Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 25. oktober 2005, 14:26

Det var heller ikke for at forsvare at de hæver licensen, det er jeg skam også imod. Er bare uenig i dem der mener DR ikke laver kvalitetstv.

fookhar.dk

- formerly known as r3ptile

22

tirsdag, 25. oktober 2005, 15:15

Det værste ligger i de kræver penge bare man har et tv .. de kræver også penge selvom man måske ikke kan tage DR2 ... Tilmed får pensionister osv. rabat men studerende gør ikke. Hvem har lige flest penge af de 2 grupper .. og hvem ser mest DR 1 og 2 af de 2 målgrupper ?

23

tirsdag, 25. oktober 2005, 15:22

jeg tror jeg bliver SORT SE'ER, jeg ser måske fjernsyn 1-2 gange ugenligt i snit, det eneste jeg ser er søndagsfilmen, men det er ikke altid.

Men ja, licensen er for dyrt, i forhold til deres kavlitet

Hæv kvaliteten, og sæk licensen :9xo

24

tirsdag, 25. oktober 2005, 16:00

Okay, licensen bliver så heldigvis ikke hævet alligevel;
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3069745&rss

Når det så er sagt så stemte jeg Nej, men DR laver nu godt fjernsyn. Det er kun generelt, for de laver godt nok også meget lort. jeg synes dog de sender mange gode dokumentarer og deres satire er helt fabelagtig :))

| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

25

tirsdag, 25. oktober 2005, 16:00

Citeret

Originally posted by Macimuz
Det værste ligger i de kræver penge bare man har et tv ..

Det er egentlig det jeg prøver at pointere lidt længere oppe...

Citeret

Originally posted by Shooqer

Nu vi er igang, ska vi så ikk også sænke skatten og øge uddannelseskvaliteten??

Endnu en gang, jeg forsvarer skam ikke at de vil hæve det eller at det er så højt på nuværende plan, men prøv nu at tænk uden for boksen.. Det ku jo være det ikk bare var luft i betalte til (I tilfælde af at i ikk ser det licensen tilbyder)

26

tirsdag, 25. oktober 2005, 16:04

Citeret

Originally posted by KarGa

Citeret

Originally posted by Shooqer

Nu vi er igang, ska vi så ikk også sænke skatten og øge uddannelseskvaliteten??

Den er jeg med på :9xo

27

tirsdag, 25. oktober 2005, 16:06

Kommer ikke bag på mig at de radikale støtter sådan et forslag, de har aldrig været særlig fornuftige at høre på ;)

Godt at Jens Rohde ikke er enig med DR :9xo (er selv liberal ;))

Personligt synes jeg at licensen er høj nok i forvejen. Istedet for at hæve licensen, burde de bruge licenspengene mere fornuftigt, eventuelt med en sparerunde og en effektivisering af budgettet.

Tænk på alle de penge de bruger på byggeriet i Ørestaden. Godt nok skaber det arbejdspladser, men licenspenge burde ikke bruges til at bygge store flotte bygninger for, de burde bruges til at skabe flere kvalitetsudsendelser med.

Jeg ser/hører selv DR1/P3 jævnligt og er godt tilfreds med, at der ikke er reklameafbrydelser, men TV2 klarer det ellers fint med ingen reklamer før til efter filmen/programmerne er slut, så hvorfor ikke også DR?

ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Medusa 5.1 ProGamer Headset
Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

28

tirsdag, 25. oktober 2005, 19:24

Citeret

Originally posted by Argaen
Kommer ikke bag på mig at de radikale støtter sådan et forslag, de har aldrig været særlig fornuftige at høre på ;)

Personligt synes jeg at licensen er høj nok i forvejen. Istedet for at hæve licensen, burde de bruge licenspengene mere fornuftigt, eventuelt med en sparerunde og en effektivisering af budgettet.

Tænk på alle de penge de bruger på byggeriet i Ørestaden. Godt nok skaber det arbejdspladser, men licenspenge burde ikke bruges til at bygge store flotte bygninger for, de burde bruges til at skabe flere kvalitetsudsendelser med.

Jeg ser/hører selv DR1/P3 jævnligt og er godt tilfreds med, at der ikke er reklameafbrydelser, men TV2 klarer det ellers fint med ingen reklamer før til efter filmen/programmerne er slut, så hvorfor ikke også DR?

TV2 modtager skam også støtte.

Jeg mener, at licensen burde ligges ind under skatten. Jeg mener, at det er på højde med alt andet kultur som staten støtter, og burde få støtte via kulturministeriet.

