• Så er det blevet tid til ny seng :).. Den gamle er ved at være lidt død, og især kæresten nærmest "tvinger" mig ud i køb af ny seng :)).. - Så nu skal det være!


    Nu har jeg bare en Boxmadras str. 125*200, men overvejer måske at købe noget større - det er dog lidt trangt med pladsen, så havde i første omgang set efter en, der havde nogenlunde samme størrelse. Dette var imidlertid ikke til at opdrive til en rimelig pris, og jeg er derfor indstiller på, at målene nok bliver min. 140*200.


    Så her midt i al min søgen, faldt jeg pludselig over noget, som jeg syntes ser ud til et ualmindelig godt tilbud; dog er den lige lovlig stor, men hvad faen; Cubic komplet elevationsseng


    Hvad siger i? Er det et god køb, eller har i andre alternativer - skal lige nævnes, at jeg bor i nærheden af Aalborg, så det er i heromkring, at sengen skal købes!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Der er godt nok luxus på drengen.. Fra boxmadras til elevationsseng :))


    Prøv at smut i den lokale sengepusher/møbelhandler/noget lignende og prøv jer igennem sengene.. Det ville jeg klart gøre før jeg købte seng..


    Det er svært at vurdere kvaliteten på billeder og tekst ;)

  • Har en kammerat der har lige præcis den du linkede til. Madrasserne er rigtig lækre, jeg vil dog anbefale en topmadres hvis du vil have det lidt blødere. Og så er det elevations halløj også alle penge værd :D

  • Quote

    Originally posted by Tismund
    Har en kammerat der har lige præcis den du linkede til. Madrasserne er rigtig lækre, jeg vil dog anbefale en topmadres hvis du vil have det lidt blødere. Og så er det elevations halløj også alle penge værd :D


    Hehe nice nok! Tænkte på at starte med sengen som den var, og hvis der så blev økonomi til det senere hen købe nogle topmadrasser! ;)..
    Tror sQu næsten det bliver den - den er bare lækker ud!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Der er godt nok luxus på drengen.. Fra boxmadras til elevationsseng :))


    Prøv at smut i den lokale sengepusher/møbelhandler/noget lignende og prøv jer igennem sengene.. Det ville jeg klart gøre før jeg købte seng..


    Det er svært at vurdere kvaliteten på billeder og tekst ;)


    Hehe, egentlig havde jeg ikke tænkt mig noget i den dur, men når tilbuddet nu er der, hvorfor ikke få en elevationsseng :)).. Ville også lige ringe ned og høre, om de har den hos den lokale sengepusher, men syntes ikke jeg så den sidst jeg var der :P..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil


    Hehe nice nok! Tænkte på at starte med sengen som den var, og hvis der så blev økonomi til det senere hen købe nogle topmadrasser! ;)..
    Tror sQu næsten det bliver den - den er bare lækker ud!


    Helt sikkert et rigtig godt køb, men syns nu alligevel lige du skal smutte ned og prøve den inden du hopper ud i noget :D

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Helt sikkert et rigtig godt køb, men syns nu alligevel lige du skal smutte ned og prøve den inden du hopper ud i noget :D


    Hehe, selvfølgelig - men man kan da heller ikke bestille den over nette - kan man :crazyeyes:.. Det ville være lidt skummelt - at bestille en seng, man ikke har prøvet :D.. Mmm, glæder mig helt til at ringe imorgen :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by origin
    de har en danbo møbler i Ålborg? tag dog derind og kig ;)


    Ja, mener da Danbo er det samme som Gads Møbecenter, er det ikke det? :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil


    Ja, mener da Danbo er det samme som Gads Møbecenter, er det ikke det? :D


    jo det er det sikkert. i dont know ;)

  • Quote

    Originally posted by Dare_Devil


    Ja, mener da Danbo er det samme som Gads Møbecenter, er det ikke det? :D


    Dan•Bo Møbler, Ålborg - Nibevej 29 - 9200 Ålborg SV


    Ellers jo så er "Gades Møbelcenter" også Danbo :D

  • Quote

    Originally posted by Tismund


    Dan•Bo Møbler, Ålborg - Nibevej 29 - 9200 Ålborg SV


    Ellers jo så er "Gades Møbelcenter" også Danbo :D


    Hehe godt, jamen så smutter jeg forbi Gades Møbelcenter og prøver den seng :D.. Kan slet ikke vente :razz:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]


  • Er du 80 år gammel? Elevationssenge er til ældre mennesker:-)

  • Som gammel senge pusher hos Dyne Larsen i Skalborg ;-) Så kan jeg kun sige, at det er lækkert med elevation. Men til den pris så får du altså ikke særligt meget, jeg ville nok vælge en boksmadras i stedet for.


