Nogle der kan programmere en applet!?

  • Jeg sidder og mangler en lille applet :(


    Denne skal kunne loade et baggrundsbillede (Pic1)
    På dette billede vise 2 felter, hvor man kan skrive "kg" i det ene og "højde" i det andet og en "Beregn knap".


    Når der trykkes på knappen skal appletten udregne BMI (vægt i kg / Højde i m i anden). Alt efter BMI-tal skal appletten så loade et billede; fx BMI 15-20 Pic2, BMI 20-25 Pic3, BMI 25-30 Pic4, BMI 30-35 Pic5.


    Umiddelvart ville jeg tro, at denne applet kunne programmeres forholdsvis let, men jeg har simpelthen ingen viden indenfor programmering :(..


    Så hvis det sidder en venlig sjæl derude, som kunne hjælpe mig, ville det bare være KANON dejligt! :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • Er der ikke noget med, man har fundet ud af at BMI ikke er såpræcist alligevel og har fundet en anden metode til at udregne det rigtige højde/vægt forhold?

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Argaen
    Er der ikke noget med, man har fundet ud af at BMI ikke er såpræcist alligevel og har fundet en anden metode til at udregne det rigtige højde/vægt forhold?


    Hehe :).. Det ved jeg såmænd ikke, men BMI er bare sådan lige umiddelbart det mest nærliggende :D

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Argaen
    Er der ikke noget med, man har fundet ud af at BMI ikke er såpræcist alligevel og har fundet en anden metode til at udregne det rigtige højde/vægt forhold?


    Jo, det kaldes at kigge sig selv i spejlet og se om man syns man ser overvægtig/undervægtig ud.. Burde man ikk være mere interesseret i at se/lytte til ens krop istedet for blindt at stole på et tal der siger at man ikk er overvægtig..?
    Sorry for OT ;)
    Men for at holde mig lidt til topic, så ka det nemt laves i Visual Basic f.eks., men så vidt jeg lige ved, så blir det ikk sådan noget med at du bare ka skifte billeder ud og sådan noget.. Hvis du vil ændre billederne, ska du først ændre det i Visual Studio og så kompilere programmet igen..

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Jo, det kaldes at kigge sig selv i spejlet og se om man syns man ser overvægtig/undervægtig ud.. Burde man ikk være mere interesseret i at se/lytte til ens krop istedet for blindt at stole på et tal der siger at man ikk er overvægtig..?
    Sorry for OT ;)
    Men for at holde mig lidt til topic, så ka det nemt laves i Visual Basic f.eks., men så vidt jeg lige ved, så blir det ikk sådan noget med at du bare ka skifte billeder ud og sådan noget.. Hvis du vil ændre billederne, ska du først ændre det i Visual Studio og så kompilere programmet igen..


    Okay.. Hehe, det havde jeg så ikke lige tænkt på.. Men er det nogen, som du kan lave?

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Dare_Devil


    Okay.. Hehe, det havde jeg så ikke lige tænkt på.. Men er det nogen, som du kan lave?


    Nej desværre.. fik aldrig lært det færdigt og det jeg fik lært, det har jeg glemt nogenlunde.. Ved bare at det sagtens ka laves..
    Men prøv at ændr overskriften.. Det jeg fik det til i første omgang var "Jeg har lavet et java applet"

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa


    Nej desværre.. fik aldrig lært det færdigt og det jeg fik lært, det har jeg glemt nogenlunde.. Ved bare at det sagtens ka laves..
    Men prøv at ændr overskriften.. Det jeg fik det til i første omgang var "Jeg har lavet et java applet"


    Okay, øv ;).. Hehe - nu er overskriften ændret, men som sædvanlig ikke ændret i selve forummet.. :\

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Here you go ;)


    WTF!?! :)) .. Det skulle gøres på tysk, eller hvad :idea: .. Hehe grineren nok, men nu virker det da :pokey:... Tak! :drink:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    Har lavet den til dig i flash, hvis det kan bruges!
    Jeg har på ingen måder kælet for det grafiske....bare lige knaldet det sammen!
    BMI.swf skal bare placeres et sted hvor der i samme folder befinder sig 5 billeder (1.jpg, 2.jpg....);
    http://ahva.dk/upload/bmi.html


    Hehe, Oh den er fed ;).. Hvordan henter jeg BMI.swf ned på computeren? hvis jeg klikker på linket, viser det jo applette (Som jeg i øvrigt finder vildt fed :D)


    EDIT: Er det meningen, at den voldsomt fede mand skal komme frem, hvis men er 1,75m og vejer 30 kg :boxing: .... Hehe :cheers:

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

    Rettet 2 gange, sidst af Dare_Devil ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af vandahl
    den ligger i dine temp. internetfiler.
    når man skriver "Komma" skal det være "." ikke ",".....
    og glemte lige at sige at dine billeder skal være 800x600.


    Nice! Det med punktummet virker perfekt :D.. Hehe.. Eneste problem er, at jeg ikke kan finde filen.. :S.. Hmm.. Hvis jeg søger på BMI.swf på hele compen, kan den ikke findes! :(

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Oooh nu virker det :D.. Nice! Tusind tak! Min dag er reddet :P! Skriv PM; hvis jeg kan gøre noget til gendgæld! :P.. Hehe

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]