat til Privat


    Det er IKKE overført Privat : Privat.


    Det er overført; Privat : Paypal - Paypal : Privat ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]