Advarsel mod Foeniks Computer

  • Hej


    Det drejer sig om hjemmesiden http://www.fcomputer.dk/default.asp?ilanguage=dansk


    Som jeg har skrevet i en anden tråd, har jeg lige haft min computer til reperation. Det var en fejl fra min egen side. Jeg havde monteret nogle afstands-stykker forkert, så det var bare en dummer fejl :))


    Dagen efter jeg havde afleveret computeren, skrev jeg med teknikeren via mail, og han forklarede at bundkortet enten var brændt af eller i hvert fald havde taget skade, så han skulle jo i hvert fald have en timeløn = 600 kr for det.


    Han havde kørt nogle tests på den (3dmark), men efter 15 minutter afbrød den. Det blev han desværre nødt til at tjekke og lave flere tests på.


    Vi syntes, det lød som en lidt mystisk forklaring, så dagen efter igen tog vi derop uanmeldt og krævede at få computeren udleveret. Hvilket vi også fik.


    Derefter kørte vi hen til SHG.dk og købte et nyt bundkort, så kunne vi jo selv skifte kortet, hvis der var noget galt med det.


    Nu er computeren så igang. Jeg har kørt 3dmark03 og 3dmark01 på den, og den gennemfører fint. Der er ingen problemer. Jeg kan også spille CS: S ; NFSU2 ; Tiger Woods 2005 og Far Cry (Lige de spil jeg havde lyst til ;) ), uden den slukker eller lukker ned.


    Så for at konkludere så var det eneste problem med bundkortet, at afstands-stykkerne sad forkert. Foeniks Computer er nogen Hustlere, der snyder folk for penge. De ville have beholdt min pc weekenden over, så de måske lige kunne skifte noget, som var helt unødvendigt.


    Hold jer fra at få rep. jeres computere der!! De snyder jer!!


    Det skulle bare lige ud, ellers kunne jeg gå og være sur på dem for mig selv X(


    Mvh
    MAD

  • 1. Det er ganske fair at han tager en timeløn for at teste din maskine.


    2. Han ville nok lave det ekstra tests, for at være sikker på at han ikke skiftede et bundkort forgæves, eller se om der evt. var andet brændt af som følge af fejlen på bundkortet. Det er ganske logisk.


    Jeg mener ikke teknikeren har gjort noget forkert her.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    1. Det er ganske fair at han tager en timeløn for at teste din maskine.


    2. Han ville nok lave det ekstra tests, for at være sikker på at han ikke skiftede et bundkort forgæves, eller se om der evt. var andet brændt af som følge af fejlen på bundkortet. Det er ganske logisk.


    Jeg mener ikke teknikeren har gjort noget forkert her.


    Som jeg har skrevet, så har jeg selv gennemført de tests på den, og den slukker ikke efter 15 minutter. Det var da bare noget han sagde for at score nogle extra penge.


    Jeg var ik glad for at betale de 600 kr men jeg gjorde, for han havde jo fjernet afstands-stykkerne, men mener stadig, han ville trække den så langt han kunne.


    Mvh
    MAD


  • Selvfølgelig skal du da betale ham en timelån for at bøvle med din computer. Man tager sku da heller ikke over til mekanikeren og beder ham om at finde fejlen, lader ham skille lortet ad, fejlfinde, og så køre igen og regne med at slippe uden at betale ham min. en time.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Selvfølgelig skal du da betale ham en timelån for at bøvle med din computer. Man tager sku da heller ikke over til mekanikeren og beder ham om at finde fejlen, lader ham skille lortet ad, fejlfinde, og så køre igen og regne med at slippe uden at betale ham min. en time.


    Der er bare det, at deres lønninger er delt op i halve timer. De tager 300 for en halv time, og du skal ikke bilde mig ind, at det har taget over en halv time at tage bundkortet ud og se de sad forkert, når han er IT-expert

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af madmason


    Der er bare det, at deres lønninger er delt op i halve timer. De tager 300 for en halv time, og du skal ikke bilde mig ind, at det har taget over en halv time at tage bundkortet ud og se de sad forkert, når han er IT-expert


    Det er ikke til at vide hvad han har bøvlet med. Så det er svært at sige.


