Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

mandag, 24. oktober 2005, 19:28

Citeret

Originally posted by SlackeR
haha når jeg er træt tager jeg nogle gange mig selv i at vise mod højre når jeg kører ind i rundkørsler, fordi jeg kører højre om. Det gør de fleste jo da. Har dog en gang set en gammel dame tage den venstre om, men var vist også fordi hun ikke lige var vant til den flersporede type. Hun opdagede det så og stoppede lige ude midt i rundkørslen :))

hehe spooky dame ... :))

Men noget der kan overraske folk er når der er lyskurv ude i en rundkørsel hvis man ikke lige vidste at det også fandtes ... :)) ... Især hvis "bakken" inde i midten af rundkørslen er så høj at man ikke kan se den anden side af rundkørslen ... :)) ...

... altid "sjovt" at se folk komme rundt i sådan en rundkørsel ... :)) ...

22

mandag, 24. oktober 2005, 19:43

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

haha når jeg er træt tager jeg nogle gange mig selv i at vise mod højre når jeg kører ind i rundkørsler, fordi jeg kører højre om. Det gør de fleste jo da. Har dog en gang set en gammel dame tage den venstre om, men var vist også fordi hun ikke lige var vant til den flersporede type. Hun opdagede det så og stoppede lige ude midt i rundkørslen :))

hehe spooky dame ... :))

Men noget der kan overraske folk er når der er lyskurv ude i en rundkørsel hvis man ikke lige vidste at det også fandtes ... :)) ... Især hvis "bakken" inde i midten af rundkørslen er så høj at man ikke kan se den anden side af rundkørslen ... :)) ...

... altid "sjovt" at se folk komme rundt i sådan en rundkørsel ... :)) ...

Ja vi morede os da okay. Men put mig i kategorien der ikke vidste der fandtes lysregulerede rundkørsler. Men kan godt se det smarte når der er mange biler, lille rundkørsel, da den stadig bekytter cyklister og gående godt og sørger for at folk kommer ud i den skide rundkørsel frem for at holde og vente hele tiden :boxed:

23

mandag, 24. oktober 2005, 19:50

Her et par hints:

Vær sikker på at du når over for grønt ved venstresving. Hvis du holder i krydset når det bliver gult, kan den motorsagkyndige godt dumpe dig.

Lad være med at trille ud over linjen ved fuldt stop. Men HVIS det sker, så lad for være med at trille tilbage. Det dumper du på.

Husk nu de højre vigepligter. Risikoen for at den motorsagkyndige tager dig forbi et par stykker er stor - så vær vågen. Det er noget pis at dumpe på.

Sagt før - men overhold fartgrænserne!

Hav styr på teorien!

-

PS. Det er valgfrit om du vil blinke til venstre i en rundkørsel. Så du kan ikke dumpe på det.

24

mandag, 24. oktober 2005, 19:54

Citeret

Originally posted by LecTer
Her et par hints:

Vær sikker på at du når over for grønt ved venstresving. Hvis du holder i krydset når det bliver gult, kan den motorsagkyndige godt dumpe dig.

Lad være med at trille ud over linjen ved fuldt stop. Men HVIS det sker, så lad for være med at trille tilbage. Det dumper du på.

Husk nu de højre vigepligter. Risikoen for at den motorsagkyndige tager dig forbi et par stykker er stor - så vær vågen. Det er noget pis at dumpe på.

Hav styr på teorien!

-

PS. Det er valgfrit om du vil blinke til venstre i en rundkørsel. Så du kan ikke dumpe på det.

Sikker? Det er altså ikke altid man kan nå det. Hellere vente på gult end køre uden at den er sikker. Men lad være med at køre ud over stoplinjen hvis der holder 2 biler eller mere og venter på venstresving foran dig. Det sagde min kørelærer ihvertfald altid.

25

mandag, 24. oktober 2005, 19:56

Citeret

Men put mig i kategorien der ikke vidste der fandtes lysregulerede rundkørsler. Men kan godt se det smarte når der er mange biler, lille rundkørsel, da den stadig bekytter cyklister og gående godt og sørger for at folk kommer ud i den skide rundkørsel frem for at holde og vente hele tiden :boxed:

Det er bilister der holder tilbage for bilister ... :)) ... Ikke forgængere & cykellister ... og den rundkørsel er laaangt fra lille ... men sjov er den da :hb:

Tager man kørekort her i "området", så er der en chance for at man kommer en tur der forbi hvis motorsagkyndig er lidt sadistisk ... :)) ... men har man en god kørelærer, så forbedreder han jo en på sådan noget.

26

mandag, 24. oktober 2005, 20:00

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Men put mig i kategorien der ikke vidste der fandtes lysregulerede rundkørsler. Men kan godt se det smarte når der er mange biler, lille rundkørsel, da den stadig bekytter cyklister og gående godt og sørger for at folk kommer ud i den skide rundkørsel frem for at holde og vente hele tiden :boxed:

Det er bilister der holder tilbage for bilister ... :)) ... Ikke forgængere & cykellister ... og den rundkørsel er laaangt fra lille ... men sjov er den da :hb:

Tager man kørekort her i "området", så er der en chance for at man kommer en tur der forbi hvis motorsagkyndig er lidt sadistisk ... :)) ... men har man en god kørelærer, så forbedreder han jo en på sådan noget.

Altså jeg gætter på at den er bygget med lys for at bilisterne netop holder tilbage nogle gange og kører nogle gange så man undgår dem der bare holder helt stille hele tiden? det var ihvertfald det jeg mente før. Fodgængere og cyklister tager sig sjældent af den slags alligevel. Men du har ret i at en kørelærer bør kende områdets fælder - og have introduceret en indtil man var fresh ;)

27

mandag, 24. oktober 2005, 20:28

Citeret

Citeret

Originally posted by LecTer
Her et par hints:

Hav styr på teorien!

