Det klarer de vist ikke særlig godt...

  • Telia dækker dele af Danmark

    Antennelukninger/ Tusinder af kunder kan være på vej væk fra Telia på grund af forringet mobildækning.

    Op til 10.000 kunder kan være på vej fra Telia og over til andre mobilselskaber.


    Årsagen er indirekte Telias opkøb af konkurrenten Orange. For efter købet valgte Telia at lukke for samtlige Oranges antenner, og dermed røg forbindelsen for mange af de nyslåede Telia-kunder.


    I Jyllands-Posten bliver der ikke lagt fingre imellem, når en meget vred Jørgen Peder Kamp fra Hovborg skal give sit syn på firmaet, der i følge reklamen ’dækker Danmark’:


    - Telia er totalt til grin her i Hovborg … Det må være Danmarks mest utroværdige ledelse, ellers kan man da ikke gøre sådan noget, mener han.


    Antallet af ramte kunder har Telia ikke overblik over, så tallet på 10.000 i Jyllands-Postens artikel står for avisens egen regning.


    - Vi beklager naturligvis, at disse kunder har oplevet en anderledes dækning efter sammenlægningen, siger Jesper Brøckner, der er administrerende direktør i Telia Mobile.


    Direktøren tror, at nogle kunder gerne ville have haft en bedre information, mens han fastholder, at reklamens budskab om dækningen af Danmark holder vand. Når nu 97 pct. af landet er med.



    Se her, hvordan Telia selv beskriver sin dækning.
    http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/control/aboutteliamobile



  • Telia her jeg haft mobilabonnement hos engang.
    Aldrig har jeg set så meget rod i en regning før. 8o


    Deres reklamer er godt nok dybt latterlige. :roller:



    Efter det min søster fortalte forleden dag, synes jeg nu heller ikke, at TDC har en helt ren vest.


    120 kr. for at nedtage tlf. og 20 kr. for at nedtage ekstra services, har de lige sendt en regning til hende på.
    Det er IMO direkte latterligt. :roller:

  • Har ikke haft problemer med Telia før og efter sammenlægningen.. Der har aldrig været perfekt dækning i Farum, men den har været ok.. Til gengæld har jeg haft problemer med TDC (telmore) i Varde området, hvor der ofte var meget ringe dækning, til gengæld var der perfekt dækning i Farum.. Regningerne har jeg aldrig haft problemer med..

    Lian Li V2000B - HX1000W
    DFI DK X58 - 920 - ATI 5870
    6GB OCZ PC12800 CL7 - 2*Samsung 2443BW - Samsung 240HD
    Seagate ES.2 32mb 250GB - 2*WD160GB RE SATA2 - 1 TB USB - 1TB Lan
    måske en MD20 til salg

  • Dit link virker vist ikke..
    http://www.teliamobile.dk/teli…merCare/Daekningskort.jsp


    Telia er en flok svindlere. Har selv oplevet at den samme regning er kommet 3 gange. Altså regningen er kommet i 3 kopier på samme tid. Med samme nummer, beløb og minutter talt og det hele, men de insisterede at alle regninger skulle betales.


    EDIT:
    Forbandede stavefejl...

  • Ang. dækning er den ok her i næstved.


    Men selve Telia er ikke et selskab jeg benytter igen.
    Købte en Motorola med Telia go 199.- den 24-5-2005. Fik grundet en fejl af sælger Telia express......skrivende stund 9-9-2005 er mit abb. stadig express, trods 3 henvendelser i forretning som har erkendt fejlen og 5-6 henvendelser hos Telia som sidst jeg talte med dem(først på ugen) stadig arbejder på sagen.
    Hvor svært kan det være.

  • Telia er generelt bare for ringe - ganske enkelt.


