Hjælp mig - Hvordan er din julestemning

  • Jeg mangler lidt rådgivning, da er i år er min første rigtige jul med vores datter i år. Hun holdt sin første jul sidste år, men da anede hun jo knapt nok, hvad der foregik.


    Men jeg har et spørgsmål, som går på, hvordan bliver man i bedre julehumør ?


    Nu ligger landet sådan, at julen kommer tidligere for hvert år der går synes jeg. Julereklamerne kommer allerede sidst i oktober, gaderne er udsmykket allerede i starten af november osv osv.
    Jeg har ikke rigtig noget mod juletraditioner, men efterhånden er den blevet en pest for mig, da specielt min kone går op i det med liv og sjæl. Ikke fordi det er nogen dårlig ting, men jeg synes det er enormt trættende allerede at pynte op til jul i november, bage kager, høre julesange osv.


    Al den hygge som julen har over sig, har JEG i hvert fald ikke i mig – den er revet ud for længst, fordi det starter så tidligt. Mildest talt har jeg den følelse om julen nu, at den bare skal overståes. Føler ingen glæde ved at skulle handle gaver, og gå og kigge i butikker.


    Måske er det lidt doppeltmoralsk at bringe en jul på banen nu, hvor jeg selv er modstander af at ting skal være i sigte så lang tid før, men jeg har meget om ørerne, så jeg vil gerne have nogle råd og ideer til, hvordan jeg kan komme til at nyde familiehyggen. Håber dælme der er nogen derude, som har det som mig, ellers er jeg sgudde lidt på herrens mark

  • Jeg elsker julen, fordi jeg virkelig er sammen med min familie .. Og det er allerbedst når ungerne er der .. Jeg elsker at bruge tid på at købe julegaver, og selvfølgelig også få dem ..


    Jul er ikke det samme uden børn, og en god måde at finde julestemningen er i hvertfald sammen med min søsters unger .. Om vi spiller spil, hører julemusik, bager, laver konfekt eller pynter op er fuldstændig ligemeget .. Det er bare fedt ..


    Måske du skulle snakke med din kone om, at I ikke juler før 1. søndag i advent? Der starter vi i min familie - der bliver selvfølgelig købt lidt gaver inden, men ellers ikke - og det gør i hvert fald, at man ikke bliver kvalt i det hele ..

  • bedste måned på hele året er December, elsker julen rigtig meget.


    Men det at komme i julestæmning, skal man faktist været opvokset med, som jeg er. Er man ikke det tror jeg det er svært at komme i rigtig julestæmning.


    Men alt det jule haløj inden December skulle forbydes, julen er i December måned og ikke andre, lige min mening.
    For nogle gange kan man godt blive trat af den inden man når December måned. ;)


    Edit: Burger > lige min stil ;)

  • nu er jeg venlig at svære her også..


    hehe jeg valgte at den bare skal overståes.. da jeg ligesom dig faktisk i meget lang ikke har kunne synes det var sjovt at have jul.. altså det er da meget hygge med julemidadg og jule gaver og hygge med familien.. slet ikke det.. men selve Jule steminingen er helt væk.


    det er ikke sjovt at købe ind.. det er mere som pligter.. og pligter at sætte pynt op.. og så gøre det så lang tid før giver iingen menning.. men min kæreste går også monster meget op i det :boxed:

  • Juleaften er vel nok årets hyggeligste dag.


    Jeg ville elske julen, hvis ikke butikkerne ødelægger den med at pynte alt alt for tidligt.
    Det bliver kvalmende at se på i længden synes jeg.


    Vi plejer at have mine svigerforældre, min søster og hendes 2 piger på besøg. At se forventningerne og glæden lyse ud af pigernes ansigter, får en til at glemme alt om julestress og kvalmende julepynt i månedsvis.


