Hvor godt virker Sonfon's FWA internet ???

  • Hej drenge (og piger ? Måske 2 :)) )


    Jeg går nemlig og overvejer en lille 1MBit forbindelse hos Sonofon, da vores skod kable internet hos DKTV er noget totalt skod. Det er ustabilt af H til ...


    Så jeg har lige et par spørgsmål ...

    Er der nogen af jer, der har FWA internet hos Sonofon ?(?(?(


    Hvor godt virker det ?(


    Er det stabilt ?(




    Tak for hjælpen


  • Dog ikke


    Quote

    Originally posted by Ulrik
    Hvordan virker det ?(


    Tjaa sådan set på samme måde som din mobil telefon - bare med nogle andre signaler


    Quote

    Originally posted by Ulrik
    Er det stabilt ?(


    tjaa både og... det har bestemt nogle svaghedder
    det kræver at du kan se masten, i blæsvejr og hæftigt regnvejr så kan der kommer udfald/forstyrrelser - på samme måde som ens sat tv hopper/giver sne


    Quote

    Originally posted by Ulrik
    Tak for hjælpen


    var så lidt :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by Ulrik
    Okay, vil det sige, at du heller vil anbefale ADSL ... ?(


    ja - med mindre de har en farking høj signal styrke - så slipper man for de "udfald"
    har snakket med et par stykke som har det og det er sådan set ok hvis man ikke kan få en adsl fra en eller anden udbyder. Men som en anden trådløs teknologi så har den det tit svært de første par generationer

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Originally posted by dkwolf


    ja - med mindre de har en farking høj signal styrke - så slipper man for de "udfald"
    har snakket med et par stykke som har det og det er sådan set ok hvis man ikke kan få en adsl fra en eller anden udbyder. Men som en anden trådløs teknologi så har den det tit svært de første par generationer


    Skulle 3½ / 26 GHz båndet ikke sikre en god forbindelse da ?(

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Skulle 3½ / 26 GHz båndet ikke sikre en god forbindelse da ?(


    dem jeg har snakket med som "havde" det så hoppede det ud i stormvejr og nu der DK jo ikke kendt for at være et land med små storme.
    problemet lå for det meste i at den antenne de havde hoppede ud af "Line of sight"
    men ved ikke om de har løst det problem, de har vist også spillet det lidt mere stille nu.


    Var faktisk lige ved at hoppe med på det her for ~2 år siden men så kom TDC ind på centralen med adsl så snuppede jeg den istedet for

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • jeg kender en der hade FWA han boede 200 meter fra masten og han futtede 4 skåle af før at sonofon fandt en der kunne klare trykket !! så der må ha varet smæk på de microbøljer !!

  • Quote

    Originally posted by dkwolf
    dem jeg har snakket med som "havde" det så hoppede det ud i stormvejr og nu der DK jo ikke kendt for at være et land med små storme.
    problemet lå for det meste i at den antenne de havde hoppede ud af "Line of sight"
    men ved ikke om de har løst det problem, de har vist også spillet det lidt mere stille nu.


    Var faktisk lige ved at hoppe med på det her for ~2 år siden men så kom TDC ind på centralen med adsl så snuppede jeg den istedet for


    Okey. Lyder skummelt for det er ~1/3 højere freq. end det UMTS arbejder med og dermed naturligvis også højere end det nuværende 900/1800 net.... Dog er mængden og båndbreden også en anden, men det er jo bl.a. også derfor man har hævet freq. for at få den nødvendige båndbrede og sikkerhed for en stabil forbindelse da det jo er en god dosis mikrobølger man arbejde med der oppe...


    Hvis Sonofon ikke kan få det til at virke ordenligt, så har de fortjent sådan en her -> :] .....

  • Quote

    Originally posted by |HG|AkirA
    jeg kender en der hade FWA han boede 200 meter fra masten og han futtede 4 skåle af før at sonofon fandt en der kunne klare trykket !! så der må ha varet smæk på de microbøljer !!


    jeps det er der også :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2