Husk at tanke bilen op i aften!

  • Har lige set det i nyherne, og den kommer op over 10.50 :boxed:


    Det er sg* ved at være lidt hampre priser de tager for noget saft til vognen :(


    Kunne være rart hvis regeringen kunne benytte dette til at få kigget lidt på nogle af de udgifter vi har på køretøjer.


    Hvis benzinen skal være så høj i pris, må de kigger lidt hurtigere på de afgifter.

  • håber at der kommer noget billig benzin her i weekenden igen - tankede søndag til 909 øre/l og det var en ok nice pris når man tænker på det lige pt.
    Jeg skal ikke huske så lang tid tilbage igen før at jeg kan huske priser der hed 620 øre/l :/ (kun små 2-3 år), noget fis at den er så høj lige nu, kører ca 30.000 km om året så det kan bestemt mærkes.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Ja, og billigt benzin kan jo godt lade sig gøre i mange andre lande ..


    Kan huske da jeg kom til USA var der totalt ramaskrig fordi benzinprisen derovre var oppe på små $3 pr. gallon .. Da jeg tog hjem var den på ca. $2.40 og så var folk tilfredse igen .. Selvfølgelig kører de fleste amerikanere nok noget mere end en alm. dansker, men det er altså snyd alligevel *G*


    Det kunne egentlig være rart at vide hvad den er på nu, må hellere spørge min søster ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dkwolf
    håber at der kommer noget billig benzin her i weekenden igen - tankede søndag til 909 øre/l og det var en ok nice pris når man tænker på det lige pt.
    Jeg skal ikke huske så lang tid tilbage igen før at jeg kan huske priser der hed 620 øre/l :/ (kun små 2-3 år), noget fis at den er så høj lige nu, kører ca 30.000 km om året så det kan bestemt mærkes.


    Jeg tanker altid søndag eftermiddag / aften, her i søndags tankede jeg til 8,42 Kr/l (UNO-X i Vejen) :)

  • Tanker så vidt muligt i weekenden hvor den er billig.. Altid under 9 kroner i køge fra Fredag nat kl kvart over 4 til søndag nat kl 04..

  • I følge min budgetkontoudskrift er den billigste benzinpris jeg har haft 8,54 hos OK i Gråsten. Men hvis den stiger til knap 11 kroner, og for fremtiden blir der, så begynder vi at lægge andre planer for boet. Jeg gider ikke hver dag ofre benzin for 32 km hver vej og slet ikke til de priser . Godt er min scooter økonomisk (28-29km/L), men det er Vectra'en sgu ikke (10-12 km/L). Desuden er Vectra'en sjovere at køre i, men det er knapt så sjovt, når an ser på at hastigheden er ligefrem proportional med et større benzinforbrug :crazyeyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af S.STAACK
    Ja bezinen er sindsyg dyr, men så for ikke så lang tid siden, en test, at hvis benzin prisen skulle følge med tiden, og behoved skulle en liter benzin idag koste 30kr. :boxed:


    (var i egypten lige før de blev bombet, og der kostede en liter benzin 1kr. :T )


    Lige præcis, og som ansat hos Statoil har jeg fuld forståelse for benzinpriserne, så i skal ikke regne med at den falder igen, i skal desværre vænne jer til det, eller lade bilen stå...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    :idea: Jeg er kørt til tanken på knallert, men 2-3 5liters dunke


    Har fanme ikke råd til den stiger mere



    LOL :razz:

    CoreI7 5820K@4.5GHz

    32 GB Quad Channel Kingston HyperX Predator DDR4 2400Mhz

    ASUS Msi X99 Sli Plus

    Corsair 1500w

    KFA2 GTX Titan X SLi Watercooled

    120GB SSD OCZ Sata3 + 240GB SSD + Samsung Evo 850 Evo Raid0 500 GB

    Asus Rog Swift G-Sync 2560x1440 165 Hz og Asus 28¨'4K

    [align=center] CorsAir Carbide 540

    [align=center]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af D-Zs


    Lige præcis, og som ansat hos Statoil har jeg fuld forståelse for benzinpriserne, så i skal ikke regne med at den falder igen, i skal desværre vænne jer til det, eller lade bilen stå...


    Hehe nu er det nok ikke lige statoil der fastsætter markedspriserne, men okay :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Butcher_hik


    Hehe nu er det nok ikke lige statoil der fastsætter markedspriserne, men okay :))


    Har jeg ikke sagt noget om, siger bare at når man arbejder med det til hverdag er det nemt at forstå at de stiger der er jo 4 faktorer som spiller ind:


    Produktprisen
    Dollarkursen
    Bruttoavance
    Skatter og afgifter


    Produktpris og dollarkurs:


    Produktprisen varierer over tiden i takt med udbud og efterspørgsel på det internationale marked. Internationalt handles benzin i dollars. Ændringer i dollarkursen påvirker direkte benzinprisen. Bliver dollaren dyrere går benzinprisen op, bliver dollaren billigere falder prisen. Benzin koster cirka 1,8 - 2,0 kr./l fra raffinaderiet. før skatter, afgifter og bruttoavance.


    Bruttoavance:


    Bruttoavancen udgør ca. 1 kr./l. benzin. Dette beløb skal dække olieselskabets omkostninger til distribution, markedsføring, fortjeneste til forhandler og selskab med mere.


    Skatter og afgifter:


    Benzin er pålagt en fast afgift på 4,03 kr./liter, der består af en CO2 afgift på 0,22 kr./liter og en energiafgift på 3,81 kr./l. Til sidst skal der betales 25 % i moms. Alt i alt udgør afgifter ca. 2/3 af den samlede benzinpris.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Prisen for benzin er pt. i Santa Clarita Valley, CA på $2.79 pr. gallon ..


    Det er altså snyd de får det så billigt .. *G*


    Det kan godt være men de skal også bruge meget benzin for at ræse væk fra de orkaner hehe