Venyl Makeover!

  • Ja jeg har lige et mere tip idag, jeg ved godt at nogen nok har læst det da det er lang tid siden jeg skrev det på EDBPriser, og derefter er der mange andre som har nuppet det og brugt det i forum osv.


    Men hvis nogen har en mussemåtte med en plastik overfalde kan man bruge ude/invendig venylmakeover til at sprøjte på mussemåtten og så derefter tøre man det ud på sin plast mussemåtte som f.x kan være en Func.


    Du behøver nu ikke teflontape, for dne bliver helt vild sindsyg glat!! og det er ikke noget jeg bare sige, men hvis man har teflon på samtidigt så bliver det jo den rene skøjte bane!


    Endnu et tip, håber i kan bruge det :)

  • Føler mig udelukket :P Jeg har jo en icemat og det vil jeg nu ikk betegne som plastik, selvom det sikkert er lavet af en kulstof kæde af en art (Bare slå mig for den kommentar)..


    Burde jeg ikk også ku smække det på den plade?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Føler mig udelukket :P Jeg har jo en icemat og det vil jeg nu ikk betegne som plastik, selvom det sikkert er lavet af en kulstof kæde af en art (Bare slå mig for den kommentar)..


    Burde jeg ikk også ku smække det på den plade?


    :pokey: Glas ;)

  • Det ved jeg faktisk ikke for har ikke haft Icemat hvor jeg har prøvede det, der er jo ikke andet end at prøve...


    Men tror næsten den vil blive mere fedtet end glat når det kommer på glas... Men prøv

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    :pokey: Glas ;)


    Så vidt jeg har hørt, så er de nyeste modeller netop ikk glas, men et "erstatnings"produkt (Muligvis en carbon-kæde) som sku ha endnu mindre friktion


    Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    Det ved jeg faktisk ikke for har ikke haft Icemat hvor jeg har prøvede det, der er jo ikke andet end at prøve...


    Men tror næsten den vil blive mere fedtet end glat når det kommer på glas... Men prøv


    Har egentlig en ekstra Icemat liggende, men jeg tror bare jeg holder mig til at skifte teflon en gang om måneden/ugen og ved lan

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KarGa
    Føler mig udelukket :P Jeg har jo en icemat og det vil jeg nu ikk betegne som plastik, selvom det sikkert er lavet af en kulstof kæde af en art (Bare slå mig for den kommentar)..


    Burde jeg ikk også ku smække det på den plade?


    Kulstof?? Tror mere du skrev det ord fordi du synes det lød sejt ;)


    Kan fortælle dig at alm. glas består af:


    SiO2, CaCO3 og Na2CO3.
    (henholdsvis sand, kalk og soda)
    Skal jo lige blære mig, ikk? :D



    HaZe --> Fint tip! Hvis du så lavede en guide og tog billeder og forklarede, så ville det være endnu bedre ;)


  • Nu ka jeg desværre ikk finde den rapport, men ka så fortælle dig at der findes andre slags glas :) Blyglas og en anden type glas, tror det var diamantglas, men er slet ikk sikker!


    Edit: Fandt ikk den side jeg brugte, men fandt dog
    http://www.formel.dk/materialedata/glas.htm


    Men stadig, så vidt jeg husker er en IceMat ikk lavet af særligt meget glas mere.. Men igen ka jeg ikk huske det..


  • Eller fordi plasticcer er kæder af kæder af kulstofatomer ;)
    bedre kendt som polymere organiske materialer. Eller kunne ihvertfald kendes sådan :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SlackeR


    Eller fordi plasticcer er kæder af kæder af kulstofatomer ;)
    bedre kendt som polymere organiske materialer. Eller kunne ihvertfald kendes sådan :))


    Uha der er vist en mere der har fuldt med i kemi :)) Så vidt jeg husker, kan nogle plastikker, såsom PVC, også være cycloalkener (Giftige) :)


    Nå men shall we get back to topic? Det er lidt ærgeligt at ødelægge sådan et godt tip med al den her kemi...

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    [quote]Oprindeligt indlæg af KarGa
    HaZe --> Fint tip! Hvis du så lavede en guide og tog billeder og forklarede, så ville det være endnu bedre ;)


    Jeg har mig en HP hvor der kommer guides osv. på f.x dette og det andet tip jeg har lavet idag med Super Lupe...


    Og så en hel masse andet....


    Men frac er lidt af nogle klovner for tiden, jeg syntes ikke min HP virker så meget for tiden...


  • Lyder da spændende ;) Husk at gøre meget ud af billederne, da de har utrolig meget at sige.

  • Jeg stjæler lige min fars digi cam..