    Den traditionelle pakkeleg er årest griner højdepunkt. :))


    Jeg ser frem til en pænt lang juleferie i år, når terminsprøven er overstået. :rolleyes:
    Fra 16. dec til 9. januar. :hb:

  • Jul r0x ;)

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Elsker julen


    Der er aldrig 2 jul der er ens for mig, da min forældre er skilt, så jeg kan vælge hvor jeg vil være, så det er super hygge.


    Men hader julen på det punkt med juleræset, alle har travlt. Det er ikke til at være nogen steder for bare folk :boxed:


    Jeg bor hos min far, og vi pynter først den 17/18 december, da vi ikke synes julen kommer før, pakker ned igen omkring den 28/29december.


    Vi synes ikke julen fylder mere på kalenderen.


  • HØRT!! Julen er IMO blevet ødelagt af at det skal være så kommercielt og der skal bruges så mange penge på alt muligt tingel tangel. Jeg må også indrømme at jeg i et par år nu ikke rigtig har kunnet finde julestemningen. Jeg synes det er rigtig hyggeligt den ene aften hvor man sidder med familien, og så self de efterfølgenden julefrokoster. Men alt det ande, sorry to say, bræk som følger med i opløbet til d. 24 er jeg virkelig træt af.
    Jeg synes dig og din kone skal fx lave små kager med jeres datter. Lad fx hende lave pebernødder, ikke særlig svært :) Og hun kan jo også snildt være med til processen i mange andre ting. Tjah ved ik lige hvad du ellers kan gøre. Tjoh du kan vel sætte dig og se julekalender med hende, og så self kommer julemanden jo også juleaften ;)

  • Juleaften er selvfølgelig rigtig rigtig hyggelig, og elsker det da.. men alt op til den 24 kan vi godt hive ud af kalenderen fordi det er lige meget.. Som så mange siger er det kvalmende at de begynder at pynte op i midten af november måned O.o dybt latterligt..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Jonathan
    Det er bliver aldrig juleaften, hvis man ikke får set Disneys juletegneserie ting. Det er klasse!


    Nope.. Sådan har jeg det også! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Juleaften er selvfølgelig rigtig rigtig hyggelig, og elsker det da.. men alt op til den 24 kan vi godt hive ud af kalenderen fordi det er lige meget.. Som så mange siger er det kvalmende at de begynder at pynte op i midten af november måned O.o dybt latterligt..


    Før endda, så flere butikker sidste år , der startede sidst i oktober.Kvalmende....
    Jul skal bare overstås - Jeg er faktisk mere eller mindre ligeglad har fået min stemme.
    Julen har aldrig sagt mig noget specielt, men det er da hyggeligt hele famillien samles og spiser for meget :)

  • Ved ikke om jeg elsker selve julen, er nok nærmere lidt lige glad. Men elsker i hvert fald den dejlig lange juleferie :)
    Gaver og god mad er uden tvivl også dejligt, men.. alligevel, ikke noget jeg går og glæder mig specielt til

    MSI 3.0 & QcK Heavy
    AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
    DFI UT SLI-D
    Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
    Geforce 7900 GT
    550W antec Truepower
    Windows XP

  • Julen fra oktober til decenber er skod. Men i december elsker jeg den.. Jeg elsker at tøffe rundt i byen med masser af tid og kigge og finde de ting man gerne vil give væk osv. Og maden er jo kanon ;)
    Men det handler nok mest bare om glæde og hygge. Jeg tror bare jeg nyder de mennesker jeg godt kan lide mere i julen, sådan generelt. Det er nok det der gør det.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Jeg elsker julen, fordi jeg virkelig er sammen med min familie .. Og det er allerbedst når ungerne er der .. Jeg elsker at bruge tid på at købe julegaver, og selvfølgelig også få dem ..


    Jul er ikke det samme uden børn, og en god måde at finde julestemningen er i hvertfald sammen med min søsters unger .. Om vi spiller spil, hører julemusik, bager, laver konfekt eller pynter op er fuldstændig ligemeget .. Det er bare fedt ..


    Måske du skulle snakke med din kone om, at I ikke juler før 1. søndag i advent? Der starter vi i min familie - der bliver selvfølgelig købt lidt gaver inden, men ellers ikke - og det gør i hvert fald, at man ikke bliver kvalt i det hele ..


