HP Switch - Stjålet

  • Hvis nogle inden for de næste par dage bliver tilbudt en billig 24-ports HP switch, er den stjålet ;)..


    På min skole (Sct. Mariae, Aalborg), er der nemlig blevet nakket en switch :boxed: ... Tyven er lettere mærkelig; han er gået forbi både stationære og bærbare computere og ned i det nederste hjørne af lokalet, hvor han med ro og mag af afmonteret de 16 netstik og strømkablet.
    Herefter har vedkommende formentlig smækket switchen under armen, og han er forsvundet uden at tage andet med :crazyeyes: ..


    Er meget mærkværdigt tyveri! - Nogle der er blevet tilbudt en :))

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Boris
    Det lyder som en, der skulle bruge en switch.


    Hehe, ja ;).. Han er kommet ind gennem døren, for der var ingen tegn på indbrud :S.. Men hvem i alverden har lige brug for en 24 ports swicht lige nu og her :crazyeyes:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Hold øje med om der bliver holdt stort lan i din by inden for den nærmere fremtid :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Damn, man må håbe tyven har omløb, når han skal afsætte den.


    På EUC-Syd i Sønderborg, var der engang jeg læste til elektronikmekaniker, en datalærling, som stjal et QUAD-serverbundkort til Alpha-processor. Men han kunne åbenbart ik få det til at virke som han ville, så lidt uden at tænke sig om, spurgte han netværksadministratoren, om hvordan sådan en QUAD-server egentlig skulle sættes op. Administratoren lagde hurtigt to og to sammen, om eftermiddagen stod administratoren og politiet ved hans kollegiedør, og vupti .... mindsanten om de ik fandt bundkortet på hans værelse. Han blev bortvist fra skolen med øjeblikkelig virkning


    What a bommer :oops:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus
    Damn, man må håbe tyven har omløb, når han skal afsætte den.


    På EUC-Syd i Sønderborg, var der engang jeg læste til elektronikmekaniker, en datalærling, som stjal et QUAD-serverbundkort til Alpha-processor. Men han kunne åbenbart ik få det til at virke som han ville, så lidt uden at tænke sig om, spurgte han netværksadministratoren, om hvordan sådan en QUAD-server egentlig skulle sættes op. Administratoren lagde hurtigt to og to sammen, om eftermiddagen stod administratoren og politiet ved hans kollegiedør, og vupti .... mindsanten om de ik fandt bundkortet på hans værelse. Han blev bortvist fra skolen med øjeblikkelig virkning


    What a bommer :oops:


    hehe :D det siger også lidt om hvor dum, man nu engang kan være :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ThoG
    man skal ikke prøve at stjæle noget på EUC midt i viborg:P så bliver man sQ filmet det er kamere over ALT


    Numrene med kamera'er havde man også prøvet på EUC-Syd, men det var kun interemistiske. De skulle kun virke præventiv, fordi de var set ik sluttet til. Nogle havde måske fundet ud af det, fordi tyverier tiltog, og først der valgte man at videoovervåge de stærkt udsatte rum med rigtige kamera'er.


    EDIT: Kan ik forstå de mangler penge, når jeg f.eks. ved de tjener 10.000 pr. kursist på et uges kursus med Server 2003 netværksdel. Så hvad det angår, kan jeg ik forstå, de valgte et fiktivt kamera

  • billig 24-ports HP switch sælges kan squ ikke forstå hvad den siger , det lyder nordjysk men er ikke helt sikker da jeg som sagt ikke kan forstå den

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BasHuus


    Numrene med kamera'er havde man også prøvet på EUC-Syd, men det var kun interemistiske. De skulle kun virke præventiv, fordi de var set ik sluttet til. Nogle havde måske fundet ud af det, fordi tyverier tiltog, og først der valgte man at videoovervåge de stærkt udsatte rum med rigtige kamera'er.


    EDIT: Kan ik forstå de mangler penge, når jeg f.eks. ved de tjener 10.000 pr. kursist på et uges kursus med Server 2003 netværksdel. Så hvad det angår, kan jeg ik forstå, de valgte et fiktivt kamera


    Så vidt jeg ved er det ulovligt, med dummy kameraer i Danmark

  • Syntes da at det er meget mere mystisk det der engang skete oppe på min skole...
    Tyven havde smadret en rude så han kom ind til skolens computere oppe på biblioteket men det eneste han stjal var 2 atlas :rolleyes:

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer


    Så vidt jeg ved er det ulovligt, med dummy kameraer i Danmark


    Hvordan kan et præventivt kamera være ulovligt?
    Jeg mener, de politikere som mener, at det ik bør være lovligt at videofilme gader osv, har noget at skjule. De er for andres sikkerhed man gør det, og når opklarelsesprocenten at voldsager stiger, så kan det kun være positivt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aagaard1000
    Syntes da at det er meget mere mystisk det der engang skete oppe på min skole...
    Tyven havde smadret en rude så han kom ind til skolens computere oppe på biblioteket men det eneste han stjal var 2 atlas :rolleyes:


    det er ingenting.. en her nede brød ind i et hus og stjal 2 sodavand :)) men han har også kuk i kasketten