    Hvorfor tog du den overhovedet over til en tekniker, når du ved hvad fejlen er, og bare mangler et bundkort?

  • Der er jo ikke nogen der har brokket sig over timelønnen. Men når han selv kører de samme test hjemme og kan se at at teknikkeren har løjet om at computeren går ud, er det vel fair nok at være lidt skeptisk.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque


    Det er ikke til at vide hvad han har bøvlet med. Så det er svært at sige.


    Hvorfor tog du den overhovedet over til en tekniker, når du ved hvad fejlen er, og bare mangler et bundkort?


    Jeg ved jo kun hva fejlen er, fordi han har skrevet til mig.

    Og den manglede ikke et bundkort. Det bundkort jeg har købt hos SHG.dk er ikke brugt. Jeg kunne bare tænde maskinen, da jeg kom hjem og så virkede det hele. Men de ville ha beholdt den weekenden over, for muligvis at finde noget de kunne skifte.


    MVH
    MAD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    Den der står du sgu selv for - du har dummet dig og må betale bøden.


    Men jeg har også dårlige erfaringer med dem - det er nu ikke det. Dog er det dem i kbh.


    Ja fejlen er min egen...det har jeg også skrevet, men jeg kan ikke godtage, at de lyver for mig...Så må jeg jo advare andre mod dem!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Wolf_of_dk
    600/timen er meget og når han så vil skifte noget der virker har jeg sgu ikke meget respekt for dem


    har været i deres butik en gang og har aldrig mødt så dårlig betjening kørte igen med det samme der skulle jeg ikke købe noget som helst


    Nej altså hvis jeg ikke havde dummet mig, og haft den sendt til rep., så havde det været fint nok. Bestilte delene på nettet og hentede dem jo bare i butikken.
    Så hvis man ikke skal til rep. der, kan man måske godt købe der, men jeg vil stadig fraråde det!


    Mvh
    MAD

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    1. Det er ganske fair at han tager en timeløn for at teste din maskine.


    2. Han ville nok lave det ekstra tests, for at være sikker på at han ikke skiftede et bundkort forgæves, eller se om der evt. var andet brændt af som følge af fejlen på bundkortet. Det er ganske logisk.


    Jeg mener ikke teknikeren har gjort noget forkert her.


    Kan kun give dig 100% ret. Hvis man har noget imod deres fremgangs måde synes jeg man skal klare det selv istedet for at begynde og svine andre til.....



    Dog vil jeg indskyde et det lyder lidt overdrevet at tage 600 i timen.. Så vidt jeg ved tager de 200pr. påbegyndt halve time altså 400.. Men kan dog godt være de har taget et gebyr for at du gav dem pcen og bad dem finde fejlen også du kommer dagen efter og henter den? Det er jo spildt arbejde.. og alle de udgifter de har haft ved det dækker ikke 200 pr. halve time...

  • Føniks Computer (især den på Falkoner Alle) er noget generelt l***.. De er dyre, deres RMA stinker og så er deres udvalg dårligt.. Hehe..


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo


  • For det første tager de 300kr. pr. halve time og for det andet fejlede bundkortet jo ikke noget til trods for at teknikkeren sagde at det var brændt af. Fordi madmason skruer et par skruer forkert i skal han vel ikke tages i røven af den grund? Og hvad er det for udgifter du taler om. En timeløn er vel en timeløn? Og det kan da ikke være spildt når nu pcen virker?

  • #1 nemlig.. Min ven havde problemer med dem ang, hans PC hvor han maxtor hd gik sig en tur.,.


    Men til sidst fik han den..

    CPU: AMD Newcastle 3000+ 2000@2400 MHz
    Epox 8KDA nForce 250Gb @ VCORE+VDIMM mod
    Grafikkort: Albatron FX5700 256 mb,
    Ram: Mushkin 2*512 PC3200 / 400 MHz
    HD: Samsung SP 160 Gb
    PSU: Chill Innovation CP-400A