Hjemmeværnet skal sige bang ..


  • Så også dette i TV2 Nyhederne i går, og synes det lyder fuldstændig vanvittigt ..


    Er jeg den eneste der har det sådan?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Burger


    Så også dette i TV2 Nyhederne i går, og synes det lyder fuldstændig vanvittigt ..


    Omg, man føler sig sku da til grin hvis man ska gøre sådan i den alder.....det sku da sådan man gør i baghaven som 6-7årig.....latterligt....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Hjemmeværnet er under alle omstændigheder til grin. Bang eller ej. En flok campister med automatrifler.
    Jeg synes det er en fin regel. Så mangler vi bare at skifte deres geværer ud med plastik replikaer og konfiskere alle motoriserede køretøjer, så tror jeg budgettet passer.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Afskaf dog hele hærhjemmeværnet nu i er igang. Bare tanken om at de skal forsvare Danmark, hvis vi kommer i krig, er sørgelig og en smule komisk.


    Lige præcis.

  • ... Afskaf skidtet, sverige har ingen planer om at angribe os ;P - Heller ej Putin, de nordmænd derimod :P - aye...


    Kan ikke se hva vi skal bruge skidtet til udover en udgift, vi har en lille professinel hær, er det ikke nok? Hva fanden kan hjemmeværnet, ikek en skid?+ - Ud over man modtager brev fra dem om de vil have en ind og trække et nummer hvor de så får chancen for at grine af en og sige "Så kan du satme lære det, du skal stene i 8. måneder for at kunne være her i 4 måneder, så kan du fandeme lære ikke at videre uddanne dig !"

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af r3ptile
    Afskaf dog hele hærhjemmeværnet nu i er igang. Bare tanken om at de skal forsvare Danmark, hvis vi kommer i krig, er sørgelig og en smule komisk.


    Jeg er helt enig! Det er fuldstændig latterligt. De er der, men hvad kan man bruge dem til efterhånanden?!


    Det kunne f*ndme være kønt hvis der kom krig, modstanderne har våben, mens danskerne render rundt med kosteskafte og siger bang :boxed:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af ChoSimba


    Det kunne f*ndme være kønt hvis der kom krig, modstanderne har våben, mens danskerne render rundt med kosteskafte og siger bang :boxed:


    Haha good one :P


    Syns os det sku lukkes og slukkes...så ku det være de ku bruge pengen andre steder som skoler osv...eller måske nedsætte skatten :D Uuuh den ønsketænkning er dejlig...

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af 1_2_know
    ... Afskaf skidtet, sverige har ingen planer om at angribe os ;P - Heller ej Putin, de nordmænd derimod :P - aye...


    Kan ikke se hva vi skal bruge skidtet til udover en udgift, vi har en lille professinel hær, er det ikke nok? Hva fanden kan hjemmeværnet, ikek en skid?+ - Ud over man modtager brev fra dem om de vil have en ind og trække et nummer hvor de så får chancen for at grine af en og sige "Så kan du satme lære det, du skal stene i 8. måneder for at kunne være her i 4 måneder, så kan du fandeme lære ikke at videre uddanne dig !"


    Lad nu være med at bytte om på hjemmeværnet og værnepligten ..


    Hjemmeværnet bruges jo primært til små opgaver som at styre trafikken hvis der er ting som f.eks. cykelløb der afbryder den daglige trafik ..


    Det er jo frivillige folk der melder sig til det ..


  • Derfor ku man jo godt lukke hjemmeværnet og så lade folk melde sig frivilligt til de ting der du nævner :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Lad da spejderne om det, istedet for at bruge nogle klovne i grønt tøj med M75'ere. Vi kunne lige så godt hælde skattepengene i havnen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Muffe
    Deii deii deii.. Du er død.. - NÆH JEG ER EJ!!! Du ramte ikke!! - Jo jeg gjorde, og hvis du ikke kan dø så kan jeg heller ikke, na na na..


    Der er helle ved skuret !
    :))


    Kors det bliver smukt.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Lad da spejderne om det, istedet for at bruge nogle klovne i grønt tøj med M75'ere. Vi kunne lige så godt hælde skattepengene i havnen.


    Jeg er helt enig .. Kan heller ikke helt se grunden til at hjemmeværnet stadig eksisterer, og da slet ikke, hvis de skal lege røver og soldater med et kosteskaft ..


    Det var bare nødvendigt at forklare hvad hjemmeværnet er, da der åbenbart er folk der ikke aner spor om det ..

  • Det bliver fandeme fedt hvis det bliver indført. Bliver det tilfældet, møder jeg sku op til deres øvelser i weekenden med bannere og tudehorn og hele svineriet, og så skal de bønder satme mobbes :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Torque
    Det bliver fandeme fedt hvis det bliver indført. Bliver det tilfældet, møder jeg sku op til deres øvelser i weekenden med bannere og tudehorn og hele svineriet, og så skal de bønder satme mobbes :))


    Jeg vil med .. *GG*


    Det er så latterligt, at man kun kan grine af det .. Men OK, Danmark er vel ved at være vant til at være lidt til grin .. :))

  • hmm, tjoah, men hjemmeværnet er da et af de almene steder man bliver kastet hen som sin tid som værnepligtig ? :|


    Eller har jeg misforstået noget..


    - 12k


    Anyways, synes vi bare skulle have et elitekorps og så være rimlig ligeglade med resten, for vi kan ikke bruge en uprofessionel hær til en ski' sådan som krig foregår nu omdages... Ville lyde kønt på TV "Idag tabte Danmark halvanden tussinde soldater i Iran"

    --- SILENT STORM ---
    x850XT 520/540 @ 600/600, A64 2650 mhz - winchester, 2x512 Ballistix 241mhz 2,5-3-3-7
    3Dmark: 01SE0305 AM3 - Top10 i AM3 - og så lige nr.1 i 01SE + nr.2 i AM3 med winchester @ Danmark
    (w3ber nuppede mig i AM3, piiiiv)
    Lotus = Lots of troubles usually serious


  • Hjemmeværnet er udelukkende frivilligt.

  • nej man kommer ikke i Hjemmeværnet når man er inde og springe som værnepligtig. Hjemmeværnet er en institution for våbenglade folk, der ikke kunne komme i militæret eller på politiskolen og nu derfor finder ynde i at stå og udøve magt i en gul refleksvest og camouflagetøj! Hjemmeværnet er en flok landsbytosser, som forhåbentligt nu får taget våbenene fra sig og som ingen steder hører hjemme under offentlige budgetter. HJEMMEVÆRNET ER NOGET FORPULET PIS!


    :roller: :roller: :roller: :roller:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af LecTer
    nej man kommer ikke i Hjemmeværnet når man er inde og springe som værnepligtig. Hjemmeværnet er en institution for våbenglade folk, der ikke kunne komme i militæret eller på politiskolen og nu derfor finder ynde i at stå og udøve magt i en gul refleksvest og camouflagetøj! Hjemmeværnet er en flok landsbytosser, som forhåbentligt nu får taget våbenene fra sig og som ingen steder hører hjemme under offentlige budgetter. HJEMMEVÆRNET ER NOGET FORPULET PIS!


    :roller: :roller: :roller: :roller:


    Hehe ja man sku udstyre alle der melder sig til hjemmeværnet med et 10 turs kort til boomtown net cafeérne......så ka de game cs og tro de er rigtige soldater, istedet for at spilde vores penge....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2