Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 15. oktober 2005, 16:46

Nu prøver vi lige igen...

Jeg er efterhånden en meget stor bruger af Tweak.. og syntes det er en rigtig fed side....

MEN:

Jeg har igennem noget tid sat og læst i tråde når folk ber om hjælp.. og så får de ....google er din ven.. har du hørt om EDBPRISER.. osv osv osv.. alt sådan noget ubrugelig gylle..

Altså jeg mener .. folk der spørger efter hjælp gør det vel ikke fordi de ikke har hørt om google osv...

hvis man sammenlægger Tweak brugerne's viden om mangt og meget.. så er det en rimelig stor database.. så efter min mening burde vi hjælpe hinanden istedet for alle de dum smarte bemærkninger..

hva syntes i ...

2

lørdag, 15. oktober 2005, 16:48

Kan kun være enig med dig.

Ofte er det helt nye brugere der får sådanne svar. Og når svaret på ens første post kort og godt er "google" eller "brug edbpriser" så smutter de lige så hurtigt igen.

3

lørdag, 15. oktober 2005, 16:49

Google er stadig en større database.

Visse ting, som fx hvad "XP" stod for, kan man finde hurtigere på google end den tid som man bruger på at skrive et indlæg her inde. Det er oftest bare folk der er for dovne!

4

lørdag, 15. oktober 2005, 16:51

Er meget rigtigt og har været oppe og vende XX antal gange igennem tiden ..... Men nogle brugere der opretter en tråd og får sådan et svar har altså også en del gange fortjent det ... Selv brugere der har været herinde et pænt stykke tid opretter tråde hvor de i løbet af 5 sek på google kunne have fundet svaret - Man bliver altså også nød til selv og gøre en lille indsats for at finde hjælp ...

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Henrik-" (15.10.2005, 16:52)

5

lørdag, 15. oktober 2005, 16:52

Jeg vil bare sige at jeg er fuldkommen enig med dig. :)

ALLE kender Google, så der er slet ikke nogen grund til at nævne den side, som hjælpekilde - det er komplet dumt, og hvis man ikke har andet at bidrage med, synes jeg man bør springe tråden over eller finde på noget bedre. :roller:

Ofte spørger man om hjælp, ikke blot for at få afhjulpet sit problem/sørgsmål, men samtidig for at høre om folk's personlige erfaringer og anbefalinger af evt. særlige sider.
Der er i øvrigt et hav af sider, som ikke bare lige kan findes på Google uden videre.

6

lørdag, 15. oktober 2005, 17:00

Mener at Yahoo's Database er betydeligt større end google, bruger ihvertfald kun yahoo her. Eller hvis jeg vil have et mere præcist svar snupper jeg MSN search.

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

7

lørdag, 15. oktober 2005, 17:02

Citeret

Originally posted by Mikkel

ALLE kender Google, så der er slet ikke nogen grund til at nævne den side, som hjælpekilde - det er komplet dumt, og hvis man ikke har andet at bidrage med, synes jeg man bør springe tråden over eller finde på noget bedre. :roller:

Ofte spørger man om hjælp, ikke blot for at få afhjulpet sit problem/sørgsmål, men samtidig for at høre om folk's personlige erfaringer og anbefalinger af evt. særlige sider.
Der er i øvrigt et hav af sider, som ikke bare lige kan findes på Google uden videre.
NETOP min mening... og som Martin siger.. når det er nye brugere som får den stukket i hovedet.. ja så smutter de lige så hurtigt igen.. det er både synd og ærgeligt.. altså det tager 5 sek og skrive.. Google er din ven.. og det tager ca 10 sek at skrive et ordentlig svar hvis man har noget og komme med.. eller en erfaring indenfor det område der nu bliver efterlyst.. jeg har haft utrolig stor glæde a at kunne spørge mange herinde om til tider små ting. (små ting for jer der kan dem) men som virker MEGET uoverskueligt for os som måske ikke er så erfaren i tingene.. desuden popper mange a tingene på google op på engelsk. og det er altså heller ikke alle der er super dygtige til andre sprog.. og som samtidig ved hva de forskellige ting hedder på engelsk..

8

lørdag, 15. oktober 2005, 17:04

Jeg synes det er dejligt at blive påmindet om at der er en side der hedder google, glemmer den ofte *G*

Ej, er fuldstændig enig, men af og til er det elementere ting der bliver spurgt om. Men er enig ;)

9

lørdag, 15. oktober 2005, 17:08

Er enig med WOF

10

lørdag, 15. oktober 2005, 17:11

synes det er et godt emne at tage op.... hvis folk umiddelbart fandt det de søgte på google så smed de vel ikke en tråd her ?? Det der for nogle bare er for nemt eller dumt at spørge om er det jo ikke for andre.... så TWEAKERE... op på dupperne og kom med nogle brugbare indlæg i trådene
:rules:

MSI K9N sli platinum
AMD 3800+ x2
Apack Zerotherm BTF95 cpu køler
WD Caviar SE16 320 gb
2*1 kingston value pc5300
Asus EAH 3650 HDMI
Samsung SH-S203B dvd brænder
Toshiba HD DVD drev
Acer 17" AL1714MS,8ms
Logitech z 3e

11

lørdag, 15. oktober 2005, 17:12

Jeg syntes også man lige kan bruge nogle sec. med at hjælpe istedet for at sende osten hvidere til et andet sted, for det er ofte meget nemmere bare at give en andet problemet i stedet for at prøve at løse det selv.. ;)

Så hjælp lige, ellers lad være.

Det er rigtigt det er også federe at få inf fra andre som har prøvet det før, en ting kan ikke altid laves/løses på samme måde.

