Hjælp til folk :

  • Nu prøver vi lige igen...


    Jeg er efterhånden en meget stor bruger af Tweak.. og syntes det er en rigtig fed side....


    MEN:


    Jeg har igennem noget tid sat og læst i tråde når folk ber om hjælp.. og så får de ....google er din ven.. har du hørt om EDBPRISER.. osv osv osv.. alt sådan noget ubrugelig gylle..


    Altså jeg mener .. folk der spørger efter hjælp gør det vel ikke fordi de ikke har hørt om google osv...


    hvis man sammenlægger Tweak brugerne's viden om mangt og meget.. så er det en rimelig stor database.. så efter min mening burde vi hjælpe hinanden istedet for alle de dum smarte bemærkninger..


    hva syntes i ...

  • Kan kun være enig med dig.


    Ofte er det helt nye brugere der får sådanne svar. Og når svaret på ens første post kort og godt er "google" eller "brug edbpriser" så smutter de lige så hurtigt igen.

  • Google er stadig en større database.


    Visse ting, som fx hvad "XP" stod for, kan man finde hurtigere på google end den tid som man bruger på at skrive et indlæg her inde. Det er oftest bare folk der er for dovne!

  • Er meget rigtigt og har været oppe og vende XX antal gange igennem tiden ..... Men nogle brugere der opretter en tråd og får sådan et svar har altså også en del gange fortjent det ... Selv brugere der har været herinde et pænt stykke tid opretter tråde hvor de i løbet af 5 sek på google kunne have fundet svaret - Man bliver altså også nød til selv og gøre en lille indsats for at finde hjælp ...

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Jeg vil bare sige at jeg er fuldkommen enig med dig. :)


    ALLE kender Google, så der er slet ikke nogen grund til at nævne den side, som hjælpekilde - det er komplet dumt, og hvis man ikke har andet at bidrage med, synes jeg man bør springe tråden over eller finde på noget bedre. :roller:


    Ofte spørger man om hjælp, ikke blot for at få afhjulpet sit problem/sørgsmål, men samtidig for at høre om folk's personlige erfaringer og anbefalinger af evt. særlige sider.
    Der er i øvrigt et hav af sider, som ikke bare lige kan findes på Google uden videre.

  • Mener at Yahoo's Database er betydeligt større end google, bruger ihvertfald kun yahoo her. Eller hvis jeg vil have et mere præcist svar snupper jeg MSN search.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg vil bare sige at jeg er fuldkommen enig med dig. :)


    ALLE kender Google, så der er slet ikke nogen grund til at nævne den side, som hjælpekilde - det er komplet dumt, og hvis man ikke har andet at bidrage med, synes jeg man bør springe tråden over eller finde på noget bedre. :roller:


    Ofte spørger man om hjælp, ikke blot for at få afhjulpet sit problem/sørgsmål, men samtidig for at høre om folk's personlige erfaringer og anbefalinger af evt. særlige sider.
    Der er i øvrigt et hav af sider, som ikke bare lige kan findes på Google uden videre.

    NETOP min mening... og som Martin siger.. når det er nye brugere som får den stukket i hovedet.. ja så smutter de lige så hurtigt igen.. det er både synd og ærgeligt.. altså det tager 5 sek og skrive.. Google er din ven.. og det tager ca 10 sek at skrive et ordentlig svar hvis man har noget og komme med.. eller en erfaring indenfor det område der nu bliver efterlyst.. jeg har haft utrolig stor glæde a at kunne spørge mange herinde om til tider små ting. (små ting for jer der kan dem) men som virker MEGET uoverskueligt for os som måske ikke er så erfaren i tingene.. desuden popper mange a tingene på google op på engelsk. og det er altså heller ikke alle der er super dygtige til andre sprog.. og som samtidig ved hva de forskellige ting hedder på engelsk..

  • Jeg synes det er dejligt at blive påmindet om at der er en side der hedder google, glemmer den ofte *G*


    Ej, er fuldstændig enig, men af og til er det elementere ting der bliver spurgt om. Men er enig ;)

  • synes det er et godt emne at tage op.... hvis folk umiddelbart fandt det de søgte på google så smed de vel ikke en tråd her ?? Det der for nogle bare er for nemt eller dumt at spørge om er det jo ikke for andre.... så TWEAKERE... op på dupperne og kom med nogle brugbare indlæg i trådene
    :rules:

    MSI K9N sli platinum
    AMD 3800+ x2
    Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
    WD Caviar SE16 320 gb
    2*1 kingston value pc5300
    Asus EAH 3650 HDMI
    Samsung SH-S203B dvd brænder
    Toshiba HD DVD drev
    Acer 17" AL1714MS,8ms
    Logitech z 3e

  • Jeg syntes også man lige kan bruge nogle sec. med at hjælpe istedet for at sende osten hvidere til et andet sted, for det er ofte meget nemmere bare at give en andet problemet i stedet for at prøve at løse det selv.. ;)


    Så hjælp lige, ellers lad være.


    Det er rigtigt det er også federe at få inf fra andre som har prøvet det før, en ting kan ikke altid laves/løses på samme måde.

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Nu hvor vi er ved emnet... Hvor finder jeg min indbakke ? :)


    Har prøvet google, men det er sg lidt svært ? :))


    Du skal være i forum:


    profile - private messages

  • Jeg kan ikke se et problem i at opfordre folk til at google, når det til tider virker mere som posthunt end uvidenhed. Er dog flink til at give dem svaret samtidig med at jeg beder dem om at tænke sig om.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg vil bare sige at jeg er fuldkommen enig med dig. :)


    ALLE kender Google, så der er slet ikke nogen grund til at nævne den side, som hjælpekilde - det er komplet dumt, og hvis man ikke har andet at bidrage med, synes jeg man bør springe tråden over eller finde på noget bedre. :roller:


    Ofte spørger man om hjælp, ikke blot for at få afhjulpet sit problem/sørgsmål, men samtidig for at høre om folk's personlige erfaringer og anbefalinger af evt. særlige sider.
    Der er i øvrigt et hav af sider, som ikke bare lige kan findes på Google uden videre.


    Fuldstændig uenig!! Praktisk talt alle kender google, men langt fra alle bruger den.


    Jeg har set mange ikke-nye brugere som spørger efter noget ret simpelt som efter 2 sekunder på google vil være at finde.
    Der er også utrolig mange som hellere vil lade andre gøre arbejdet for en i stedet for selv at prøve.


    Jeg gør det at jeg tit skriver: "Brug google.dk"
    Så hvis de ikke kender siden, så har de hermed fået linket til den, og så er det bare at gå i gang - der er endda en guide til hvordan man bruger den jo.


    Hvis det er helt nye brugere, så plejer jeg at skrive: "Brug google.dk" og så skrive et link til hvor jeg har søgt på det de ville vide og hvor der selvfølgelig er nogle brugbare links.


  • :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: ... Billeder siger mere end ord :hb:

  • Selvf er det tilladt selv at kigge inden.. men tit er det lige så nemt og spørge ander som der sidder med lidt erfaring inden for området.. og når folk forklare medfølger der jo tit lidt gode råd også.. :)


    og ja selvf må folk da gerne prøve selv inden de spørger.. :)
    men syntes nu stadigvæk godt man kan komme med et fornuftig svar istedet for bare... GOOGLE eller andet..

  • Quote

    Originally posted by RAC
    Mener at Yahoo's Database er betydeligt større end google, bruger ihvertfald kun yahoo her. Eller hvis jeg vil have et mere præcist svar snupper jeg MSN search.


    Undskyld mester, men hva var det lige der kortsluttede der..?