1

onsdag, 2. juli 2003, 12:37

En der ved hvad man skal bruge til at styre en xtra pc fra et andet rum?
Eks til server eller lign skal den stå i et andet rum og kun pc , ingen skærm eller tastatur og mus.
Eneste forbindelse bliver over netværket.

The_Unforgiven

3

onsdag, 2. juli 2003, 14:22

Har du prøvet det?

4

onsdag, 2. juli 2003, 14:26

Nej nej.

Men har læst om det nu og fundet en dk side hvor de skriver om det , så det virker interessant.

Skal jo lige samle den xtra pc .
Og fundet billige dele skal jo være en lille pc så den ikke bruger så meget strøm.

The_Unforgiven

5

onsdag, 2. juli 2003, 14:26

hvad med Remote Desktop?

6

onsdag, 2. juli 2003, 14:39

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven
Nej nej.

Men har læst om det nu og fundet en dk side hvor de skriver om det , så det virker interessant.

Skal jo lige samle den xtra pc .
Og fundet billige dele skal jo være en lille pc så den ikke bruger så meget strøm.

The_Unforgiven

Ok, troede bare den var klar..

7

onsdag, 2. juli 2003, 14:39

Har aldrig hørt om det eller andre for den sags skyld , derfor meget interesseret i sådanne programmer skal bare være nemme at bruge.

The_Unforgiven

8

lørdag, 5. juli 2003, 00:28

hvis du har tænkt dig at ligge linux på den, kunne du vælge at bruge webmin, min linux box er koblet på min skærm keyboard & mus via en kvm switch, man logger på via explorer i windows og har så et hav af muligheder. kik her hvis det har interesse webmin

jeg ved godt at det måske ikke er det letteste at bruge, men til gengæld er softwaren gratis ;)

9

mandag, 7. juli 2003, 00:23

Citeret

Originally posted by The_Unforgiven
En der ved hvad man skal bruge til at styre en xtra pc fra et andet rum?
Eks til server eller lign skal den stå i et andet rum og kun pc , ingen skærm eller tastatur og mus.
Eneste forbindelse bliver over netværket.

The_Unforgiven

Prøv WinVnc - gratis og simpelt.

http://www.uk.research.att.com/vnc/

10

mandag, 7. juli 2003, 16:22

Citeret

Originally posted by gINCAKe
hvis du har tænkt dig at ligge linux på den, kunne du vælge at bruge webmin, min linux box er koblet på min skærm keyboard & mus via en kvm switch, man logger på via explorer i windows og har så et hav af muligheder. kik her hvis det har interesse webmin

jeg ved godt at det måske ikke er det letteste at bruge, men til gengæld er softwaren gratis ;)

Wuhuu en linuxbruger ;) Har ikke prøvet webmin endnu. Plejer selv at bruge Putty til at administrere min server, da jeg holder den i command line :)

Hvis man skal ha' M$ på sin server, er Remote Desktop det bedste. Kører ihvertfald mere stabilt og hurtigt end Remotely anywhere ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.