Montering af antennestik

  • Quote

    Originally posted by freehelp
    Hvordan skal dette gøre så godt som muligt. Skal "strømpen" med uden stikket, ekker skal denne tages bort


    jeg lytter ører :D jeg tror nemlig jeg har gjort det forkert ;)

  • Quote

    Originally posted by freehelp
    Hvordan skal dette gøre så godt som muligt. Skal "strømpen" med uden stikket, ekker skal denne tages bort


    Hvad er det for antennestik du snakker om? strømpen skal normalt monteres i stikket også, det er jo skærmen, bare pas på at der ikke er nogle af de små tråde fra strømpen der rører midterlederen.

  • Tager du ikke skærmen med, så kan det "skabe" støj. Det kan dog godt virke helt fint uden skærmen ... Kommer an på dit signal og dine støjkilder. Min egen installation virker glimrende uden at tage skærmen med, men har gjort det alligevel for vanens skyld.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Tager du ikke skærmen med, så kan det "skabe" støj. Det kan dog godt virke helt fint uden skærmen ... Kommer an på dit signal og dine støjkilder. Min egen installation virker glimrende uden at tage skærmen med, men har gjort det alligevel for vanens skyld.


    Altså kan jeg tage den med og uden skærm?

  • Du kan godt tage den uden skærmen, men regn med at der ikk kommer et knivskarpt signal, hvis ledningen ska køre uden skærm forbi et strømstik f.eks...


    Hvis du kan køre den med skærmen, så gør det hellere...

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Du kan godt tage den uden skærmen, men regn med at der ikk kommer et knivskarpt signal, hvis ledningen ska køre uden skærm forbi et strømstik f.eks...


    Hvis du kan køre den med skærmen, så gør det hellere...


    Skal i en LCD skærm så billedet skal jo helst være skarpt

  • Brug en ledning som er tyk ikke den tynde model, og brug skærmen i begge ender, og skrug den fast i mellem ledning og antænde stik, så den ikke rører kober ledningen i midten.. ikke lav 90 grader sving men rund den lidt af, så ledningen ikke knækker i isoleringen inden i..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Han SKAL bruge skæremn, det tager udefra støj så der ikke kommer sne på billede..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Han SKAL bruge skæremn, det tager udefra støj så der ikke kommer sne på billede..


    Ja det ville jeg også sige, men sådan som jeg læser det, lyder det næsten som om han meget gerne vil undgå skærmen :boxed:

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Han SKAL bruge skæremn, det tager udefra støj så der ikke kommer sne på billede..


    Han SKAL ikke ... Kun hvis kablet opfanger støj ... Er jo langt fra sikkert .. ;)


    Det kunne jo være han brugte et uskræmet kabel ... De findes skam ... :boxed: ... og hvis det virker fint ... eller det virker fint uden at bruge skræmen selvom det er et skærmet kabel, så er det fint.


    ... men det er vel begrænset hvor meget der er at sige om det emne. Det er jo den simpelste type kabel der findes ... stort set ...

  • Ja sådan er det bedst.. Happy^



    Bare det at den ligger hved siden af en strøm ledning er nok til at gører signalet dårligere. så jo det er bedst at bruge skærmningen..


    Men man kan jo bare gøre som man vil..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet 2 gange, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Originally posted by Meinder
    Bare det at den ligger hved siden af en strøm ledning er nok til at gører signalet dårligere. så jo det er bedst at bruge skærmningen..


    Ja, det er bedst at bruge skærmen. Ingen tvivl om det ... Har jeg heller ikke sagt at det ikke er.


    Men kan dog ikke sige at den SKAL bruges ... og heller ikke at hvis et "antenne-kabel" ligger ved siden af en 220v ledning, så er det nok til at opfange støj ... Kommer an på flere ting end bare det.... bl.a. længden ... kabel-typer ... kvalitet ...


    Har f.eks selv et "antenne-kabel" liggende i en ~40mm kabelbakke sammen med et 220v kabel ... 2 højtalerkabler .... 1 patch-kabel .... og det har ingen indflydelse på signalet .... Det kan måles ja ... men hverken høres eller ses. Med hensyn til patch-kablet har det nada indflydelse ... Heller ikke målbar.


    Et "antenne-kabel" er heller ikke bare et antenne-kabel ... Ligesom et patch-kabel ikke bare er et patch-kabel ...

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Sådan her hvor skærmen er bukket bagover og agerer som stel.


    Takker for dejlig forklarende pic :D


    Tak for deltagelse