Fragt fra KBH til Sønderborg

  • Jeg har kig på et par ret store B&W højttalere.
    Problemet er, at de befinder sig i KBH og jeg bor i nærheden af Sønderborg.
    Post DK kan sandsynligvis ikke tage dem p.g. af størrelse og vægt.
    Findes der andre firmaer i KBH, som kan og til en fair pris ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg har kig på et par ret store B&W højttalere.
    Problemet er, at de befinder sig i KBH og jeg bor i nærheden af Sønderborg.
    Post DK kan sandsynligvis ikke tage dem p.g. af størrelse og vægt.
    Findes der andre firmaer i KBH, som kan og til en fair pris ?


    PostDK kan sagtens tage dem og er sandsynligvis også de billigste...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HOMER
    PostDK kan sagtens tage dem og er sandsynligvis også de billigste...


    Det siger sælger, at de ikke kan.
    Om han har ret i det, ved jeg ikke.

  • post dk tager max 20KG (97kr)
    Et par højtalere kan nemt veje mere.


    Danskefragtmænd er da nogle pæne fyre.. de ved sQ hvad de vil ha for det .. gav lidt over 300kr for at få lidt over 10KG fra århus til esbjerg (brørup)


    Man skal huske at lave aftaler med dem ang pris.. de går tit med til det, men det slår aldrig postdk's priser pr kg

  • Jeg sendte engang en 21" crt skærm som vejede 32 kg og PostDK sagde at max er jo i bund og grund 20 kg, men det er ingen problem hvis du betaler extra oveni :)) *lol*

  • Jeg fik engang fragtmanden til at hente et 900 liter akvarie og køre det til Ålborg for 150 kr.
    De priser tror jeg næppe de har mere. ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg fik engang fragtmanden til at hente et 900 liter akvarie og køre det til Ålborg for 150 kr.
    De priser tror jeg næppe de har mere. ;)


    Nej, GLS tog 210 kr for at fragte en 19" CRT fra KBH til Ringkøbing. Og jeg kørte oven i købet selv ud til fragtterminalen og afleverede den hos dem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af The Hans
    Jeg har kig på et par ret store B&W højttalere.
    Problemet er, at de befinder sig i KBH og jeg bor i nærheden af Sønderborg.
    Post DK kan sandsynligvis ikke tage dem p.g. af størrelse og vægt.
    Findes der andre firmaer i KBH, som kan og til en fair pris ?


    Post DK tager også pakker over 20 kg.
    Prisen findes ved at lægge pakkepris + volumentillæg (71.25 kr.) Pakkepris er enten postopkrævning - forsigtig el. lørdageksprespakke - se link -> http://www.postdanmark.dk/cms/…es/Priser_2005_Pakker.pdf

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bentzin
    Post DK tager også pakker over 20 kg.
    Prisen findes ved at lægge pakkepris + volumentillæg (71.25 kr.) Pakkepris er enten postopkrævning - forsigtig el. lørdageksprespakke - se link -> http://www.postdanmark.dk/cms/…es/Priser_2005_Pakker.pdf


    Tak for det Bent. :D


    Du har ret, kan jeg se:
    "Vægt
    En Privatpakke må maksimalt veje 20 kg. inklusive emballage. Der er dog mulighed for at indgå aftale
    om forsendelse af Privatpakker på op til 50 kg."


    Skæbnen vil, at de højttalere vejer 24 kg pr stk.
    Dertil kommer så lidt emballage, så en 25 kg pr stk, skal sikkert nok passe.
    Så mangler jeg bare at finde ud af prisen på det pr efterkrav, uden omdeling. ;)


  • Kontakt Post Dk, så regner de det ud for dig. Det gjorde de ihf. for mig. Da jeg jeg henvendte mig på det lokale posthus. 8)

  • Vil anbefale Danske Fragtmænd, når det drejer sig om store pakker. Tror også at de behandler varerne lidt bedre. De skal jo ikke igennem alle mulige maskiner o.lign. Gav selv kr. 200,- for at få bragt en pakke på 40 kg. fra Aalborg (leveret på fragtcentralen) til Esbjerg (leveret på købers adresse).

  • OMG.... Nul højttalere til mig i denne omgang. :boxed:


    Med venlig bistand fra Wizzard og andre, får jeg arrangeret en transport fra Grevinge til Als og efter en del ringen frem og tilbage, går sagen i hårdknude p.g.af pengene, som sælger forståeligt nok, vil have kontant. Den overraskende venlige chauffør, tilbyder at lægge dem ud og hente højttalerne og nu kommer det bedste... Sælger vil pludseligt ikke sælge dem alligevel.... DOOOOOOOOH en idiot. :roller:
    Han har lige fået en velfortjent sms fra mig, som ikke var helt stueren. :evil:
    Damn hvor har jeg spildt min og andres tid på den latterlige klaphat. X(