Forslag til IT projekt

  • Sidder og skal vælge et kommende IT projekt som skal fylde min. 15 sider.


    Valget skal være samfundsrelevant og noget der er til at skrive om.


    Sidder du med et forslag, så lytter jeg gerne. Underbyg gerne forslaget med links m.v.


    KUN seriøse indlæg!

  • Jeg ville lave et projekt omhandlende dansk kriminalitet. Jeg ville lave et overvågningssamfund, over de mest stærkt belastede områder, så politiet kunne opklare flere sager hurtige og samtidig nedbringe antallet af voldssager.


    Jeg ville opsætte webcams med mobilinterfaces og webinterfaces, så man ik skulle være afhængig af en dyr fast installation. Så ville jeg lave en hjemmeside, hvortil kameraerne streamede til, så f.eks. politiet kunne se 10 kameraer ved hjælp af en Matrixswitch. . Så ville jeg lave en backupløsning, hvor der blev båndet, hver gang der er aktivitet. Og så skulle der laves en database, hvor man kunne søge på både aktivitet ol.


    Jeg har desværre ikke nogle links, men jeg kender nogle, som er igang med et lignende projekt. Hammer spændende, og jeg vælger nok at fortsætte ddet projekt de slap, hvis ikke de færdiggører det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Jeg ville lave et projekt omhandlende dansk kriminalitet. Jeg ville lave et overvågningssamfund, over de mest stærkt belastede områder, så politiet kunne opklare flere sager hurtige og samtidig nedbringe antallet af voldssager.


    Jeg ville opsætte webcams med mobilinterfaces og webinterfaces, så man ik skulle være afhængig af en dyr fast installation. Så ville jeg lave en hjemmeside, hvortil kameraerne streamede til, så f.eks. politiet kunne se 10 kameraer ved hjælp af en Matrixswitch. . Så ville jeg lave en backupløsning, hvor der blev båndet, hver gang der er aktivitet. Og så skulle der laves en database, hvor man kunne søge på både aktivitet ol.


    Jeg har desværre ikke nogle links, men jeg kender nogle, som er igang med et lignende projekt. Hammer spændende, og jeg vælger nok at fortsætte ddet projekt de slap, hvis ikke de færdiggører det.


    Spændende, men slet ikke min boldgade.

  • Nutidens skolegang


    Du kan gå i dybden med:


    Folks seriøsitet til skolen, hvilke konsekvenser det indebærer for samfundet.


    Hvor lærerigt det er at gå i folkeskolen osv.


    Hvordan de andre klasse kammerater påvirker dig og din skolegang. Fortæl evt. om forskellige grupper: Taberne, de neutrale, de coole.


    Forholdende til lærene og hvilke kvalifikationer du synes de bør have.


    Hvis du har gået på efterskole af en art, kan du skrive hvad det indebærer. At man bliver moden, lært at tage sig sammen i skolen osv.


    Jeg blev modnet på efterskole... Eller det skulle jeg da ihf. mene :D


    Håber det hjalp :)


  • Jeg søger IT projekt!


    Dertil er folkeskolens levegang nok off topic da jeg er igang med videregående IT udd.

  • Skriv noget om sammensmeltning af de forskellige elementer i vores hverdag. Hvordan computeren vinder ind i flere og flere forskellige ting.


    Køleskabe der selv holder øje med hvor meget mælk og via nettet bestillere mere.


    Jakker med mp3 afspiller og mini computer.


    Der er tonsvis af ting som efterhånden begynder at indeholde computere der er et eller andet smart ord for det men kan sgu ikke lige komme på det lige nu.


    Men sammensmeltning af medier og elementer.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af freehelp


    Jeg søger IT projekt!


    Dertil er folkeskolens levegang nok off topic da jeg er igang med videregående IT udd.


    Uups sry... Dumme bøde til mig! Læste det som samfundslærer ;)


  • Hmm spændende forslag!
    Dette er noteret.


    Har du mere uddybende links evt?