Min tur til Køreprøve!

  • Hey TweakZzZ!


    Nu er det endelig min tur til køreprøven... Skal op tirsdag d. 25. okt


    Tjaaa... Ligesom teoriprøven hvor I kom med gode forslage, har I så også nogen denne gang? :))


    Hvad skal man speciel være opmærksom på når man er ude og køre med den sagkyndige... <------ et bredt spørgesmål, men fyr løs. :razz:

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Held og lykke!
    Mit eneste råd er at du ikke skal ta personen alt for alvorligt.. Gas en smule med ham/hende ;) Og så ellers spar på gassen på vejen :D


    Helt klart... Det er et MUST... :razz:


    Tak :hb:

  • Orientering!


    Og kommer du til et kryds med to stop linier, så stop for gudsskyld ved den første.


    Og lad være med at gå i stå midt i et venstre sving.


    Inden du skal op, bliver du spurgt om nogle ting. Lad være med bare at forklare det, ud af bilen og vis det! Hvis du skal tjekke dækkene, så tag dem alle og ikke kun et.


    Pøj pøj ;)


    Og husk nu at du ikke kan dumpe på en parralelparkering, kun hvis den køresagkyndige rører bremsen ;)


    Hvis du laver en fejl, så lad være med at tænke over det, bare kør videre. Hvis den køresagkyndige er bare lidt snakkesagelig, så snak med "den". Det dulmer nærverne. :)

  • Jeg var oppe sidste torsdag (den 13)


    Som Zlinky siger bliver du spurgt om nogle ting, men hvis du har en køretime lige inden prøven, bed din kørelærer om at gennemgå disse ting, det dulmer dine nerver.


    De vigtigste ting:
    Orientering
    Signalgivning
    Ikke bølle accelerationer (det gjorde jeg første gang, det var en af de ting jeg dumpede på)
    Placeringer


    Disse 4 ting kigger de meget efter.


    Men held og lykke

  • Dobbeltrettede cykelstier!! Og har du lavet en halv fejl, så vurder hurtigt om du gør det værre eller bedre ved at rette den. Lad være med at rette for meget, hellere bare acceptere at den er gal og så køre et sted hen hvor du kan rette uden at gøre en fejl. Lad for eksempel være med hasarderede vognbaneskift osv.
    Lad den sagkyndige bestemme hvor meget der snakkes og pjattes, og lad være med at komme og lade som om du kan det hele, det er der nogle der dumper alle på. Vær ydmyg, husk at du ikke kan køre bil før om nogle måneder, men bare skal ud og køre den bedste tur du nogensinde har kørt :))

  • Quote

    Originally posted by SlackeR
    Vær ydmyg, husk at du ikke kan køre bil før om nogle måneder, men bare skal ud og køre den bedste tur du nogensinde har kørt :))


    Den bedste han nogensinde kommer til at køre :))
    Men ja, du skal bare have det overstået, så kan du begynde at lære at køre bil.

  • Et lille hint:


    Skal du ud af 3vej eller senere i en rundkørsel, så blink til venstre og når du er ud for vejen før du skal ud af så blinker du til højre;)


    Det fik jeg at vide, af den sagkyndige, som var en sur SKID, at der var/er en god idè.

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Et lille hint:


    Skal du ud af 3vej eller senere i en rundkørsel, så blink til venstre og når du er ud for vejen før du skal ud af så blinker du til højre;)


    Det fik jeg at vide, af den sagkyndige, som var en sur SKID, at der var/er en god idè.


    Jeg har fået at vide jeg ALDRIG skulle blinke til venstre nogensinde i en rundkørsel da det forvirrer mere end det gavner.

  • Og kør nu ikke for langsomt prøv at kører den hastighed som man må på det sted du lige er..

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Quote

    Originally posted by Zlinky
    Jeg har fået at vide jeg ALDRIG skulle blinke til venstre nogensinde i en rundkørsel da det forvirrer mere end det gavner.


    Kommer så sandelig an på hvad for en slags rundkørsel der er tale om. Der findes nogen hvor det er rart at folk blinker til venste fordi der findes folk der ikke er vant til store rundkørsler ... og derfor bare river rattet til højre når de skal ud ... uanset om de så lige trækker over en bane eller to ... :boxed: ... man skal jo næsten gå ud fra at alle bonderøvene er kommet til byen og de ikke kan finde ud af noget så simpelt som en rundkørsel ... :)) ... Derfor er det fint hvis folk blinker til venstre for lige at sige " bare rolig, jeg er ikke en bonderøv " ... :)) ... Om ikke andet, så er det da underholdning ... :))


    Men generalt vil jeg sige at man kun skal give tegn når man skal ud ... man giver vel heller ikke tegn når man skal ind i en rundkørsel ... :))

  • haha når jeg er træt tager jeg nogle gange mig selv i at vise mod højre når jeg kører ind i rundkørsler, fordi jeg kører højre om. Det gør de fleste jo da. Har dog en gang set en gammel dame tage den venstre om, men var vist også fordi hun ikke lige var vant til den flersporede type. Hun opdagede det så og stoppede lige ude midt i rundkørslen :))

  • kom hurtigt afsted, ikke snøvle med farten.
    vær opmærksom på zonerne, fart os.v. VID HVOR DU ER ANG HASSTIGHEDEN!

  • Quote

    Originally posted by Wraper
    kom hurtigt afsted, ikke snøvle med farten.
    vær opmærksom på zonerne, fart os.v. VID HVOR DU ER ANG HASSTIGHEDEN!


    Kom heller ikke FOR hurtigt af sted!