    Så bliver det god kval :D


    Jeg har skevet til tweak, for at høre om de ville have en af de guides ind.


    Og jeg har fået svar at de godt vil have dem når jeg er fædig, så det bliver engang her i denne eller næste uge :P


  • HeHe. Det brugte jeg dengang jeg havde en Yamaha Jog ... og ja, deeet er sgu lang tid siden ... maaange år siden ( 8o ) ... Brugte det også på den EU-scooter jeg havde i slutningen af 90´erne. Men ja, det er nice til at shine plastic op. Kan huske jeg købte mit i Bilka dengang ... Hvem kan ... ? ... :))


    Hvem der oprindeligt fandt på det tip ved jeg ikke, men det er sgu nok en underlig person der har stået med disse ting i nærheden af hinanden og tænkt ... " lets try " ... :)) ... Sikkert en amerikaner ... :))

  • Quote

    Hvem der oprindeligt fandt på det tip ved jeg ikke, men det er sgu nok en underlig person der har stået med disse ting i nærheden af hinanden og tænkt ... " lets try " ... :)) ... Sikkert en amerikaner ... :))


    http://edbpriser.dk/Listprices…d=90734&Bedom=true&Page=2


    Det er her jeg først skrev det, jeg købte min FunC mussemåtte 1 år før ca. og der prøvede jeg dette, jeg havde ikke set nogle steder i forummer eller andre steder hvor det var blevet brug, så jeg skrev det på edbpriser, derefter fandt jeg det ca ½ år efter på de verse forummer...


    Jeg vil ikke tag æren, men siger bare det er en god timing de kommer med det efter :D


    Men hva faen....


    Jeg kan lide at hjælpe folk så er lige glad :P

  • Man kan også bruge noget ganske almindeligt Silicone-spray som de har i byggemarkeder, det er nøjagtigt det samme som man kan købe til samme formål, bare MEGET billigere.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jeg har ingen erfaring med silicon spray, men jeg vil da lige prøve det og se om der er forksel..


    Jeg ved bare at det her Super Lube virker utrolig godt
    jeg vil bare tro at spayen vil være for tyndt og løbe ud af lejet, hvor Super Lube er fedt og ikke vil kunne løbe ud af lejet. Er bange for at sprayen vil løbe ud i noget det ikke skal.


    Men jeg vil da prøve det på en af mine gamle blæsere, som virkelig trænger til noget fedt. :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    Jeg har ingen erfaring med silicon spray, men jeg vil da lige prøve det og se om der er forksel..


    Jeg ved bare at det her Super Lube virker utrolig godt
    jeg vil bare tro at spayen vil være for tyndt og løbe ud af lejet, hvor Super Lube er fedt og ikke vil kunne løbe ud af lejet. Er bange for at sprayen vil løbe ud i noget det ikke skal.


    Men jeg vil da prøve det på en af mine gamle blæsere, som virkelig trænger til noget fedt. :D


    Det er bare at tage noget spray, og komme det på mussemåtten, hvorefter man tører den over med køkkenrulle, så er den psychoglat, og teflon er en absolut unødvendighed!

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HaZe
    Jeg har ingen erfaring med silicon spray, men jeg vil da lige prøve det og se om der er forksel..


    Jeg ved bare at det her Super Lube virker utrolig godt
    jeg vil bare tro at spayen vil være for tyndt og løbe ud af lejet, hvor Super Lube er fedt og ikke vil kunne løbe ud af lejet. Er bange for at sprayen vil løbe ud i noget det ikke skal.


    Men jeg vil da prøve det på en af mine gamle blæsere, som virkelig trænger til noget fedt. :D


    hahahahahahaha den skulle ikke være her :D


    Jeg kom til at blande 2 forskellige emner sammen sry!! :P


    Quote


    Det er bare at tage noget spray, og komme det på mussemåtten, hvorefter man tører den over med køkkenrulle, så er den psychoglat, og teflon er en absolut unødvendighed!


    Det fede ved Venyl Makeover er at ens mussemåtte bliver beskyttet samtidigt og den får en fed sort farve :P

  • Er det bare en ganske alm billig stofmåtte du bruger??


    Glæder mig til din guide er færdig :)

    ASUS P5Q Pro // Intel Core2Duo E8500 @ 3,16 GHz
    6 GB RAM (2x2 Gb Mushkin PC2-8500 + 2x1 Gb CM2X1024 6400C4)
    ASUS EAH4850/HTDI PCIe, 1 GB GDDR3
    CoolerMaster Real Power M620 Modular PSU
    Medusa 5.1 ProGamer Headset
    Kubuntu 10.04-64 / Win7-64 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Argaen ().