28 MBIT for 299,-

  • Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor internet skal være så lorte dyrt i Danmark, når det er så billigt i andre lande?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor internet skal være så lorte dyrt i Danmark, når det er så billigt i andre lande?


    Det er så billigt i Sverige fordi staten har lagt fiber ned over en stor del af landet .. Derfor betaler de enkelte udbydere kun for data og ikke for vedligeholdelse af infrastrukturen som de gør i DK ..

  • De danske bredbåndskunder skal ikke begynde at glæde sig for tidligt. For selvom den danske telegigant TDC i dag onsdag har lanceret bredbånd til det svenske privatmarked for omkring 250 kroner for 28 Mb/s, så har selskabet ikke aktuelle planer om lignende tilbud i Danmark, hvor selskabet på deres hjemmeside reklamerer med en 1 Mb/s-forbindelse til 359 kroner per måned.


    »Det er et helt andet set-up i Sverige, hvor vi tilbyder et self-service produkt,« siger direktør for TDC Privat, Gert Rieder, til ComON, ved lanceringen af TDC’s indtog på det svenske privatmarked.


    Han hentyder til at der i TDC’s tilbud til broderfolket indgår en selvbetjeningsløsning på nettet, på samme måde som hos lavprismobilselskabet Telmore. Og sådan en løsning skal vi heller ikke sætte næsen op efter i Danmark.



    »Det er nemmere at tilbyde, når vi starter fra bunden uden kunder. I Danmark ville det betyde at vi skulle have alle vores eksisterende kunder konverteret over,« forklarer Gert Rieder.


    hva er det nu for en kortslutning?

  • De er sgu underlige, jeg kan huske vi havde en ude fra TDC på eucsyd i sønderborg, der spurgte vi ham hvorfor man ikke kunne tilbyde større hastigheder til lavere priser svaret:


    Quote

    Hvis vi gjorde det, kunne alle og enhver lave deres eget lille telefon selskab :boxed:



    ja klart, hold op med at tale udenom TDC

  • Som vi har vist i mange år så udnytter TDC herhjemme deres monopol til fulde. De presser citronen og tager mega overpriser.


    De har sagt i lang tid at adsl nettet ikke kunne klare højere hastigheder end 2mbit og ikke mere end 512 i upload....


    Så begynder el-selvskaber at grave fiber og pludselig i løbet af en månede kan nettet klare op til 20mbit som vil komme inden et år og 8mbit inden jul.


    De er så fulde af lort man skulle tro det var løgn !

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Hørt hørt - Hvor er det dog sandt. Men jeg kaster op bare ved tanken om TDC's monopol.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HAM
    Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor internet skal være så lorte dyrt i Danmark, når det er så billigt i andre lande?


    mest fordi at den svenske stat har smidt 16.000.000.000 kr i et fibernet som alle udbydere kan bruge og staten står for vedligeholdelsen af dette net. Tro mig det gør en forskel :)


    http://www.computerworld.dk/art/6366?a=search&i=0

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

    Rettet en gang, sidst af dkwolf ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af -=WOF=-^XavieR^
    Så laver vi da bare lidt rod i den..


    ALLE skifter internet udbyder .. altså INGEN må ha tdc længere... hehe


    lol tror du nogen ISP i Danmark vil kunne håndtere de 580.000 ADSL kunder TDC har? :)
    + de ca 350-400.000 Webspeed kunder der er

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Lol totalt snyde tråd navn :P
    Lidt ala:
    Vil du ha en kiks?
    OG ET KNÆ! *Slam* :boxed:


    hehe -> http://www.kinagrill.dk/

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Jamen jeg nægter da at flytte til sverige for at få en hurtig forbindelse til ingen penge :P ikk for at støde nogen, men ka squ (Generelt) ikk li det folk :))


    btw fedt domæne :crazyeyes:


    hehe jeps den er alt for griner at sende til folk :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Jeg får 100mbit om nogle dage, og det er kun til 150kr woho :P:P

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Tjah jeg glæder mig hvertfald til HEF ligger fiber ned her! Jeg synes ikke i burde være så pissed over TDC igen. Tænk trods alt på at de i tidernes morgen købte kobbernettet i Danmark af staten for en pæn sjat penge = De skal selv vedligeholde og kan bestemme over det som de vil. Efter det er sagt så er jeg klart også træt af de nuværende priser! Men kan ikke sætte fingre på TDC udover det. Deres kundeservice er tip top, og de leverer sku varen uden problemer, hverfaldt her! Indtil jeg sidder på fiberforbindelse er jeg 100% tilfreds med at skulle have TDC som min ISP.
    Det hjælper at sætte sig lidt ind i ting istedet for bare at brokke løs .

  • Ja - jeg klager heller ikke, har lige fået Beboernet, som kører min. 4mb/512 til 70 kr. - stiger til 8mb/1024 og 80 kr. ved årskftet.
    Det er dælme noget der ka' mærkes på pengepungen - sparer ca. små 400 kr. pr mdr. ift. til mit tidligere Cybercity. 8)
    Desuden har vi også billigere tlf. og tv. 8)