    Brormand havde abb hos det gamle Orange, sagde det op dækningen (eller mangel på samme) var elendig. Midt i Ålborg kunne man ikke forvente at man kunne bruge sin mobil.
    Regninger, det kunne der skrives romaner om i bedste Stephen King stil om - sikke et maridt. Sender rykkere frem, og dagen efter kommer regningen der er tilknyttet rykkeren - for det er lidt svært at betale en regning man ikke har.
    Opsigelse var nu heller ikke for god - man skal jo lige opsige set abb en 3-4gang, de skal jo lige have en chance jo.
    Så kommer den bedste - (får helt tåre i øjnene af det, men ved stadig ikke om jeg skal enten grine eller græde), de sender sgu regninger ud på 100,- (aldrig et øje der ved for hvad da han ikke har abb der længere), ringer ind, og skal naturligtvis ikke betale dem. Nu sender de så bare "gummiregninger" ud - hvordi der står man skal indbetale 100,- - (minus) 100,- til snarrest betaling. (Altså 0,-) (gjorde de ne 4-5 gange). Nu gør de heldigvis ikke det længere, og han er godt ude af det og skiftet til TDC hvor alt går som en leg.

  • ny vi snakker om den reklame, var der så nogen der hørte P3 da de ringede til telia og spurte om "hele danmark gælder, når f.eks. farum ikke er dækket?" + en masse andet pis?


    Det var grineren :) de tog så meget pis på ham.. :P


  • TDC tager ikke penge for at nedtage de ting. Det de har taget 119.- er for hendes én måneds opsigelse af abn. og én måneds ekstra service (vis nr. f.eks.).


    Alle abn'er har en måneds opsigelse, og det er dét hun bliver opkrævet for...


    ;)

  • Ja fuck den reklame skal bare VÆK, den er elendig. Den er da godt nok så træls at høre på...


    Og er det bare mig der tager fejl når jeg siger der er en temmelig klam fejl i den? Der hvor han siger hej til ham vægteren svarer vægteren at han er fra holstebro! Mig bekendte er det da vist i Ribe at der er vægtere...det er ihvertfald der jeg har set dem.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Telia her jeg haft mobilabonnement hos engang.
    Aldrig har jeg set så meget rod i en regning før. 8o


    Ditto :boxed: Det endte med at de lavede så meget lort i den at jeg fik gratis abbo i ½ år eller sårn + en gratis telefon og et nyt Telia bonus abbo sådan ca...det tog så også et halvt års slåskampe hvor man bare fik af vide at man ikke kunne finde ud af at læse en regning, og at man sådan set bare skulle betale.... :finger:

  • Der er også vægtere i Holstebro .. Har der i hvert fald været for ikke ret mange år siden, så mon ikke de stadig er der .. ;) Ellers kan Carsten_DK nok fortælle os om jeg ta'r helt fejl ..


    Men den største fejl i den der reklame er vel, at den i det hele taget blev lavet .. Det er jo desuden falsk markedsføring .. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Aerial
    Ja - havde Telia for mange år siden og det tog mig ca 2 år at få dem til at lade være med at sende mig regninger på 0,- ?? :boxed:


    Min kone har nu også lige fået en regning på 0,- fra Sonofon. Det blev ekstra sjovt af, at der lige under beløbet var en note om rykkergebyr ved for sen indbetaling.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Gnavpot


    Min kone har nu også lige fået en regning på 0,- fra Sonofon. Det blev ekstra sjovt af, at der lige under beløbet var en note om rykkergebyr ved for sen indbetaling.


    ha ha humor på højt plan :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    TDC tager ikke penge for at nedtage de ting. Det de har taget 119.- er for hendes én måneds opsigelse af abn. og én måneds ekstra service (vis nr. f.eks.).


    Alle abn'er har en måneds opsigelse, og det er dét hun bliver opkrævet for...


    ;)


    Tak for forklaringen. :D


    De burde formulere sig bedre. Den stakkels tøs blev jo helt forvirret. :))
    De skriver bl. a. at hun skal betale abonnement til xx dato. Hmmm... det plejer hun da at få ordnet via betalingsservice.
    Desuden skriver de 119 kr. for nedtagning af tlf. og 20 kr. for nedtagning af ekstra services.
    Det er da en gang vrøvl at skrive. :))



  • Lige et hurtigt spørgsmål... er der et girokort forneden på brevet?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    Lige et hurtigt spørgsmål... er der et girokort forneden på brevet?


    Nej, afregnes på næste regning.