    Jeg elsker også min familie, og det er rigtig dejligt at se dem i julen. Men føler på en eller anden måde, det er blevet noget proformahalløj, hvis man kan kalde det sådan, ment på de måde at nogen af os gir gaver af rent høflighedsmæssig årsag. Sådan ønsker jeg ikke det skal være, men i et parforhold er man jo 2 der har noget at skulle have sagt.


    Konen og jeg har snakket om det forlængst, fordi vores første jul sammen, startede hun allerede i anden weekend i november med at pynte op og spille julemusik, fordi så slap hun for det i december. Det er nu blevet neddroslet, så der pyntes op til den weekend, hvor første søndag i advent ligger. Det har jeg det reletivt fint med.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Icemann
    Men det at komme i julestæmning, skal man faktist været opvokset med, som jeg er. Er man ikke det tror jeg det er svært at komme i rigtig julestæmning.


    Det vil jeg faktisk på en måde give dig ret i, da min kone selv er født 14. december, sa jeg ved hvordan et decemberbarn er. Hendes mellemnavn burde have været JUL :) Julen for hende er alt, hygge, spil, sang, mad, samvær, lys, varme, shopping osv


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Firedog
    det er ikke sjovt at købe ind.. det er mere som pligter.. og pligter at sætte pynt op.. og så gøre det så lang tid før giver iingen menning.. men min kæreste går også monster meget op i det


    Jeg føler det også som en pligt, men allerhelst ville mit største ønske være at få et ordentligt forhold til julen igen, istedet for det her overfladiske. Jeg vil skyde på at jeg sammenlagt bruger max 2 timer, på alle juleindkøbene til familiemedlemmerne. Min kone dog kan jeg godt gå en hel dag bare og kigge, og inden dagen er omme er jeg flere plovmænd fladere.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg ville elske julen, hvis ikke butikkerne ødelægger den med at pynte alt alt for tidligt.
    Det bliver kvalmende at se på i længden synes jeg.


    Excactly my word. Men butikkerne gør det jo for at få kunder, ligesom de cateringselskaber, restauranter osv der skilter med afholdelse af julefrokoster midt om sommeren. Jeg forstår bare ikke, hvorfor reklamerne skal paces så tidligt ind ad døren, fordi jeg mindes dem ik før sidst i november, da jeg stadig boede hjemme.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Jonathan
    Det er bliver aldrig juleaften, hvis man ikke får set Disneys juletegneserie ting. Det er klasse!


    Det eneste der hvert år er tradition, er også disney hos os samt et visit i kirken i Rise kirke i Rødekro. Kirken gør jeg ik grundet hyggen, men nærmere fordi jeg synes orgelmusikken er lækker afslappende. Elsker organ music specielt fodi akustikken nu engang er verdensklasse i en kirke. Ja og så er det jo sjovt at se ens gamle classmates igen - det plejer at være årets samlingspunkt.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Marquis
    Jeg synes dig og din kone skal fx lave små kager med jeres datter. Lad fx hende lave pebernødder, ikke særlig svært Og hun kan jo også snildt være med til processen i mange andre ting. Tjah ved ik lige hvad du ellers kan gøre. Tjoh du kan vel sætte dig og se julekalender med hende, og så self kommer julemanden jo også juleaften


    Altså julekalender havde jeg da tænkt mig at følge med i, medmindre mit Cisco certificering tager livet af mig. Vi har før bagt og lavet konfetti, men mon ik det som oftest før ender i en foodfight .... hmm, tror næppe det er de ting vi vil lære Victoria.
    Jeg tror ik et julemandskostume vil være et hit, fordi hun blir sårn ret pivet, når huin møder mænd hun ik kender. Så skal isen sårn brydes du ved .. :crazyeyes:


    Men alt ialt har jeg fået et par brugbare råd fra det brede spektre her i tweak. Tak foreløbig.