Covers på sange i iTunes??

  • Hejsa,
    Nogen der har rodet med at smide covers på sine albums i iTunes? Ville bare gerne vide om coveret til de enkelte sange gemmes i mp3 filen som når man redigere deres tags, eller hvordan den gør det?

  • Du skal have en billedfil liggende. Du kan trække billed-filen over i dit iTunes. Dette kan enten gøres ved at markere alle sangene i et album i Biblioteks vinduet. Trykke [Ctrl + G] (Vis/Skjul Billeder), så trækker du billedet over i det lille vindue der nu er dukket frem nederst til venstre i iTunes.


    Du kan også markere alle sangene i iTunes, vælge Vis Info og derinde er der noget der hedder billeder, hvor du kan angive et cover-billede til de markerede sange.


    Billederne er seperate fra sangene. Men jeg ved ikke, om iTunes selv kan finde billedet og sætte det ind, hvis fx billedet ligger i samme mappe som sangene. Det har jeg en mistanke om, da nogle af mine albums i deres mappe har et cover-billede liggende. Og det er ikke noget jeg har loaded, men de vises altså i iTunes. Er ikke sikker.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Du skal have en billedfil liggende. Du kan trække billed-filen over i dit iTunes. Dette kan enten gøres ved at markere alle sangene i et album i Biblioteks vinduet. Trykke [Ctrl + G] (Vis/Skjul Billeder), så trækker du billedet over i det lille vindue der nu er dukket frem nederst til venstre i iTunes.


    Du kan også markere alle sangene i iTunes, vælge Vis Info og derinde er der noget der hedder billeder, hvor du kan angive et cover-billede til de markerede sange.


    Billederne er seperate fra sangene. Men jeg ved ikke, om iTunes selv kan finde billedet og sætte det ind, hvis fx billedet ligger i samme mappe som sangene. Det har jeg en mistanke om, da nogle af mine albums i deres mappe har et cover-billede liggende. Og det er ikke noget jeg har loaded, men de vises altså i iTunes. Er ikke sikker.


    Jeg ved godt hvordan man tilføjer billeder til de enkelte albums og sange. Det er bare lidt skod, hvis man sidder og gør ved 1000 sange, og så det er væk når man formatere. Derfor ville jeg bare gerne vide hvordan iTunes holder styr på covers til de enkelte sange, for når jeg har fundet et cover og tilføjet det til sangen, så har jeg slettet coveret dertil lige efter, men det er stadig at finde i iTunes, så det må da arkiveres på en eller anden måde...

  • Quote

    Originally posted by lunde
    Jeg ved godt hvordan man tilføjer billeder til de enkelte albums og sange. Det er bare lidt skod, hvis man sidder og gør ved 1000 sange, og så det er væk når man formatere. Derfor ville jeg bare gerne vide hvordan iTunes holder styr på covers til de enkelte sange, for når jeg har fundet et cover og tilføjet det til sangen, så har jeg slettet coveret dertil lige efter, men det er stadig at finde i iTunes, så det må da arkiveres på en eller anden måde...


    Du har vel kigget i iTunes program-mappen og iTunes musik-mappen ik ? ... Er jo et forsøg værd. Kunne jo være at iTunes lavede en kopi og smed der ind ...