Asus rampage II extreme x58
Intel I7 965 Bloomfield 3.2 @ 4.0 ghz socket 1366 H2o
Asus GeForce 2 x 660 i SLI
c: OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
Crousial dominator 6 x 1 gb 1866 Mhz m blæser
ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 7, 64 bit
Lån FTP Regler hvis du er oprettet, PM navn/kode. Så opretter jeg dig. Blog

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Meinder" (15.10.2005, 17:13)

12

lørdag, 15. oktober 2005, 17:25

Nu hvor vi er ved emnet... Hvor finder jeg min indbakke ? :)

Har prøvet google, men det er sg lidt svært ? :))

13

lørdag, 15. oktober 2005, 17:27

Citeret

Originally posted by BukkeMand
Nu hvor vi er ved emnet... Hvor finder jeg min indbakke ? :)

Har prøvet google, men det er sg lidt svært ? :))

Du skal være i forum:

profile - private messages

14

lørdag, 15. oktober 2005, 17:41

Jeg kan ikke se et problem i at opfordre folk til at google, når det til tider virker mere som posthunt end uvidenhed. Er dog flink til at give dem svaret samtidig med at jeg beder dem om at tænke sig om.

AsRock 870 Extreme3 R2.0
AMD Athlon II X4 645
Club3d HD6870 2GB Eyefinity 6
Kingston DDR3-1333Mhz, 2x2 GB
Corsair cmpsu-520hxeu 520W

15

lørdag, 15. oktober 2005, 17:48

Når nogen stiller et spørgsmål om hvad noget betyder smider jeg typisk et link til google:

http://www.google.dk/search?hl=da&q=noget&meta=

samt det første brugbare resultet på søgeordet (er dog ikke rigtig noget brugbart når man søger på noget :))) men kunne jo være:

http://www.litteratursiden.dk/sw1708.asp

Det synes jeg er meget fair hvis det man søger svar på tager 2 sek at finde på google ;)

16

lørdag, 15. oktober 2005, 17:49

Citeret

Originally posted by Mikkel

Fuldstændig uenig!! Praktisk talt alle kender google, men langt fra alle bruger den.

Jeg har set mange ikke-nye brugere som spørger efter noget ret simpelt som efter 2 sekunder på google vil være at finde.
Der er også utrolig mange som hellere vil lade andre gøre arbejdet for en i stedet for selv at prøve.

Jeg gør det at jeg tit skriver: "Brug google.dk"
Så hvis de ikke kender siden, så har de hermed fået linket til den, og så er det bare at gå i gang - der er endda en guide til hvordan man bruger den jo.

Hvis det er helt nye brugere, så plejer jeg at skrive: "Brug google.dk" og så skrive et link til hvor jeg har søgt på det de ville vide og hvor der selvfølgelig er nogle brugbare links.

17

lørdag, 15. oktober 2005, 17:52

Citeret

Originally posted by Happy^
Fuldstændig uenig!! Praktisk talt alle kender google, men langt fra alle bruger den.

Jeg har set mange ikke-nye brugere som spørger efter noget ret simpelt som efter 2 sekunder på google vil være at finde.
Der er også utrolig mange som hellere vil lade andre gøre arbejdet for en i stedet for selv at prøve.

Jeg gør det at jeg tit skriver: "Brug google.dk"
Så hvis de ikke kender siden, så har de hermed fået linket til den, og så er det bare at gå i gang - der er endda en guide til hvordan man bruger den jo.

Hvis det er helt nye brugere, så plejer jeg at skrive: "Brug google.dk" og så skrive et link til hvor jeg har søgt på det de ville vide og hvor der selvfølgelig er nogle brugbare links.

:clap: :clap: :clap: :clap: :clap: ... Billeder siger mere end ord :hb:

18

lørdag, 15. oktober 2005, 20:09

Jeg må erklære mig enig med Happy^ ..

Man kan også nemt se om folk selv har søgt på Google inden, og det er faktisk ofte folk ikke har gjort det .. Det er som om folk forventer at få alt serveret i stedet for selv at gøre en indsats for at finde et svar der kan bruges ..

19

lørdag, 15. oktober 2005, 21:25

Selvf er det tilladt selv at kigge inden.. men tit er det lige så nemt og spørge ander som der sidder med lidt erfaring inden for området.. og når folk forklare medfølger der jo tit lidt gode råd også.. :)

og ja selvf må folk da gerne prøve selv inden de spørger.. :)
men syntes nu stadigvæk godt man kan komme med et fornuftig svar istedet for bare... GOOGLE eller andet..

20

lørdag, 15. oktober 2005, 21:44

Citeret

Originally posted by RAC
Mener at Yahoo's Database er betydeligt større end google, bruger ihvertfald kun yahoo her. Eller hvis jeg vil have et mere præcist svar snupper jeg MSN search.

Undskyld mester, men hva var det lige der kortsluttede der..?

Seneste tests og artikler

5

Razer Surround Pro 7.1 Gaming Audio Software

Hvis du sidder derude med et s
Læs Mere

0

BitFenix Spectre PRO LED & Alchemy LED

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere
Seneste nyheder

0

ASUS Holiday season tablet line up på vej i butikkerne

Tablet fra ASUS på vej til but
Læs Mere

3

Call of Duty: Advanced Warfare stiller krav til din computer

Er du fan af Call Of Duty spil
Læs Mere

1

Gigabyte klar med nyt Mini ITX GTX970

Gigabyte Mini ITX GTX970 ser s
Læs Mere

0

Bliver Intel Broadwell-E forsinket til 2016

Snakken om Broadwell-E har læn
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.