IT messe i Valby i weekenden

  • Wow det ska jeg da helt sikkert! Troede ellers det var i medborgerhuset.. Der er nemlig også nogen der har sat noget op der.. Ku bare ikk se noget pga. midlertidig indhegning..


    Tror også det blir Lørdag så


    Edit: Nogen der ved om BattleIT også blir afholdt i Valby?

  • den var skuffende i år i forhold til sidste år... måske fordi at Hovedarrangementet var "media center", som virkelig var fint sat op og det, men hvis du kender lidt til computer og media center tænker man... NEJ NEJ NEJ, hvor elendigt... og så også de priser de mener de kan tage for en media center pc?


    det snyder jo fuldstændig mennesket..


    http://www.midtdata.dk/asp/ind…unc2=spec&func=#midscreen


    Kabinet:
    Cube kabinet (Halv højde) = 2400 kr


    Processor:
    Intel Pentium M 745 (1.7 GHz 533) = max 1800


    Ram:
    Kingston 512 MB DDR 400Mhz (PC3200) = 350


    Harddisk:
    160 GB (7200) = 700 kr


    Grafikkort:
    GeForce 6200 128MB AGP = 350 ( turbocache :S )


    TV-Kort:
    TV/FM Tuner kort = 400


    Drev1:
    DVD± Dual Layer Brænder = 400 kr ( nec )


    plus windows mce... 1000 kr.


    i alt tager de 1100 kr. for at lave en computer der tager halv anden time at same. god timeløn alligevel..


  • Nu ska de jo også tjene en smule.. Timelønnen går til den ansatte der samler den - som nok ikk er billig hvis han har en uddannelse indenfor IT e.l. - og der er da masser af andre udgifter de ska ta sig af.. Resten er så fortjeneste og det ska de betale skat af.. Hvor meget er der så tilbage til MidtData selv?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Nu ska de jo også tjene en smule.. Timelønnen går til den ansatte der samler den - som nok ikk er billig hvis han har en uddannelse indenfor IT e.l. - og der er da masser af andre udgifter de ska ta sig af.. Resten er så fortjeneste og det ska de betale skat af.. Hvor meget er der så tilbage til MidtData selv?


    Præcist. Der må jeg sige at jeg er helt enig.

  • tak for dit gode eksempel, men arbejder ligesom selv indenforbranchen og vi tjener nok max 150 kr ( der er timelønen trukket fra ) på at samle en computer, som ikke skal konfigureres... så synes sgu det er lidt for meget... bare hvis man siger at timelønen er 250 for manden der samler den, og man så siger at timelønen hvis man indlevere noget er 450 kr. dette giver jo så 450 + 275 =725 kr fra 1100 kr. 375 kr. og dette er prisen hvis man bare skulle have samlet det... :) i hvert fald de priser vi kan klare det til...


    kan du så se det?

  • Møder op om lørdagen ;)


    EDIT: FREDAGEN, doh, jeg er vidst overtræt, kan netop ikke om lørdagen, hehe

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

    Rettet en gang, sidst af 1_2_know ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag
    tak for dit gode eksempel, men arbejder ligesom selv indenforbranchen og vi tjener nok max 150 kr ( der er timelønen trukket fra ) på at samle en computer, som ikke skal konfigureres... så synes sgu det er lidt for meget... bare hvis man siger at timelønen er 250 for manden der samler den, og man så siger at timelønen hvis man indlevere noget er 450 kr. dette giver jo så 450 + 275 =725 kr fra 1100 kr. 375 kr. og dette er prisen hvis man bare skulle have samlet det... :) i hvert fald de priser vi kan klare det til...


    kan du så se det?


    Så får de, i det tilfælde, kun får 375,- i overskud for at samle den.. Hvis vi så siger at de ikk har andre udgifter, så har de ca. 200 hvis ikk de betaler topskat.. Det er ikk meget i mine øjne..


    Ska de ikk også betale moms af den service det er at samle den nu jeg kommer i tanke om det? Og hvis de har købt delene momsfri, så sku jeg da også mene de ska betale moms af det..


    Det er altså ikk meget der er til overs til dem...


  • De eksempler der arbejdes med er vel også priser hvor der HAR tjent på hardwaren, altså taget fra edbpriser..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    De eksempler der arbejdes med er vel også priser hvor der HAR tjent på hardwaren, altså taget fra edbpriser..


    Ja okay det er så en helt anden sag.. Det har de jo højest sandsynligt.. Tænkte jeg ikk lige over


  • du er ikke helt dum :) tror du virkelig der er mange penge i at være storforhandler af hardware, som fx. midtdata, itbutikken, Shg, Zepto, prcdata, Zitech Computer ??

  • Ka' ske at jeg evt. også dukker op lørdag, hvis alt går vel. ;) Så kommer én - jo lidt ud. 8) ;)


    Edit: Lige lidt faktuelle ting om messen:


    Fre. d. 30. september og lør. d. 1. oktober 2005, kl. 15-18 fre & kl. 10-18 lør. (Fri entré)

    Valby Hallen, Julius Andersens Vej 3, København SV


    (Kort-kilde: De gulesider.dk)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    du er ikke helt dum :) tror du virkelig der er mange penge i at være storforhandler af hardware, som fx. midtdata, itbutikken, Shg, Zepto, prcdata, Zitech Computer ??


    Jeg siger ikk at de tjener nok til at købe en stillehavsø om dagen, men de ska squ da ha nok til at overleve og få det til at køre rundt, for ikk at glemme at konkurrere med massevis af andre forretninger..