ToldSkat - Er det lovligt?

  • Er det lovligt at gøre følgende?
    Arbejde nogle timer op hos sit arbejde - Som er edb relateret - og så få tilsendt et/flere stykker hardware der ca. svarer til det optjente beløb og derved ikke få udbetalt de penge.


    På den måde undgår man jo på sin vis at betale skat af lønnen..
    Mine chefer, der er uddannede finansøkonomer, anbefalede mig det og siger at det er lovligt.. men min mor er fast besluttet på at det ikk er lovligt og at jeg er forpligtiget til at nævne det i min selvangivelse (Eller hva den nu hedder) så jeg betaler skat af det beløb..

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Lad og sige at du køber for 4000 kr. hardware - dette skulle jeg mene at du så kan få trukket via lønnen og derved har du jo fået hardware i stedet for løn. Jeg er 99% sikker på at det er fuldt lovligt.


    Jeg stoler også på en finansøkonom, men vil meget gerne være HELT sikker så jeg ikk får et skattesmæk i januar/februar :pokey:

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Naturligvis skal man betale skat ... men du kan jo handle dit netto-beløb op hvis du vil ... det er der ingen der blander sig i ... Ud over din moaar måske


    Hey du! :P


    Quote

    Originally posted by Burger
    Det ville nok være en god idé at kontakte Told og Skat for at finde ud af det .. Det ville være for nemt hvis det var lovligt .. For så vil jeg da også til og have min løn udbetalt i varer i stedet for kontanter ..


    Tror det skal være relateret til arbejdet.. bare en smule...

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Jamen så kan jeg jo få min løn udbetalt i rengøringsmidler, arbejdsmiljø og diverse emballage m.v. ..


    Kan du virkelig ikke selv se hvor langt ude det er? Men du bestemmer jo selv - det er ikke mig der risikerer et eftersmæk .. ;)


    Prøver helt bestemt at kontakte ToldSkat, jeg ska skam heller ikk ha mig et skattesmæk ;)
    Men tror da godt du ka få det ordnet.. hvis altså dit arbejde vil det...

  • Quote

    Originally posted by M4dMaN
    Du SKAL betale skat af den værdi som hardwaret er værd :boxed:
    Se evt. LINK


    Godt med noget læsestof! :clap: Nå men jeg ka se der ikk er nogen fidus i det alligevel..
    I sidste ende vil det vel også kun gå ud over mig selv og generelt DK hvis alle gjorde det på den måde...


    Quote

    Originally posted by Burger


    Du bliver forhåbentlig klogere en dag .. ;)


    Jeg blir klogere for hver dag der går :)


    Ka godt se at Danmark ville gå under hvis alle bare ku gå i Brugsen og sige regningen sku sendes til arbejdet.. men sådan som jeg har fået det fortalt er det ikk alle der ka bruge denne "service" som jeg fik det beskrevet..


    Edit:
    I tilfælde af at man faktisk skal have erhvervet noget for at udføre sit arbejde, så kan det vel godt gøres på den måde..? Altså med at man får det af arbejdet..

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Jeg blir klogere for hver dag der går :)


    Ka godt se at Danmark ville gå under hvis alle bare ku gå i Brugsen og sige regningen sku sendes til arbejdet.. men sådan som jeg har fået det fortalt er det ikk alle der ka bruge denne "service" som jeg fik det beskrevet..


    Og hvorfor skulle lige DU være i den gruppe der så åbenbart kan snyde skattevæsnet? ;)


    Finansøkonomer har nok også lært kreativ bogføring ..

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Og hvorfor skulle lige DU være i den gruppe der så åbenbart kan snyde skattevæsnet? ;)


    Finansøkonomer har nok også lært kreativ bogføring ..


    Ka ikk sige det da jeg ikk er uddannet til det, men ku da forestille mig at mit fag - der kræver en computer - godt kunne gå ind i en sådan gruppe..


    Og det er ikk bare nemmere med en computer.. jeg ska have en computer ved mig for at udføre det endelige arbejde.. Med mindre jeg sidder og leger svagstrøms teknikker med nogle ledninger og en fandens forstand på I/O strømme :))

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Ka ikk sige det da jeg ikk er uddannet til det, men ku da forestille mig at mit fag - der kræver en computer - godt kunne gå ind i en sådan gruppe..


    Og det er ikk bare nemmere med en computer.. jeg ska have en computer ved mig for at udføre det endelige arbejde.. Med mindre jeg sidder og leger svagstrøms teknikker med nogle ledninger og en fandens forstand på I/O strømme :))


    Du kan kun spare momsen ved at du har eget firma og ved at du kan begrunde hvorfor du lige præcis har ret til at kunne trække momsen fra dit nye hardware.
    Du kan ikke spare momsen ved at lade arbejdet købe hardware og så trække dig i løn - så snyder de i hvertfald.