29

tirsdag, 25. oktober 2005, 19:32

Citeret

Originally posted by Jonathan

Citeret

Jeg mener, at licensen burde ligges ind under skatten. Jeg mener, at det er på højde med alt andet kultur som staten støtter, og burde få støtte via kulturministeriet.

Okay, hvad hvis man så ikke har et tv ?

30

tirsdag, 25. oktober 2005, 19:42

Citeret

Citeret

Det vidste jeg egentlig godt, glemte bare at nævne det, men TV2 har jo stadig reklamer til at øge indtægten med.

Citeret

Så har man vel en radio eller går til koncerter (som licensen også går til)....

ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
Medusa 5.1 ProGamer Headset
Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

31

tirsdag, 25. oktober 2005, 19:43

hvis de ikke holder op med det pjat kan computer løsningen sagtens komme på tale her i huset

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

32

tirsdag, 25. oktober 2005, 19:56

Citeret

Nej ikke mere.

33

tirsdag, 25. oktober 2005, 20:00

Citeret

Citeret

Citeret

Det vidste jeg egentlig godt, glemte bare at nævne det, men TV2 har jo stadig reklamer til at øge indtægten med.

Citeret

Et eller andet har man jo nok, men er det fair alle skal betale lige meget, hvis man eksempelvis ikke har tv .. eller har tv men ikke kan tage DR2 ?

34

tirsdag, 25. oktober 2005, 20:41

Citeret

Så du vil vove og påstå, at hvis jeg nu havde købt billet til D.A.D i denne uge, så fik de licenspenge? Den må du sq længere ud på landet med .. :))

35

tirsdag, 25. oktober 2005, 20:47

Jeg har lige fået en licensregning ind af døren.

Og på den står der:

1140 kr fra d. 12.09.05 til 31.03.06

Da licensmanden kom sagde jeg bare ja da jeg regnede med at det var en 600 kr årligt eller sådan noget i den sti. Men krafthelved nej. Så da jeg fik regningen gik jeg STRAKS ind på dr.dk/licens og afmeldte mig, jeg sender så pengene ind i morgen, og får om et par mdr resten tilbage.

Mit tv bliver ikke brugt til andet end til at se dvd's på, jeg ser ikke tv, med mindre jeg er ovre ved andre.

Jeg kan ikke se hvorfor jeg skal betale for tv jeg ikke ser, og generelt 80% superlorte mormor tv?

Det er ikke kanon sagligt skrevet, men blev sq harm over den pris. Og at de så bare så meget som TÆNKTE på at hæve den, de må have et eller andet løst.

Så må de bare se at komme igang med at lave dr1, dr2 og tv2 til digitale programmer, sådan at man skal have kort eller koder eller hvad de nu finder på til at se skidtet, sådan at jeg kan gå ned og købe et tv og IKKE skal betale for noget jeg ikke ser.

licensen om året koster mig 5 gange så meget som det tv kostede. Det er fandme ikke fair.

37

tirsdag, 25. oktober 2005, 22:49

Jeg synes fandme, ja undskyld sproget, at det er noget decideret svineri.. Syns godt nok at man betaler meget i forvejen! Tænk på de unge der skal bare skal have 3 kanaler.. Det koster satme en bondegård!

Kan sgu godt forstå dem der er sortseere.. - Eller er på vej til at blive det! :)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

38

tirsdag, 25. oktober 2005, 22:53

Citeret

Originally posted by Astrocity
Jeg synes fandme, ja undskyld sproget, at det er noget decideret svineri.. Syns godt nok at man betaler meget i forvejen! Tænk på de unge der skal bare skal have 3 kanaler.. Det koster satme en bondegård!

Kan sgu godt forstå dem der er sortseere.. - Eller er på vej til at blive det! :)

jeg har 900 kr efter husleje om måneden til mig selv + små penge jeg tjener ved siden af... hvordan skal man have råd til at betale SÅ høj en licens ved siden af?

39

tirsdag, 25. oktober 2005, 23:08

Citeret

Originally posted by FlexQ

Citeret

jeg har 900 kr efter husleje om måneden til mig selv + små penge jeg tjener ved siden af... hvordan skal man have råd til at betale SÅ høj en licens ved siden af?

Du må trække lidt på gaden og tjene lidt på det :boxing:

40

tirsdag, 25. oktober 2005, 23:17

Citeret

Originally posted by FlexQ

Citeret

Nope.. Også derfor det slet ikke er godt nok!

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.