-

Sikker? Det er altså ikke altid man kan nå det. Hellere vente på gult end køre uden at den er sikker. Men lad være med at køre ud over stoplinjen hvis der holder 2 biler eller mere og venter på venstresving foran dig. Det sagde min kørelærer ihvertfald altid.

Taler af bitter erfaring :))

28

mandag, 24. oktober 2005, 20:55

Det er fandme ondt. Man skal jo heller ikke køre hasarderet ud foran de andre?

29

mandag, 24. oktober 2005, 21:37

Citeret

Kommer vel også an på hvor langt man er kørt ud i krydset ? .. Kan godt se det, hvis man holder helt ude og klart genere de andre, men hvis man holder lidt over den hvide stoplinie, og sådan set ingen genere, så burde man da næppe dumpe ? ... Ja jeg ved det ikke, men andet lyder da ulogisk i mine øre ..

30

mandag, 24. oktober 2005, 21:40

Citeret

Altså jeg ligger i venstresvingsbanen. Det bliver grønt og vi kører ud i krydset. Det er i det centrale kbh, så som alt tid, bliver det mere eller mindre gult før den første bil kommer over. Så det når at blive rødt før jeg kommer over.

Når jeg kører i kbh idag, så når det da altid at blive gult før man kommer over, der hvor der ikke er grøn pil. Men den motorsagkyndige syntes altså at jeg skulle dumpe på det. :roller:

31

mandag, 24. oktober 2005, 21:44

Ja det er det jeg mener. Man kører da ud og venter ude i krydset som regel. Og det fik vi da også at vide at vi skulle (med mindre der lå to andre biler derude), og så venter man på at der enten bliver fri bane, hvilket mange steder aldrig sker, eller at de andre får rødt så man kan køre.

32

mandag, 24. oktober 2005, 22:21

Har lii læst det hele igennem... Perfekt....

Skal lii være sikker på én ting,

i en rundkørsel, behøver jeg at blinke? om jeg skal ud den første eller sidste?

Det er ikke noget man behøver vel?

Ps. kontrol af bil eller hvad nu det hedder... nogen som kan give link til de små fakta om bilen før man kører? f.eks baglygten skal kunne ses fra 300m afstand

33

mandag, 24. oktober 2005, 22:24

Citeret

Originally posted by GiZzZa

Ps. kontrol af bil eller hvad nu det hedder... nogen som kan give link til de små fakta om bilen før man kører? f.eks baglygten skal kunne ses fra 300m afstand

Du skal altid blinke TIL HØJRE inden du kører ud af rundkørslen. Begynd på det når du er ud for den sidste vej inden den du skal ud af.. Og kig dig for helvede godt for i dem ;)

34

mandag, 24. oktober 2005, 22:27

Citeret

Citeret

Du skal altid blinke TIL HØJRE inden du kører ud af rundkørslen. Begynd på det når du er ud for den sidste vej inden den du skal ud af.. Og kig dig for helvede godt for i dem ;)

Højre???

Arr... Nu jeg forvirret... Kan man ikk bare slippe med at blinke? :))

35

mandag, 24. oktober 2005, 22:29

Citeret

Højre???

Hvis du ikke ved man kører UD af en rundkørsel på højre hånd, skulle du måske vente lidt med den køreprøve .. :))

36

mandag, 24. oktober 2005, 22:31

Citeret

Citeret

Citeret

Højre???

skal du ud af første vej blinker du med det samme , altså før du faktisk kører ud i rundkørslen ... Ellers blinker du i god tid før den vej du skal ud af ..

og ja, altid til højre ;) ... Man kører jo aldrig venstre rundt (pånær den tidligere omtalte kvinde ...)

37

mandag, 24. oktober 2005, 22:32

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Højre???

Hvis du ikke ved man kører UD af en rundkørsel på højre hånd, skulle du måske vente lidt med den køreprøve .. :))

Burger hold kæft. :boxing:

Jeg skal nok ikke tænke al for meget på det... Hehe... Men nu er jeg med :))

Citeret

Originally posted by Macimuz

skal du ud af første vej blinker du med det samme , altså før du faktisk kører ud i rundkørslen ... Ellers blinker du i god tid før den vej du skal ud af ..

og ja, altid til højre ;) ... Man kører jo aldrig venstre rundt (pånær den tidligere omtalte kvinde ...)

Jeps Jeps... Det var meget bedre! Nu jeg med... :cheers:

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "GiZzZa" (24.10.2005, 22:33)

38

mandag, 24. oktober 2005, 22:44

Citeret

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Højre???

Burger hold kæft. :boxing:

Jeg skal nok ikke tænke al for meget på det... Hehe... Men nu er jeg med :))

Citeret

Originally posted by Macimuz

Jeps Jeps... Det var meget bedre! Nu jeg med... :cheers:

Godt så, men kan jeg forvente at skulle kigge mig ekstra for i Herning og omegn ? :razz:

39

tirsdag, 25. oktober 2005, 00:18

1½ min på google:

http://www.dk-u.dk/dku/teori2/praktisk.htm#Bremser :D

En ting, der dog ikke står der er, at blinklyset skal blinke 60-120 gange i minuttet. Det kan jeg da huske at jeg lærte, og det fik jeg også lov til at fortælle da jeg var oppe.

Weird, nu når siden er så pisse officiel ;)

40

tirsdag, 25. oktober 2005, 15:24

Jeg siger tak til alle... Tusind tak...

btw Jeg bestod!!!!!!!!!! :cheers: :cheers: :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.