    I den kategori af senge som du ser på, er der to ting jeg ville anbefale posefjedre og indlæg af latex i selve madressen eller topmadras.


    Hos Jysk havde de før i tiden madrasser fra Royal Auping (lyder flot) men de var rigtig lækre, skal du have en god boksmadras hos Jysk i dag, skal du op i en Gold B10, B20 eller B30 (den er rigtig lækker) boksmadras.


    Springmadrasser til elevation vil blive lidt dyre, men handler du i Skalborg. Så spørg efter Søren, Erik eller Christine (de ved hvad de snakker om (ps. håber de er der endnu)).


    Topmadresser, skal helst være i LATEX (gør madressen mere fast) eller en af de skumtyper som kan give sig efter kroppens bevægelser. Topmadresser i koldskum er de billigeste og holder ikke særligt længe.


    Man kan iøvrigt sjældent vaske en topmadras, selv om man kan tage betrækket af er det svært (fordi det let krymper), så køb en god rullemadras (tyndt fiberlagen som absorbere sved og støv m.m.) til at lægge imellem topmadres og lagen.


    Men som sagt, pose/pocket fjedre er sagen og vælg en boksmadras fremfor spring hvis budgettet er lidt presset (her får man ofte topmadrassen med i prisen)

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170


  • Hehe, jamen det lyder jo til, at du har styr på det ;).. Så du mener den elevationsseng er et dårligt køb? Hehe..


    En boxmadras siger du - det var også det, som jeg havde tænkt på til at starte med.. :).. Jeg kan bare ikke helt finde ud af, hvilken der er god :s.. Men du anbefaler Gold BXX?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Så vil jeg vælge en af de modeller, jysk har et katalog ude se http://www.jysk.dk med madrasser, der kan du læse mere om de forskellige.


    Der ligger en forhandler oppe på bakken overfor dreisler i Skalborg, kan ikke huske hvad de hedder, men ligger ud til krydset. Jeg mener at de forhandler Royal Aupings produkter. De er lidt mere lækre, bedre betrukket osv. Da jeg var senge pusher i jysk, havde vi et par boksmodeller fra dem og lad os bare sige, de gik som varmt brød ;-)


    Dyne Larsen skylder mig ellers stadig 24 flasker god rødvin for salg af deres topmodel i elevation, dengang kostede 1x90x200 18000,- kr.

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170

  • Quote

    Originally posted by jesdals
    Så vil jeg vælge en af de modeller, jysk har et katalog ude se http://www.jysk.dk med madrasser, der kan du læse mere om de forskellige.


    Der ligger en forhandler oppe på bakken overfor dreisler i Skalborg, kan ikke huske hvad de hedder, men ligger ud til krydset. Jeg mener at de forhandler Royal Aupings produkter. De er lidt mere lækre, bedre betrukket osv. Da jeg var senge pusher i jysk, havde vi et par boksmodeller fra dem og lad os bare sige, de gik som varmt brød ;-)


    Dyne Larsen skylder mig ellers stadig 24 flasker god rødvin for salg af deres topmodel i elevation, dengang kostede 1x90x200 18000,- kr.


    Hehe, jamen så må du jo lige rykke for dem ;).. De eneste af de madrasser du nævner, de har på tilbud, er dem i 90*200.. Og jeg skal have min. 140*200 :(..

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Kan klart anbefale den Cubic elevationsseng. Taler af erfaring, da jeg/vi selv har sådan en seng 8)

    ------------------------------------------------------------------
    19 tommer.
    TFT. Samsung syncmaster 913N 8)
    Logitech Internet Navigator SE Tastatur
    Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
    Asus DVDx16 / CDx48,Black, ATA66
    LG Electronics, dual layer dvd brænder
    Intel pentium 4. 2,6GHz@3,2GHz
    HIS X850XT IceQ II Turbo 256MB GDDR3

    ------------------------------------------------------------------

  • Hvad syntes du om denne?


    Den er med pocket fjedre ;).. Så den tror jeg, at jeg tager! Tak for hjælpen!

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().

  • Har selv en elevations seng og det er sgu nice. Der er ikke noget bedre end at vågne op med ryggen oppe og en film på flimmeren.


    Man får sig en masse sjove luksus vaner når man får det der elevation.


    Ang. madresserne så ved jeg sgu ikke så meget om hvad der er bedst. Det er vel bare at få prøvet nogle forskellige. Det gjorde jeg ihvertfald nede hos jysk og det endte selvfølgelig med at jeg skulle have den dyreste (nok godt påvirket af den flinke sælger).


    Men elevation er helt sikkert fedt at have.