RMA på tlf

  • Smed min tlf til reparation for 4uger siden og fik den i fredags. Den virker, tænkte jegm og her til aften begynder den igen med det samme problem som før:(


    Nu er mit spørgsmål skal jeg virkelig vente 4uger igen på en RMA, eller skal der være andre muligheder?


    Skal siges tlf er købt midt i maj måned 05.


    Problemet:


    Min tlf slukker efter 3-10min efter den er blevet tændt.


  • Hvad er det for en?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Siemens CX65


    KADANG KADANG... smid den tilbage og skrig dem op i ansigtet hvis de selv har repareret den... hvis ikke så sig du vil have dine penge tilbage.. det kan ikke passe man venter 4 uger på at få en telefon som så ikke virker når den er kommet...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Siemens CX65


    Du kan prøve at kontakte Siemens og høre om de har en supportaftale med en kæde.. så vil de nok resette den, opdatere firmware osv, og hvis det er et generelt problem ved de hvad der skal gøres. Som regel sender de også telefonen til rep og har evt en lånemobil til dig i den tid den er væk.. Den er så nok noget lårt, men du har da telefon.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af mrflashbag


    KADANG KADANG... smid den tilbage og skrig dem op i ansigtet hvis de selv har repareret den... hvis ikke så sig du vil have dine penge tilbage.. det kan ikke passe man venter 4 uger på at få en telefon som så ikke virker når den er kommet...


    Det er min den 3. tlf jeg har til rep.


    1gang 3uger
    2gang 3½ uger
    3gang 4uger
    Alle sammen siemens


    Nej jeg vil fanme ikke vente på den igen.


    Vil nu se lige om det er kun var hertil aften den gør det, eller om den også gør det imorn, hvis ja, får de den største skideballe ever hos 2Tal.


    Synes ikke det kan være rimelig når den har kostet 2500 uden abb.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Du kan prøve at kontakte Siemens og høre om de har en supportaftale med en kæde.. så vil de nok resette den, opdatere firmware osv, og hvis det er et generelt problem ved de hvad der skal gøres. Som regel sender de også telefonen til rep og har evt en lånemobil til dig i den tid den er væk.. Den er så nok noget lårt, men du har da telefon.


    De sagde hos 2Tal at de havde lagt ny firmware ind og resesset den.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    De sagde hos 2Tal at de havde lagt ny firmware ind og resesset den.


    Hvis den har været inde så mange gange er det sgu fair at smadre dem. Bare giv dem et lag ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Hvis den har været inde så mange gange er det sgu fair at smadre dem. Bare giv dem et lag ;)


    Det er ikke kun den her


    Har haft 3forskellige siemens tlf, og hver eneste har haft RMA 1gang

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Falsk
    uhm.. køber du en Siemens næste gang?


    Tror jeg, jeg synes nemli Siemens er skide dejlige at bruge.


    Havde en nokia 3310 til at starte med, og det tog mig 4 måneder at finde ud af den :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer


    Tror jeg, jeg synes nemli Siemens er skide dejlige at bruge.


    Havde en nokia 3310 til at starte med, og det tog mig 4 måneder at finde ud af den :boxed:


    hvis du tog 4 måneder og finde ud af en 3310 burde du ik ha en mobil :)) køb en samsung eller en SE næste gang


  • Hvis de ikke kan lave den i 3. omgang, kan du kræve dine penge tilbage if. køberloven. Kig evt. her: http://www.forbrug.dk/klage/

  • Havde min siemens telefon til reperation i 3 månedere.... Den kom hjem efter en måned men den duede ikk såå måtte den tilbage..... så fik jeg den 2 månedere efter:( Køber aldrig siemens mere!

  • Som allerede sagt, så har du selv lidt bedt om ved at købe Siemens :razz:


    Men altså, du kan, som der allerede er nævnt, først kræve købet ophævet efter den har været til reparation 3 gange. Og det skal være med samme fejl vel at mærke. Så der er ikke så meget at gøre, end at sende den ind igen. Men husk derpå at den skal repareres inden for rimelig tid (hvilket normalt er ca. 3 uger). Men da vi snakker om en mobiltelefon, og det er anden gang kan du brokke dig meget hurtigere.


    Men prøv at ringe til forbrugerstyrelsen evt. og hør, for loven er meget vag på det punkt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    Som allerede sagt, så har du selv lidt bedt om ved at købe Siemens :razz:


    Men altså, du kan, som der allerede er nævnt, først kræve købet ophævet efter den har været til reparation 3 gange. Og det skal være med samme fejl vel at mærke. Så der er ikke så meget at gøre, end at sende den ind igen. Men husk derpå at den skal repareres inden for rimelig tid (hvilket normalt er ca. 3 uger). Men da vi snakker om en mobiltelefon, og det er anden gang kan du brokke dig meget hurtigere.


    Men prøv at ringe til forbrugerstyrelsen evt. og hør, for loven er meget vag på det punkt.


    Ja købeloven er ikke den mest præcise lov, da de 3 gange også meget nemt kan variere ..


    Det vigtigste er nok, at den er beskyttelsespræceptiv ..

  • Jeg smider den op til rep imorn igen, men kan man ikke ophæve handlen, da jeg ikke synes det kan være rigtigt at vente mere end 3uger på den? eller de kan give mig en tilsvarene mobil imellem tiden?



    Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Det vigtigste er nok, at den er beskyttelsespræceptiv ..


    :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Shooqer
    Jeg smider den op til rep imorn igen, men kan man ikke ophæve handlen, da jeg ikke synes det kan være rigtigt at vente mere end 3uger på den? eller de kan give mig en tilsvarene mobil imellem tiden?




    :boxed:


    Du burde kunne få en lånemobil imens ..


    At købeloven er beskyttelsespræceptiv betyder, at man kan godt aftale noget andet end det der står deri, men man kan aldrig stille den svage part (forbrugeren) ringere end købeloven ..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Du burde kunne få en lånemobil imens ..


    At købeloven er beskyttelsespræceptiv betyder, at man kan godt aftale noget andet end det der står deri, men man kan aldrig stille den svage part (forbrugeren) ringere end købeloven ..


    Kan jeg kræve en låne tlf?


    Jeg har nemli sprugt sidste gang da jeg smed den ind, fik jeg bare at vide at de har ikke en tlf de kan låne mig.


    Jeg er virkelig nød til at have en mobil, da jeg er ved at søge en læreplads, men det skider de på.


    Hva fanden skal jeg gøre?