HJÆÆLP, Surround!!

  • Jeg har lige købt mig et surround anlæg fra nogen som har haft indbrud, så der mangler center og dvd-afspiller.


    Det er et JVC TH-S8 det er næsten det samme som JVC TH-S9, og der er sådan et kabel (System Cable) som skulle gå fra bas til dvd-afspiller.
    Det ser sådan ud.
    http://www.jvcservice.com/stor…tail.asp?part=QAM0588-001


    Det ligner meget S-VHS kabel, men er det ikke. det er jo til lyd.


    Men er det muligt at få en adapter til det stik så jeg kan sætte det til mit creative lydkort? eller mit anlæg?


    Please hjælp ellers kan jeg lige så godt smide det ud, og det er sku synd for det spiller pisse godt!

  • lol...du kan endda købe det stik der hvor du linkede fra......

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger
    Er det kun mig der undrer mig over denne sætning?


    Hahahaha :T For grinern :))


    sry for spam, men fandme en griner tråd :hb:

  • hmm der skulle stå


    TH-S8 er næsten den samme som TH-S9 og nej jeg kan ikke købe det stik i det link, for hvis man læser tråden står der at jeg skal bruge et med det underlige stik som er vist i linket men kun i den ene ende og den anden ende skal der være så jeg kan tilkoble det min computer...

  • hvad er det for stik du skal have i din forstærker til lyd??? er det ikke almindelige phono stik??
    eller er det mini jack stik??
    for i begge tilfælde findes der en converter. svhs stik kan man også omforme til scart osv. så prøv din lokale hifi butik der har de som regel et godt råd.


    mvh dwmc

  • har du et billede af sådan et stik??


    For jeg har ledt og ledt efter et billede sådan jeg kan se hvad det er jeg skal have, men det ser ud til at være meget umiligt. Jeg skal bare kunne tilkoble det til mit lydkort så minijack ville ikke gøre noget, men det i forstærkeren er jo et specielt stik så det skal nok være en converter. Men det er bare med at finde et det er sku svært

  • Der skal ikke noget kabel fra bassen til dvd-afspilleren...
    Fra din bas/sub kan du bare bruge et phono kabel som du bøffer hen i forstærkeren... Kan den spille i stereo ?


    Normalt bruger man coax eller optical kabel til digital lyd... Altså 5.1 og 7.1 osv.


    Self kan du sætte det dit anlæg :D... Nu ved jeg ikke om dit lydkort er har opical eller om der er coax udgang... Vi siger bare dit kort er optical, så propper du den ene ende til forstærkeren (som self er digital), og den anden ende til dit lydkorts optical udgang...


    Her er lige et billeder af kablerne...


    nr 1 er et optical cable


    nr 2 er et coax cable

  • Kablet ser ikke sådan ud. som vist i det første post så ligner den faktisk s-vhs stik bortset fra at det er til lyd og der er 8 pinde i istedet for kun 6.


    Det er noget specielt som JVC har lavet... Og det skal side i subben der er ikke andet end udgange til højttalere og så det s-vhs ligne system kabel.

  • Tak for hjælpen alle sammen, jeg fandt ud af at det ikke kunne lade sig gøre på nogen måde. Så jeg køber mig et Creative Surround istedet for, og så kan dem jeg købte det af få det tilbage...